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영어 1/영어1 시사 박준언

영어1 YBM 박준언 3과 본문 한줄 해석 The High School Debate Show: Product Placement

by ₯₺﷼₳
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Lesson 3 Advertising in Your Life

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The High School Debate Show: Product Placement

고등학교 토론 쇼: 간접 광고

Moderator: Welcome to The High School Debate Show!

진행자: 고등학교 토론 쇼에 오신 여러분을 환영합니다!

 

Today's debate topic is product placement.

오늘의 토론 주제는 간접 광고입니다.

 

The resolution is "Product placement should be banned from television shows."

논제는 ‘간접 광고는 TV 쇼에서 금지되어야 한다’입니다.

 

For your information, product placement is a form of advertising that involves inserting products in movies or TV programs with the intention of promoting the products or brands.

참고로 알려 드리자면, 간접 광고는 제품이나 브랜드를 홍보할 의도로 영화나 TV 프로그램에 제품을 삽입하는 것을 수반하는 광고의 한 형태입니다.

 

While proven to be an effective way to advertise products, product placement has pros and cons, stirring arguments over whether or not it should be kept under control.

제품을 광고하는 효과적인 방법이라는 것이 입증된 한편, 간접 광고에는 장점과 단점이 있어 규제되어야 하는지 아닌지를 두고 논쟁이 벌어지고 있습니다.

 

Now we will hear the main arguments from both sides.

이제 양 팀으로부터 주요 논거를 들어 보도록 하겠습니다.

 

 

Team Haneul:

하늘 팀:

 

We argue that product placement in TV shows should be banned.

우리는 TV 쇼에서 간접 광고가 금지되어야 한다고 주장합니다.

 

We maintain our position in order to defend the rights of the general public, mainly television viewers, who are also product consumers.

우리는 주로 TV 시청자인, 또한 제품 소비자이기도한 일반 대중의 권리를 옹호하기 위해서 이러한 입장을 주장합니다.

 

Product placement does not extend benefits to the general public but interferes with their interests.

간접 광고는 일반 대중에게 혜택을 주지 않으며 오히려 그들의 이익에 방해가 됩니다.

 

In this light, we offer three arguments against product placement―the quality of the shows, the deprived choice of viewers, and the problem of invisible marketing costs.

이런 관점에서 우리는 간접 광고에 반대하는 세 가지 논거를 제시합니다. 쇼의 품질, 빼앗긴 시청자의 선택, 그리고 보이지 않는 마케팅 비용의 문제입니다.

 

Our first point in argument is that product placement defeats the very purpose of TV shows, especially those in dramatic forms.

우리의 첫 번째 논거는 간접 광고가 TV 쇼, 특히 드라마 형식의 TV 쇼의 바로 그 목적 을 좌절시킨다는 것입니다.

 

The primary purpose of dramas is to deliver a story, through which meaningful messages on society and the people living in it are delivered.

드라마의 주된 목표는 이야기를 전달하고, 그 이야기를 통해서 사회와 그 사회에 살고 있는 사람들에 대해 의미 있는 메시지들이 전달되는 것입니다.

 

Viewers watch dramas planning to take their stories seriously and respond to the messages they deliver.

시청자들은 드라마의 이야기들을 진지하게 받아들일 계획을 갖고 드라마를 보며 그 이야기들이 전달하는 메시지에 반응합니다.

 

Product placement, on the other hand, aims to sell products.

반면 간접 광고는 제품 판매를 목적으로 합니다.

 

These competing goals clash on the screen.

이렇게 서로 경쟁하는 목표들은 스크린에서 충돌합니다.

 

With random commercial brands popping out to steal the focus from the plot, the show quality suffers.

뜬금없는 상업 브랜드들이 툭툭 튀어나와 줄거리에서 주의를 빼앗아 가는 상황에서 쇼의 품질이 훼손됩니다.

 

A hero in a K-drama was seen to take both his hands off the wheel while driving a car and kiss a girl in the passenger seat.

어느 한국 드라마의 남자 주인공이 자동차 운전 중에 운전대에서 그의 양손을 떼고 조수석에 앉은 여자에게 키스하는 모습이 등장했습니다.

 

It was a product placement promoting an automatic pilot function of a new car.

그것은 신차의 자동 운항 기능을 홍보하는 간접 광고였습니다.

 

The absurdity of the scene, totally out of the context, ruined what emotional sincerity the characters retained up to that point.

맥락에서 완전히 벗어난 이 장면의 불합리성이 캐릭터들이 그 지점까지 유지하고 있던 감정적 진정성을 망쳐 버렸습니다.

 

Who could take a drama seriously when it is obviously more interested in selling products than in telling truthful stories?

진실이 담긴 이야기를 전하는 것보다 제품을 파는 데 명백히 더 관심이 있는 때에 그 드라마를 누가 진지하게 받아들일 수 있겠습니까?

 

 

Our second point is that product placement doesn't give viewers a choice.

우리의 두 번째 논거는 간접 광고가 시청자에게 선택의 여지를 주지 않는다는 것입니다.

 

Unlike commercials during breaks, there is no way for the viewer to avoid product placement.

막간의 광고와 달리, 시청자는 간접 광고를 피할 도리가 없습니다.

 

The viewer is not given a choice over whether to watch it or not.

간접 광고를 보아야 할지 말아야 할지에 대해 시청자들에게는 선택권이 주어지지 않습니다.

 

Product placement is advertising "embedded" in the program.

간접 광고는 프로그램에 ‘삽입된’ 광고입니다.

 

It is integrated in the show, meaning that it is not possible to turn off the TV or switch the channel to avoid it.

쇼에 통합되어 있고, 그 말은 간접 광고를 피하기 위해 TV를 끄거나 채널을 돌리는 게 불가능하다는 뜻입니다.

 

Our last point is that product placement is enormously expensive and costs companies that use it a lot of money.

우리의 마지막 논거는 간접 광고가 어마어마하게 값이 비싸며 간접 광고를 활용하는 회사들에 거액을 부담하게 한다는 것입니다.

 

These days, Korean TV shows have a global reach that hits billions of people, so inserting products in them has become costly.

오늘날, 한국 TV 쇼들은 수십억 명의 사람들에게 이르는 세계적인 도달범위를 갖기 때문에 그 안에 제품을 삽입하는 비용이 비싸집니다.

 

In the end, the extra marketing costs for product placement are added to the product's consumer price, with the products promoted by product placement becoming more expensive.

결국, 간접 광고를 위한 추가 마케팅 비용은 제품의 소비자 가격에 추가되고, 간접 광고로 홍보하는 제품은 더 비싸집니다.

 

Based on these points, we believe that product placement should be banned from all media, but at a minimum from TV shows.

이런 논거들에 근거하여 우리는 간접 광고가 모든 매체에서 금지되어야 한다고 믿습니다만, 적어도 TV 쇼에서라도 금지되어야 한다고 생각합니다.

 

Moderator: Thank you for your excellent presentation.

진행자: 훌륭한 발표 감사합니다.

 

Now we're going to hear from the opposing side, Team Bada.

이제 우리는 반대편인 바다 팀의 입장을 들어 보도록 하겠습니다.

 

Team Bada: We, as the opposing team, are going to argue that product placement should not be banned.

바다 팀: 반대 팀으로서 우리는 간접 광고가 금지되면 안 된다고 주장하려 합니다.

 

We also prepared three supporting arguments―the production funding in the new media environment, the better quality of program content, and other benefits of product placement in context.

우리 역시 세 가지 지지 논거를 준비했습니다. 새 매체 환경에서의 제작비 조달, 프로그램 콘텐츠의 더 나은 품질, 그리고 맥락 속에서 제공되는 간접 광고의 혜택입니다.

 

Unlike Team Haneul, we would like to approach the issue from a slightly different perspective, taking content creators and product companies into consideration.

하늘 팀과 달리, 우리는 이 문제를 약간 다른 관점에서 접근하고 콘텐츠 제작자와 제품 제조 회사도 고려 대상에 넣고자 합니다.

 

First, product placement is inevitable in the age of the new media environment.

첫째, 간접 광고는 새 매체 환경의 시대에 불가피합니다.

 

Today many people enjoy programs through mobile streaming services and video downloads.

오늘날 많은 사람들은 모바일 스트리밍 서비스와 비디오 다운로드를 통해 프로그램을 즐깁니다.

 

The profit share from TV commercials is constantly declining, and production companies and broadcasting networks are compensating for the loss by attracting more product placements.

TV 광고의 수익 지분은 꾸준히 줄어들고 있고, 제작 회사들과 방송사는 더 많은 간접 광고를 유치함으로써 그 손실을 메우고 있습니다.

 

 

From an idealistic point of view, the storytelling of TV dramas should not be interrupted by commercial advertising.

이상적인 관점에서 보면 TV 드라마의 스토리텔링은 상업적 광고로 방해 받아선 안 됩니다.

 

From a realistic point of view, however, it is product placement that brings the programs to viewers.

그러나 현실적인 관점에서 보면 프로그램을 시청자에게 전해 주는 것은 간접 광고입니다.

 

Second, product placement does not harm but actually ensures the quality of TV shows.

두 번째로, 간접 광고는 TV 쇼의 품질을 해치기는커녕 실제로는 보장해 줍니다.

 

The "quality" of a TV show is not only about storytelling. Today's media content creation is nothing like writing a novel.

TV 쇼의 ‘품질’은 스토리텔링의 문제만은 아닙니다. 요즘 미디어 콘텐츠 제작은 소설을 쓰는 것과는 전혀 다릅니다.

 

Nowadays, high-quality media content requires a lot more elements such as expensive computer graphics, experienced directors, and even hallyu stars, but never can traditional funding support the increased cost.

오늘날, 높은 질의 미디어 콘텐츠는 값비싼 컴퓨터 그래픽, 노련한 감독, 심지어는 한류 스타 등 훨씬 더 많은 요소들을 필요로 하지만, 전통적인 자금 조달로는 인상된 비용을 감당할 수 없습니다.

 

Such high-quality content can only be achieved with product placement.

그러한 높은 질의 콘텐츠 제작은 간접 광고로 성취될 수밖에 없습니다.

 

Product placement ruins the story only when it fails.

간접 광고는 실패할 때에만 이야기를 망칩니다.

 

When properly done, it may actually enhance the quality of sponsored programs.

제대로 시행되면 간접 광고는 실제로 후원하는 프로그램의 품질을 향상시켜 줍니다.

 

For instance, in a K-drama about a blind girl's romance, there was a scene in which she applied lipstick on her own.

예를 들어, 시각 장애인 소녀의 로맨스에 대한 한 한국 드라마에서는, 그녀가 혼자서 립스틱을 바르는 장면이 있었습니다.

 

It was a product placement sponsored by a cosmetic company, but the scene was also essential to illustrate the girl's character―independent, attractive, and wealthy.

어느 화장품 회사의 간접 광고였지만 그 장면은 독립적이고 매력적이며 부유한 그 소녀의 캐릭터를 묘사하는 데에도 필수적이었습니다.

 

Not only was the scene the talk of the town for breaking a media stereotype of blind people, but it also succeeded in establishing the character in the story.

그 장면은 시각 장애인에 대한 매체의 고정 관념을 깨뜨린 것으로 장안의 화제가 되었을 뿐 아니라 이야기 속에서 캐릭터를 정립하는 데에도 성공을 거둔 것입니다.

 

Our last point is that product placement is helpful because it shows how the product is used in real life situations.

우리의 마지막 논거는 제품이 실생활의 상황에서 활용되는 방법을 보여 주어 간접 광고가 도움이 된다는 것입니다.

 

Suppose that I wanted to buy a skirt, but I couldn't find one exactly to my taste.

예를 들어 제가 치마를 하나 사고 싶지만 정확히 제 취향에 맞는 것을 찾기가 어렵다고 가정해 봅시다.

 

While watching a drama, I saw an actress wearing a skirt with a design that I had always wanted.

드라마를 보다가 저는 어떤 여배우가 제가 항상 원했던 디자인의 치마를 입고 있는 것을 봅니다.

 

In this case, product placement helped me understand what I wanted by providing more information in context on a product I wanted to buy.

이런 경우, 간접 광고는 제가 사고 싶었던 제품에 대한 정보를 맥락 속에서 제공함으로써 제가 무엇을 원하는지 스스로 더 잘 이해하도록 도와줍니다.

 

 

This also explains how K-dramas introduce Korean products to foreign consumers, which often results in global shopping sprees.

이는 또한 한국 드라마들이 어떻게 한국의 제품들을 외국의 소비자들에게 소개하는지도 설명해 주는데, 종종 국제적인 쇼핑 열풍을 초래합니다.

 

For example, a recent drama that became a huge hit in China was sponsored by a ginseng company.

예를 들어, 중국에서 큰 인기를 얻은 최근의 한 드라마는 인삼 회사의 후원을 받았습니다.

 

The hero was frequently seen to drink ginseng extract from a small pouch.

남자 주인공은 작은 파우치에 담긴 인삼 추출액을 자주 마시는 모습을 보였습니다.

 

The product became so popular among Chinese people that it instantly went out of stock.

이 제품은 중국인들 사이에서 큰 인기를 얻게 되어 금세 재고가 바닥났습니다.

 

With hallyu contents spreading all over the world, Korean products are being introduced to global consumers through product placement.

한류 콘텐츠가 세계로 퍼져 나가고 있는 상황에서, 한국 제품들은 간접 광고를 통해 세계의 소비자들에게 소개되고 있습니다.

 

Based on these points, we argue that product placement should not be banned.

이런 논거들에 근거하여 우리는 간접 광고가 금지되어서는 안 된다고 주장합니다.

 

Moderator: Thank you for your presentation.

진행자: 발표 감사합니다.

 

Now that we've heard from both teams, we are going to have a free debate session.

이제 양쪽 팀의 입장을 들었으니 자유 토론 시간을 갖도록 하겠습니다.

 

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