중3 동아 윤정미 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전단원 대화문 본문에 대한 내용입니다. 중학교 영어 교과서 공부할시에는 본문에 나오는 문장과 영어단어들을 기본적으로 기억해야 하겠습니다.
중3 동아 윤정미
영어 교과서를 사용하는 또 다른 중요한 이점은 학생들이 그들의 의사 소통 기술을 발전시키는 데 도움이 된다는 것입니다. 읽기와 쓰기 연습을 통해 학생들은 영어로 효과적으로 자신을 표현하는 방법을 배울 수 있습니다. 말하기와 듣기 활동을 연습함으로써, 그들은 발음과 이해 능력을 향상시킬 수 있습니다.
본문 리스트
Lesson 1 Follow Your Dream
Lesson 2 Food for the Heart
Lesson 3 Stories of English Words and Expressions
Lesson 4 Be a Smart Spender
Lesson 5 The Team Behind the Team
Lesson 6 Stories for All Time
Lesson 7 Technology in Our Lives
Lesson 8 The Joseon Dynasty Through Paintings
Special Lesson: Finding the Good in Your Friends
Lesson 1 Follow Your Dream
의사소통 기능
• 경험 묻고 답하기
A: Have you ever visited Jeju-do?
B: Yes, I have. / No, I haven’t.
• 희망 표현하기
I hope you can visit there sometime.
언어 형식
• I didn’t know whether I really enjoyed it.
• I got a chance to see the Northern Lights.
Lesson 2 Food for the Heart
의사소통 기능
• 음식 주문하기 1
A: What would you like to order?
B: I’d like to order two hot dogs.
• 음식 주문하기 2
A: Is it for here or to go?
B: It’s for here, please. / It’s to go, please.
언어 형식
• It makes you feel good when you are sad, angry, or stressed out.
• My father made me a bowl of chicken soup so that I could get well.
Lesson 3 Stories of English Words and Expressions
의사소통 기능
• 설명 요청하기
A: What does that mean?
B: It means “It’s raining a lot.”
• 반복 설명 요청하기
Can you say that again?
언어 형식
• The word shampoo comes from the Hindi word chāmpo, which means "to press."
• It is interesting that the idea of using the word robot didn’t come from Karel Čapek himself.
Lesson 4 Be a Smart Spender
의사소통 기능
• 교환 요청하기
I’d like to exchange this bag.
• 환불 요청하기
I’d like to get a refund for this bag.
언어 형식
• I think you’ve been spending too much.
• I don’t know how to solve this problem.
Lesson 5 The Team Behind the Team
의사소통 기능
• 빈도 묻고 말하기
A: How often do you exercise?
B: I exercise once a week.
• 제안이나 권유하기
I suggest you exercise more often.
언어 형식
• Pacers usually have flags or balloons showing their finish time.
• They are as important as the players.
Lesson 6 Stories for All Time
의사소통 기능
• 축하·유감 표현하기
- Congratulations on winning the gold medal.
- I’m sorry to hear that.
• 감정 표현하기
A: What’s up?
B: My smartphone is broken. I’m very upset.
언어 형식
• People asked him where he had got the furniture.
• The table was what every dealer dreamed of.
Lesson 7 Technology in Our Lives
의사소통 기능
• 방법·절차 묻고 답하기
A: Do you know how to return these books?
B: Sure. First, insert the card. Then put the books in this box.
• 감사 표현하기
I really appreciate your help.
언어 형식
• Using various methods, experts analyze big data.
• As information and communication technology develops, the amount of data we have is getting much greater than before.
Lesson 8 The Joseon Dynasty Through Paintings
의사소통 기능
• 선호 표현하기
A: Which food do you prefer, Tteokbokki or Gimbap?
B: I prefer Tteokbokki.
• 의견 표현하기
It seems to me that it’s more delicious.
언어 형식
• It was impossible for him to catch any fish.
• It would be wonderful if I could eat fresh fish.
Special Lesson: Finding the Good in Your Friends
The Best Compliment Ever
'중학교 3학년 > 3학년 동아 윤정미' 카테고리의 다른 글
중3 동아 윤정미 Special Lesson 한줄 해석 The Best Compliment Ever (0) | 2022.10.21 |
---|---|
중3 동아 윤정미 8과 본문 한줄 해석 Munjado, a Window into the Joseon Dynasty (0) | 2022.10.21 |
중3 동아 윤정미 7과 본문 한줄 해석 Living with Big Data (0) | 2022.10.20 |
중3 동아 윤정미 6과 본문 한줄 해석 One Lucky Sunday (0) | 2022.10.19 |
중3 동아 윤정미 5과 본문 한줄 해석 Hidden People in Sports (0) | 2022.10.19 |
댓글