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고등학교 기타/수능특강 영어

2025 수능특강 영어 26강 교육, 학교, 진로

by ₯₺﷼₳
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다음 글에서 필자가 주장하는 바로 가장 적절한 것은?

 

Certain hindrances to multifaceted creative activity may lie in premature specialization, i.e., having to choose the direction of education or to focus on developing one ability too early in life. However, development of creative ability in one domain may enhance effectiveness in other domains that require similar skills, and flexible switching between generality and specificity is helpful to productivity in many domains. Excessive specificity may result in information from outside the domain being underestimated and unavailable, which leads to fixedness of thinking, whereas excessive generality causes chaos, vagueness, and shallowness. Both tendencies pose a threat to the transfer of knowledge and skills between domains. What should therefore be optimal for the development of cross-domain creativity is support for young people in taking up creative challenges in a specific domain and coupling it with encouragement to apply knowledge and skills in, as well as from, other domains, disciplines, and tasks.

 

① 창의성을 개발하기 위해서는 도전과 실패를 두려워하지 말아야 한다.

② 전문 지식과 기술을 전수하려면 집중적인 투자가 선행되어야 한다.

③ 창의적인 인재를 육성하기 위해 다양한 교육과정을 준비해야 한다.

④ 특정 영역에서 개발된 창의성이 영역 간 활용되도록 장려해야 한다.

⑤ 조기 교육을 통해 특정 분야의 전문가를 지속적으로 양성해야 한다.

 

 

{해석} 다면적인 창의적 활동에 대한 어떤 방해 요인은 너무 이른 전문화, 즉 인생의 너무 이른 시기에 교육 방향을 선택하거나 한 가지 능력 개발에 집중해야 하는 것에 있을 수 있다. 그러나 한 영역에서의 창의적 능력 개발은 비슷한 기술을 요구하는 다른 영역에서 유효성을 높일 수 있고, 일반성과 특수성 사이의 유연한 전환은 많은 영역에서 생산성에 도움이 된다. 과도한 특수성은 해당 영역의 외부에서 오는 정보가 과소평가되고 활용될 수 없게 되는 결과를 낳을 수 있어 사고의 고정성으로 이어지는 반면에, 과도한 일반성은 혼돈, 모호함, 얄팍함을 일으킨다. 두 가지 경향 모두 영역 간 지식과 기술의 이동에 위협이 된다. 따라서 영역 간 창의성 개발을 위해 응당 최선일 것은 특정 영역에서 창의적인 도전을 하기 시작할 때 젊은이들을 지원하고 그 지원을 다른 영역, 분야, 과업에서 유래했을 뿐만 아니라 그런 영역, 분야, 과업 내의 지식과 기술을 적용하도록 장려하는 것과 결합하는 것이다.

 

[정답] 4

 

1. 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?

A significant challenge arises when we ask whether _________. Many people are terrific at calculus but couldn’t write a good essay or paint a good picture if their lives depended on it. Some people can walk into a room full of strangers and immediately figure out the relationships and feelings among them; others may never learn this skill. As Will Rogers put it, “Everybody is ignorant, only on different topics.” Clearly, individuals vary in their aptitude for learning any specific type of knowledge or skill taught in a specific way. A hundred students attending a lecture on a topic they knew nothing about beforehand will all walk away with different amounts and kinds of learning, and aptitude for that particular content and that particular teaching method is one important factor in explaining these differences. But would the students who learned the most in this class also learn the most if the lecture were on a different topic or if the same material were presented through hands-on experiences or in small groups?

* calculus: 미적분학

① intelligence is a product of genes

② styles of learning can change suddenly

③ aptitude is connected with intelligence

④ learning is a mutually purposeful activity

⑤ there is any such thing as general aptitude

 

{해석} 우리가 일반 적성 같은 것이 있는지 물을 때 중요한 문제가 발생한다. 많은 사람이 미적분은 아주 잘하지만, 자기 인생이 달려 있다 해도 훌륭한 에 세이를 쓰거나 훌륭한 그림을 그릴 수 없을 것이다. 어떤 사람들은 낯선 사람들로 가득 찬 방에 들어가서 그들 사이의 관계와 감정을 즉시 파악할 수 있지만, 또 어떤 사람들은 이 기술을 전혀 배우지 못할 수도 있다. Will Rogers의 말처럼, “모든 사람이 무지한데, 단지 서로 다른 주제에 대해 그러할 뿐이다.” 분명히 특정한 방식으로 가르쳐지는 특정 유형의 지식이나 기술을 배우는 데 대한 적성이 개인마다 다르다. 사전에 전혀 몰랐던 주제에 관한 강의에 참석한 100명의 학생은 모두 서로 다른 배움의 양과 종류를 가지고 돌아갈 것인데, 그 특정 내용과 그 특정 교수법에 대한 적성이 이러한 차이를 설명하는 데 중요한 한 요소이다. 하지만 이 수업에서 가장 많이 배운 학생이 그 강의가 다른 주제에 관한 것이거나 같은 내용이 실습 경험을 통해 또는 소집단에서 제공될 때도 가장 많이 배울까?

 

[정답] 5

 

2. 다음 글의 요지로 가장 적절한 것은?

One implication of expectancy theory is that even though all students should have a chance to be rewarded if they do their best, no student should have an easy time achieving the maximum reward. This principle is violated by traditional grading practices, because some students find it easy to earn A’s and B’s, whereas others believe that they have little chance of academic success no matter what they do. In this circumstance, neither high achievers nor low achievers are likely to exert their best efforts. This is one reason why it is important to reward students for effort, for doing better than they have done in the past, or for making progress, rather than only for getting a high score. For example, students can build a portfolio of compositions, projects, reports, or other work and can then see how their work is improving over time. Not all students are equally capable of achieving high scores, but all are equally capable of exerting effort, exceeding their own past performance, or making progress, so these are often better, more equally available criteria on which to base reward.

* exert: 다하다, 발휘하다

** criterion: 기준 (pl. criteria)

① 학생의 성취 수준에 따라 과제를 달리 부여해야 한다.

② 교사의 기대 정도에 따라 학생의 성취 수준이 달라진다.

③ 외적 보상만으로는 학생의 학습 동기를 촉진할 수 없다.

④ 협동 학습은 학생의 성취도 향상에 매우 큰 도움을 준다.

⑤ 학생은 점수만이 아니라 발전 노력에 대해 보상받아야 한다.

 

{해석} 기대 이론의 한 가지 함의는 모든 학생이 최선을 다하면 보상받을 기회를 가져야 하지만, 어떤 학생도 쉽게 최대 보상을 얻어서는 안 된다는 것이다. 전통적인 채점 관행은 이 원칙에 위배되는데, 어떤 학생은 A 학점과 B 학점을 얻기가 쉽다고 여기지만, 어떤 학생은 자신이 무엇을 하든 학문적 성공의 가능성이 거의 없다고 믿기 때문이다. 이러한 상황에서는, 높은 성취도를 보이는 학생이나 낮은 성취도를 보이는 학생 모두 최선의 노력을 다하지 않을 가능성이 있다. 이것이 높은 점수를 받는 것에 대해서만이 아니라 노력에 대해, 과거보다 더 잘한 것에 대해, 또는 진전을 이룬 것에 대해 학생들을 보상하는 것이 중요한 한 가지 이유이다. 예를 들어, 학생은 작문, 프로젝트, 보고서 또는 기타 작업으로 구성된 포트폴리오를 만들 수 있고, 그런 다음 시간이 지나면서 자신의 작업이 어떻게 향상하고 있는지 확인할 수 있다. 모든 학생이 똑같이 높은 점수를 받을 수 있는 것은 아니지만, 모든 학생이 똑같이 노력을 다하거나 자신의 과거 성과를 뛰어넘거나 발전할 수 있으므로, 이것이 보상의 기반이 되어야 하는, 흔히 더 좋고 더 평등하게 사용할 수 있는 기준이다.

 

 

[정답] 5

 

3. 주어진 글 다음에 이어질 글의 순서로 가장 적절한 것은?

As students move into adolescence, they are developing capabilities for abstract thinking and understanding the perspectives of others. Even greater physical changes are taking place as the students approach puberty.

 

(A) But adolescence marks the first time that a conscious effort is made to answer the now-pressing question: “Who am I?” The conflict defining this stage is identity versus role confusion. Identity refers to the organization of an individual’s drives, abilities, beliefs, and history into a consistent image of self.

 

(B) So, with developing minds and bodies, young adolescents must confront the central issue of constructing an identity that will provide a firm basis for adulthood. They have been developing a sense of self since infancy.

 

(C) It involves deliberate choices and decisions, particularly about work, values, ideology, and commitments to people and ideas. If adolescents fail to integrate all these aspects and choices, or if they feel unable to choose at all, role confusion threatens.

* adolescence: 청소년기

** puberty: 사춘기

① (A) - (C) - (B)

② (B) - (A) - (C)

③ (B) - (C) - (A)

④ (C) - (A) - (B)

⑤ (C) - (B) - (A)

 

{해석} 학생들은 청소년기에 접어들면서 추상적인 사고와 타인의 관점을 이해하는 능력을 발달시킨다. 학생들이 사춘기에 접어들면서 훨씬 더 큰 신체적 변화가 일어나게 된다. (B) 따라서 청소년들은 정신과 신체가 발달하면서 성인기를 위한 확고한 기반을 제공할 정체성을 구축해야 하는 중요한 문제에 틀림없이 직면하게 된다. 그들은 유아기부터 자아의식을 발달시켜 왔다. (A) 하지만 청소년기는 지금 당장 시급한 질문, 즉 “나는 누구인가?”에 답하기 위해 의식적인 노력이 이루어지는 첫 시기에 해당한다. 이 시기를 정의하는 갈등은 정체성 대 역할 혼란이다. 정체성이란 개인의 욕구, 능력, 신념, 이력이 일관성 있는 자아상으로 조직된 것을 말한다. (C) 그것은 특히 일, 가치, 이념, 사람과 관념에 대한 헌신에 관한 신중한 선택과 결정을 수반한다. 청소년이 이러한 모든 측면과 선택을 통합하지 못하거나 전혀 선택할 수 없다고 느끼면, 역할 혼란이 발생할 우려가 있다.

 

[정답] 2

 

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