본문 바로가기
영어 1/영어1 비상 홍민표

영어1 비상 홍민표 1과 Read More 한줄 해석 A Letter from My Heart

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 1 A Road to Happiness

Read More

A Letter from My Heart

나의 가슴으로부터의 편지

 

 

 

To my beloved friends,

사랑하는 친구들에게,

I'm happy to have a chance to write this letter as I have just turned 17.

막 17살이 된 지금 내가 이 편지를 쓸 수 있는 기회를 가지게 되어 기뻐.

 

You've probably noticed that I look much older than you.

너희들은 아마도 내가 너희들보다 훨씬 더 나이 들어 보인다는 것을 알아차렸을 거야.

 

The illness I've suffered from since I was born has aged my body much faster than normal people, and I don't know how many more years I will have.

내가 태어난 이후로 앓아 왔던 질병이 나의 신체를 보통의 사람들보다 훨씬 더 빠르게 노화시켰고, 나는 내가 몇 년이나 더 살지도 모르겠어.

 

Through this letter, I'd like to share with you a few things I've learned about life before it's too late.

이 편지를 통해, 나는 너무 늦기 전에 내가 삶에 관해 깨닫게 된 몇 가지를 너희들과 공유하고 싶어.

 

First, try to be OK with what you ultimately CAN'T do.

첫째로, 너희들이 결국 할 수 없는 것들에 대해 편안해지려고 노력해 봐.

 

There is so much you CAN do.

너희들이 할 수 있는 것이 너무 많이 있어.

 

I can't do hard physical activities like running long distances.

나는 장거리를 달리는 것과 같은 힘든 육체적인 활동들은 할 수 없어.

 

Instead, I choose to focus on the activities I can do and I feel passionate about.

대신, 나는 내가 할 수 있고 내가 열정을 느끼는 활동들에 집중하기로 했어.

 

Second, surround yourself with people you want to be around.

두 번째로, 네가 함께 있고 싶은 사람들로 네 주변을 채워 봐.

 

I feel most alive when I'm surrounded by those I love.

나는 내가 사랑하는 사람들과 함께할 때 가장 살아있다는 것을 느껴.

 

Remember to appreciate and love the people around you, which will make a truly positive impact on your life.

너 주변의 사람들에게 감사하고 사랑하는 마음을 가지려고 해 봐. 그러면 이것이 너의 삶에 진정으로 긍정적인 영향을 미칠 거야.

 

Last but not least, keep moving forward.

마지막이지만 그에 못지않게 중요한 건, 계속해서 앞으로 전진하는 거야.

 

I try hard not to feel bad for myself.

나는 나 자신에 대해 실망하지 않으려고 정말 노력해.

 

Whenever I feel down, I accept and acknowledge my feelings so that I can move past them.

우울할 때마다, 나는 그 감정들을 극복해서 나아갈 수 있도록 나의 감정들을 받아들이고 인정해.

 

Don't look backwards for too long, but try to have something to look forward to.

 너무 오래 뒤를 돌아보지 말고, 기대할 수 있는 무언가를 가지려고 노력해봐.

 

Please take the time to think over my words.

내 말들에 대해 곱씹어 생각해 볼 시간을 좀 내어 보렴.

 

I hope they can guide you through hardships you might face in your life.

나는 나의 말들이 너희들이 인생에서 맞닥뜨릴지도 모르는 역경을 극복해 나가도록 너희들을 이끌어 줄 수 있기를 희망해.

 

With love, Sam

사랑을 담아, Sam

 

 

 

반응형

댓글