본문 바로가기
중학교 1학년/1학년 천재 이재영

중1 천재 이재영 2과 본문 한줄 해석 Sit Quietly

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 2 How Do You Spend Your Day?

본문

Sit Quietly

조용히 앉아 있으렴

“Sit quietly, Hojin,” Mom says.

“호진아, 조용히 앉아 있으렴.” 엄마가 말씀하신다.

 

We are at my cousin’s school.

우리는 사촌의 학교에 와 있다.

 

He plays his violin on stage, and people listen quietly.

그는 무대 위에서 바이올린을 연주하고, 사람들은 조용히 듣는다.

 

I move in my seat.

나는 내 자리에서 꼼지락거린다.

 

Mom’s hand is on my leg.

엄마의 손이 내 다리 위에 놓인다. 

 

She shakes her head.

엄마는 고개를 저으신다.

 

I sit quietly.

나는 조용히 앉아 있다.

 

My foot is asleep.

나는 발이 저리다.

 

I kick it up and down.

나는 발을 위아래로 찬다.

 

I hit the chair in front of me.

나는 앞에 있는 의자를 발로 찬다.

 

The girl on the chair looks back.

그 자리에 앉은 여자애가 뒤돌아본다.

 

Mom is not happy.

엄마는 못마땅하시다.

 

I sit quietly.

나는 조용히 앉아 있다.

 

Oh, no! My throat feels funny. COUGH!

오, 안 돼! 내 목이 간질간질하다. 콜록!

 

Mom jumps from the sound.

엄마가 소리에 놀라신다.

 

I sit quietly.

나는 조용히 앉아 있다.

 

 

I look around.

나는 주위를 둘러본다.

 

A man is asleep.

한 남자가 졸고 있다.

 

His head moves up and down.

그 사람의 머리가 위아래로 움직인다.

 

I laugh.

나는 웃는다.

 

Don’t laugh, I tell myself.

‘웃지 마.’ 나는 나 자신에게 말한다.

 

Think of tomorrow’s math test. That works.

‘내일 볼 수학 시험을 생각해.’ 효과가 있다.

 

I sit quietly.

나는 조용히 앉아 있다.

 

I have a runny nose.

나는 콧물이 흐른다.

 

I blow my nose.

나는 코를 푼다.

 

Mom looks at me and says shh.

엄마는 나를 보고 ‘쉬’라고 말씀하신다.

 

I sit quietly.

나는 조용히 앉아 있다.

 

Oh, no! I see a fly.

오, 안 돼! 나는 파리 한 마리를 본다.

 

It sits on my leg. WHACK!

파리는 내 다리 위에 앉는다. 철썩!

 

I miss.

나는 놓친다.

 

Mom looks at me.

엄마는 나를 보신다.

 

She does not see the fly.

엄마는 파리를 못 보신다.

 

Everyone in the room turns and looks at me.

연주회장에 있는 모든 사람이 몸을 돌려서 나를 본다.

 

 

I sit quietly.

나는 조용히 앉아 있다.

 

On the way home, Mom smiles and says, “Good job, Hojin.

집으로 돌아오는 길에 엄마는 웃으시며 “호진아, 잘했어.

 

The concert is over.

연주회가 끝났구나.

 

Move and laugh now. It’s okay.”

이제 움직이고 웃으렴. 괜찮아.”라고 말씀하신다.

 

But I do not move.

그러나 나는 움직이지 않는다.

 

I do not laugh.

나는 웃지 않는다.

 

I just sit quietly.

나는 그저 조용히 앉아 있다.

 

2과 본문 변형문제 사이트 바로 가기

 

중1 천재 이재영 2과 본문 영어 교과서 변형문제 - 영어과외TV

Sit Quietly

englishtutortv.com

 

2025 수능특강 영어 1강 글의 목적 파악

 

2025 수능특강 영어 1강 글의 목적 파악

Gateway 다음 글의 목적으로 가장 적절한 것은? I’m Charlie Reeves, manager of Toon Skills Company. If you’re interested in new webtoon-making skills and techniques, this post is for you. This year, we’ve launched special online courses,

djschool.tistory.com

실용영어 천재 안병규 1과 2과 3과 4과 5과 전단원 본문 pdf

 

실용영어 천재 안병규 1과 2과 3과 4과 5과 전단원 본문 pdf

Lesson 1 A Fresh Start 본문 1 A Talk on Small Talk 본문 2 Dear Diary Lesson 2 Happy Food, Healthy Life 본문 1 Beans: A Superfood for All 본문 2 A Special Lunch for Chen Lesson 3 Communication Matters 본문 1 Idioms Mirror Cultures 본문 2 Communi

djschool.tistory.com

 

반응형

댓글