본문 바로가기
중학교 1학년/1학년 지학 민찬규

중1 지학 민찬규 1과 본문 한줄 해석 My Past, My Present, and Future

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 1 New School, New Start

본문

My Past, My Present, and Future

나의 과거, 현재, 그리고 미래

Hi, everyone. I’m Junsu.

안녕하세요, 여러분. 저는 준수입니다.

 

This is my old bag.

이것은 저의 오래된 가방입니다.

 

It has three things in it.

이 가방 안에는 세 가지 물건이 있습니다.

 

This is my travel journal.

이것은 저의 여행 기록장입니다.

 

It’s a symbol of my past.

이것은 제 과거의 상징입니다.

 

My family and I traveled a lot.

우리 가족과 저는 여행을 많이 다녔습니다.

 

I wrote my travel notes here.

저는 여행 기록들을 여기에 적었습니다.

 

These are some wonderful memories from my life.

이것들은 제 인생의 몇 가지 멋진 추억들입니다.

 

This is my planner.

이것은 저의 계획표입니다.

 

It’s a symbol of my present.

이것은 제 현재의 상징입니다.

 

I usually go to school at 8.

저는 보통 8시에 학교에 갑니다.

 

Today, I have science and P.E. classes.

오늘은 과학과 체육 수업이 있습니다.

 

My favorite subject is science.

제가 가장 좋아하는 과목은 과학입니다.

 

After school, I will play baseball with my friends.

방과 후, 저는 친구들과 야구를 할 겁니다.

 

I’m good at baseball.

저는 야구를 잘합니다.

 

Lastly, this is my model spaceship.

마지막으로, 이것은 저의 우주선 모형입니다.

 

It’s a symbol of my future.

이것은 제 미래의 상징입니다.

 

It is also my favorite thing.

이것은 또한 제가 제일 좋아하는 것이기도 합니다.

 

I built it in my science club last week.

저는 이것을 지난주에 과학 동아리에서 만들었습니다.

 

In our club, we study stars and space.

동아리에서 우리는 별과 우주를 공부합니다.

 

In the future, I’ll be a space scientist. Thank you

미래에, 저는 우주 과학자가 되려고 합니다. 감사합니다.

반응형

댓글