본문 바로가기
중학교 2학년/2학년 능률 김성곤

중2 능률 김성곤 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전단원 대화문 본문 pdf

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesosn 1 Express Yourself

의사소통기능

■관심사 묻고 답하기

A : What are you interested in?

B: I’m interested in baseball.

■허락 요청하고 답하기

A : May I take a picture here?

B: Yes, you may. / No, you may not.

 

언어형식

■동명사 주어

Taking selfies is part of daily life for many teens.

■감각동사 + 형용사

My pictures look good when I use filters.

 

Lesosn 1 Express Yourself.pdf
0.06MB

 

Lesson 2 Eat Right, Be Happy!

의사소통기능

■충고하기

You’d better eat breakfast every day.

■추천 요청하고 답하기

A : What do you recommend?

B: I recommend the pizza.

 

언어형식

■주격 관계대명사

What do students who live in other countries eat for lunch?

A plantain is a fruit which looks like a banana.

■빈도부사

We usually eat a salad as an appetizer.

 

 

 

Lesson 2 Eat Right, Be Happy!.pdf
0.04MB

 

Lesson 3 Understand the World

의사소통기능

■경험 묻고 답하기

A : Have you ever been to Brazil?

B: Yes, I have. / No, I haven’t.

■의미 묻고 답하기

A : What does that mean in Korea?

B: It means good luck.

 

언어형식

■현재완료

For a long time, Koreans have thought that fish are good guards.

■so ~ that 구문

It’s so old that I can’t really tell, but is it a fish?

I’m enjoying this trip so much that I want to stay longer.

 

Lesson 3 Understand the World.pdf
0.04MB

 

Lesson 4 Go Green Together

의사소통기능

■걱정 표현하기

I’m worried about the Earth.

■방법 묻기

Can you tell me how to make the bag?

 

언어형식

■수동태

The waste is turned into food for the plants by bacteria.

■비교급의 강조

The plants grow much faster than plants in soil.

 

Lesson 4 Go Green Together.pdf
0.05MB

 

 

 

Lesson 5 Give a Helping Hand

의사소통기능

■도움 요청하고 답하기

A : Can you help me move these books?

B: Sure. / I’m sorry, but I can’t.

■제안하기

Why don’t we donate our clothes to the community center?

 

언어형식

■목적격 관계대명사

The little black dress which she wore in a movie is famous even today.

■감정을 나타내는 과거분사

She was shocked because their lives were very difficult.

 

Lesson 5 Give a Helping Hand.pdf
0.04MB

 

Lesson 6 The Best Trip of Your Life

의사소통기능

■계획 묻고 답하기

A : What are you planning to do on your trip?

B: I’m planning to go hiking.

■소요 시간 묻고 답하기

A : How long does it take to get to school?

B: It takes 20 minutes.

 

언어형식

■가주어 it

It was nice to relax in a cafe and read them.

■간접의문문

Do you know where the first train station in Korea is?

 

Lesson 6 The Best Trip of Your Life.pdf
0.04MB

 

Lesson 7 On My Way to the Future

의사소통기능

■능력 표현하기

I’m good at drawing pictures.

■조언 구하고 답하기

A : What do I need to do?

B: You need to read a lot of books.

 

언어형식

■to부정사를 목적격 보어로 취하는 동사

Taeho wants more people to use 3D printed products in the future.

■조건을 나타내는 접속사 if

If you keep looking ahead and dreaming big, your future will be bright.

 

Lesson 7 On My Way to the Future.pdf
0.04MB

 

Lesson 8 Who Is Happy?

언어형식

■비교급을 이용한 최상급 표현

He thought no one was more beautiful than he was.

■시제 일치

I thought that I was the happiest bird.

 

Lesson 8 Who Is Happy.pdf
0.03MB

 

 

 

중3 미래엔 최연희 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 전단원 대화문 본문

 

중3 미래엔 최연희 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 전단원 대화문 본문

Lesson 1 Young Enough to Change the World 의사소통기능 ■의향 말하기 A : What’s your plan for this year? B: I’m thinking of taking swimming lessons. ■도움 제안하기 A : Do you want me to fix it? B: Yes, please. 언어형식 ■관계

djschool.tistory.com

고1 YBM 시사 한상호 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전체 본문 pdf

 

고1 YBM 시사 한상호 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전체 본문 pdf

고등학교 1학년 영어 교과서 YBM 한상호 전단원 본문 영어 텍스트 파일 공유합니다. 공부하시는데 도움이 되시기를 바랍니다. Lesson 1 A Fresh New Start Be a Doer, Not a Dreamer https://youtu.be/Kpsjz0QV3cs Lesson 2

djschool.tistory.com

고등영어 비상 홍민표 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전체 본문

 

고등영어 비상 홍민표 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전체 본문

고등학생 영어 공부는 교과서 중심이 기초가 되어야 고등학교 내신에서 유리할 수 있습니다. 고등학교 영어 교과서 비상 홍민표 전단원 본문 자료 직접 제작하여 공유합니다. 고등영어 공부방

djschool.tistory.com

 

중2 능률 김성곤
중2 능률 김성곤

 

반응형

댓글