본문 바로가기
중학교 3학년/3학년 천재 정사열

중3 천재 정사열 7과 본문 한줄 해석 How to Be a Smart News Reader

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 7 Fact, Opinion, or Fake

본문

How to Be a Smart News Reader

현명한 뉴스 독자가 되는 방법

In October 2016, stories about scary clowns shook schools across the Washington area, but Danina Garcia-Fuller’s students didn’t believe them a bit.

2016년 10월, 무서운 광대들에 관한 이야기가 워싱턴 지역 전역의 학교에 충격을 안겼지만, Danina Garcia-Fuller의 학생들은 조금도 그 이야기들을 믿지 않았다.

 

“Some people were getting scared because they saw things on social media,” said Patricia Visoso, one of Garcia-Fuller’s students.

“몇몇 사람들은 그들이 소셜 미디어에 올라온 것들을 봤기 때문에 무서워했어요.”라고 Garcia-Fuller의 학생 중 한 명인 Patricia Visoso가 말했다.

 

“But they never checked up on who was saying this.”

 “하지만 그들은 이것을 누가 말하고 있는지를 전혀 확인하지 않았어요.”

 

The stories were actually made by teenagers, not by major newspapers or TV stations.

그 이야기들은 실제로 주요 신문사나 TV 방송국이 아닌 10대들이 지어냈다.

 

They offered no hard evidence that clowns really were trying to attack students.

그들은 광대들이 정말로 학생들을 공격하려고 한다는 명백한 증거를 하나도 제공하지 않았다.

 

The story turned out to be a complete lie.

그 이야기는 결국 완벽한 거짓말인 것으로 드러났다.

 

“I think a lot of people just look at one thing and believe it’s true,” Patricia’s classmate Ivy Brooks said.

“나는 많은 사람이 단지 한 가지만을 보고 그것이 사실이라고 믿는 것 같아요.”라고 Patricia의 반 친구인 Ivy Brooks가 말했다.

 

“It’s really important to look at the right sources and to pay attention to what is real and what is fake.”

“올바른 출처를 살펴보고, 무엇이 진짜이고 무엇이 가짜인지에 주의를 기울이는 것은 정말 중요해요.”

 

Like Garcia-Fuller’s students, many teenagers in America are learning to think critically about information they’re seeing in the news and on the Internet.

Garcia-Fuller의 학생들처럼, 많은 미국의 10대들은 뉴스 속 그리고 인터넷상에서 보고 있는 정보에 관해 비판적으로 생각하는 것을 배워 나가고 있다.

 

This skill is getting more important these days as stories can spread very fast, and anyone can make a website full of false information.

이 기능은 최근 더 중요해지고 있는데, 이야기들은 아주 빠른 속도로 퍼져 나갈 수 있고 누구나 허위 정보로 가득 찬 웹사이트를 만들어 낼 수 있기 때문이다.

 

Garcia-Fuller said she was teaching her students how to tell fake news from real news.

Garcia-Fuller는 그녀가 자신의 학생들에게 가짜 뉴스를 진짜 뉴스로부터 구분하는 방법을 가르치고 있다고 말했다.

 

“One of the first steps is to slow down.

“첫 단계 중 하나는 속도를 늦추는 것(천천히 생각하는 것)입니다.

 

If a story or a photo seems too good to be true, stop and think: Is there any evidence that supports what the writer says?

만약 어떤 이야기나 어떤 사진이 진짜라고 하기엔 너무 좋아 보인다면, 멈춰서 생각해 보세요: 글쓴이가 말하고 있는 것을 뒷받침하는 어떠한 증거라도 있나요?

 

And where is this coming from?”

그리고 이 정보가 어디서 온 것인가요?”

 

Garcia-Fuller’s students also learn how to tell fact from opinion in the news.

Garcia-Fuller의 학생들은 또한 뉴스에서 사실을 의견과 구분하는 방법에 대해서도 배운다.

 

“Opinions are good to read,” said 15-year-old McKenzie Campbell, “but you also have to check if they are based on facts.”

“의견들은 읽을 만한 가치가 있습니다, 하지만 여러분은 그것들이 사실에 기반을 둔 것인지도 확인해 보아야 합니다.”라고 15살인 McKenzie Campbell이 말했다.

 

Garcia-Fuller also said sometimes it can be very hard to be a smart news reader.

Garcia-Fuller는 또한 때때로 현명한 뉴스 독자가 되는 것이 아주 어려울 수도 있다고 말했다.

 

She tests her students with a website that appears to provide information on an animal called a tree octopus.

그녀는 자신의 학생들을 ‘나무 문어’라고 불리는 동물에 대한 정보를 제공하는 것처럼 보이는 웹사이트로 시험한다.

 

The site is full of information on this animal, along with a few unclear photos of octopuses in trees.

그 사이트는 나무 위에 있는 문어들의 몇몇 불확실한 사진과 함께, 이 동물에 대한 정보로 가득 차 있다.

 

But like the story of scary clowns, it’s totally made up.

하지만 무서운 광대들의 이야기와 마찬가지로, 그것은 완전히 꾸며진 것이다.

 

The lesson, Garcia-Fuller tells her students, is to “check the information you’re seeing once more carefully” and to “question everything, even things that I say.”

Garcia-Fuller가 그녀의 학생들에게 말하는 교훈은 ‘당신이 보고 있는 정보를 한 번만 더 신중하게 확인해 보라’는 것과 ‘모든 것, 심지어 내가 말하는 것에도 의문을 가져 보라’는 것이다.

반응형

댓글