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Charles Rosen에 관한 다음 글의 내용과 일치하지 않는 것은?
Charles Rosen, a virtuoso pianist and distinguished writer, was born in New York in 1927. Rosen displayed a remarkable talent for the piano from his early childhood. In 1951, the year he earned his doctoral degree in French literature at Princeton University, Rosen made both his New York piano debut and his first recordings. To glowing praise, he appeared in numerous recitals and orchestral concerts around the world. Rosen’s performances impressed some of the 20th century’s most well-known composers, who invited him to play their music. Rosen was also the author of many widely admired books about music. His most famous book, The Classical Style, was first published in 1971 and won the U.S. National Book Award the next year. This work, which was reprinted in an expanded edition in 1997, remains a landmark in the field. While writing extensively, Rosen continued to perform as a pianist for the rest of his life until he died in 2012.
① 어려서부터 피아노에 재능을 보였다.
② 프랑스 문학으로 박사 학위를 받았다.
③ 유명 작곡가들로부터 그들의 작품 연주를 요청받았다.
④ The Classical Style 이 처음으로 출판되고 다음 해에 상을 받았다.
⑤ 피아니스트 활동을 중단하고 글쓰기에 매진하였다.
{해석} 거장 피아니스트이자 저명한 작가인 Charles Rosen은 1927년에 뉴욕에서 태어났다. Rosen은 어려서부터 피아노에 주목할 만한 재능을 보였다. 프린스턴 대학교에서 프랑스 문학 박사 학위를 받은 해인 1951년에, Rosen은 뉴욕에서 피아노 데뷔도 했고 첫 번째 음반 녹음도 했다. 열렬한 찬사 속에, 그는 전 세계의 수많은 독주회와 오케스트라 연주회에 출연했다. Rosen의 연주는 20세기의 가장 유명한 작곡가들 중 몇몇에게 감명을 주었고, 그들은 그에게 자신들의 음악 작품을 연주해 달라고 요청했다. Rosen은 또한 널리 칭송받는 많은 음악 저서의 저자였다. 그의 가장 유명한 책 The Classical Style 은 1971년에 처음 출판되었고 다음 해에 U.S. National Book Award를 수상했다. 이 저작은 1997년에 증보판으로 재판을 찍었고, 그 분야의 획기적인 저작으로 남아 있다. 폭넓게 글을 쓰면서, Rosen은 2012년 사망할 때까지 여생 동안 피아니스트로서 계속 공연했다.
[정답] 5
1. 다음 글의 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
Responding to life with joy and sorrow is part of being human. At times when pain and suffering are inescapable, it is important ① to remember that this is part of the process by which we acquire knowledge. This does not mean that one must be in discomfort to make art, but stress can be channeled into a creative force if it produces a sense of inquisitiveness and an incentive for change. ② Think through making pictures can allow us to place our distress in context. The images we make can help us understand its source, catalog its scope, adapt ourselves to its presence, and devise ways to control ③ it.There are things in life, once called wisdom, ④ which we have to discover for ourselves by making our own private journeys. Stress can ⑤ be directed to open up possibilities for intelligent and imaginative inquiries and solutions that otherwise might have been ignored, overlooked, or refuted.
* inquisitiveness: 호기심
** refute: 반박하다
{해석} 기쁨과 슬픔으로 삶에 대응하는 것은 인간다움의 일부이다. 고통과 괴로움을 피할 수 없을 때, 이것이 우리가 지식을 습득하는 과정의 일부라는 것을 기억하는 것이 중요하다. 이것은 예술을 창작하려면 고통의 상태에 있어야 한다는 의미는 아니지만, 스트레스는 호기심과 변화에 대한 동기를 유발한다면 창의력으로 전환될 수 있다. 그림 그리기를 통한 사고에 의해 우리는 우리의 고통을 맥락 안에 둘 수 있다. 우리가 만드는 이미지는 그것(우리의 고통)의 근원을 이해하고, 그것의 영역을 분류하고, 그것의 존재에 우리 자신을 적응시키고, 그것을 통제할 방법을 고안하는 데 우리에게 도움이 될 수 있다. 우리 자신의 개인적인 여정을 만듦으로써 우리가 스스로 발견해야 하는, 한때 지혜라고 불렸던, 삶에 존재하는 것들이 있다. 스트레스는 그러지 않았다면 무시되었거나 간과되었거나 반박되었을 수도 있는, 지적이고 상상력이 풍부한 탐구와 해결책에 대한 가능성을 열도록 유도될 수 있다.
[정답] 2
2. 글의 흐름으로 보아, 주어진 문장이 들어가기에 가장 적절한 곳은?
The Oval Office in the White House is a good example of a place with enormous historic significance.
Architectural spaces become memorable through the architectural characteristics that define them. Qualities of scale, appropriateness for people, aesthetics, and visual impact are among the many components that give a place its character and feel. ( ① ) The purpose of a space can make it a place. ( ② ) The unique oval shape of this splendid room makes it memorable and gives it a special importance without being ostentatious. ( ③ ) Incidentally, George Washington had two rooms at Mount Vernon altered to include bowed ends so he could greet guests while standing in the middle as they circled around him. ( ④ ) Thomas Jefferson designed two oval meeting rooms in the main floor of the Rotunda at the University of Virginia. ( ⑤ ) Oval rooms were seen as being democratic because no person could be placed at a more important position in the room than anyone else.
* splendid: 훌륭한
** ostentatious: 대단히 호사스러운
{해석} 건축 공간은 그것을 정의하는 건축적 특성을 통해 기억에 남게 된다. 규모, 사람에 대한 적합성, 미학, 시각적 효과라는 특성은 장소에 개성과 느낌을 부여하는 여러 요소 중 하나이다. 공간의 목적은 그 공간을 하나의 장소로 만들 수 있다. 백악관의 (타원형인) 대통령 집무실은 엄청난 역사적 중요성을 지닌 장소의 좋은 예이다. 이 훌륭한 방의 독특한 타원형 모양은 그것을 기억에 남게 하고 대단히 호사스럽지 않으면서도 특별한 중요성을 그것에 부여한다. 덧붙여 말하자면, George Washington은 손님들이 자신을 둘러서 있을 때 중앙에 서서 그들에게 인사할 수 있도록 Mount Vernon의 방 두 개를 개조해서 양 끝을 굽은 형태로 만들었다. Thomas Jefferson은 버지니아 대학에 있는 Rotunda 건물의 1 층에 두 개의 타원형 회의실을 설계했다. 타원형 회의실은 그 회의실에서 누구도 다른 사람보다 더 중요한 자리에 위치할 수 없기 때문에 민주적인 것으로 여겨졌다.
[정답] 2
3. 다음 글의 제목으로 가장 적절한 것은?
Museum and gallery exhibitions are ‘hired’ by or co-produced with other galleries; it is not uncommon for shows to be ‘on the road’ for two years or longer. Normally they are curated by one or more people, whose role includes researching the exhibition concept, the selection (or commissioning) of work, planning how the work will be hung within the exhibition space and writing a significant part of any accompanying book or catalogue. The power of the curator, operating regionally, nationally or internationally, has been questioned. Of course, curators take initiatives which contribute to the exposure of work. But they may also regularly favour certain artists, or types of work, at the expense of others. Furthermore, it has been suggested that curators often act more as ‘creators’, putting together themed exhibitions which, however relevant and interesting, serve as much to advance themselves as to showcase the work of artists. Indeed, all exhibitions and collections reflect the particular interests of their curators and archivists as well as the mission statement, priorities and terms of reference of particular organisations.
* archivist: 기록 보관인
** terms of reference: 위임 사항
① New Ideas for Expanding Artistic Expression
② What Happens When Artists Take On the Role of Curators
③ The True Collaborative Power Between Artist and Curator
④ How to Become a Competent Curator in Today’s Art World
⑤ Curatorial Influence: How Curators’ Interests Shape Exhibitions
{해석} 박물관 및 미술관 전시는 (다른 미술관에 의해) ‘임대’되거나 다른 미술관과 공동 제작되며, 전시회가 2년 또는 그 이상 ‘이리저리 옮겨 다니는’ 경우도 드물지 않다. 보통 그것들은 한 명 또는 그 이상의 사람이 선별하여 구성하는데, 그들의 역할에는 전시 구상 탐구, 작품 선정 (또는 의뢰), 전시 공간 내 작품 게시 계획 및 함께 제공되는 모든 책이나 카탈로그의 중요 부분 집필이 포함된다. 지역적, 국가적 또는 국제적으로 작용하는 큐레이터의 권한에 대한 의문이 제기되어 왔다. 물론 큐레이터는 작품 전시에 기여하는 주도권을 행사한다. 그러나 그들은 또한 다른 예술가들이나 작품 유형들을 희생하면서 자주 특정한 예술가들이나 작품 유형들을 선호할 수도 있다. 그뿐만 아니라 큐레이터는 흔히 ‘창작자’의 역할을 더 많이 수행하며, 아무리 적절하고 흥미롭다고는 하더라도, 예술가의 작품을 소개하는 것만큼이나 자신이 출세하는 데 도움이 되는 주제의 전시회를 연다는 의견이 제시되어 왔다. 실제로 모든 전시와 전시 작품 모음은 특정 기관의 강령, 우선 사항 및 위임 사항뿐만 아니라 큐레이터와 기록 보관인의 특별한 관심사를 반영한다.
[정답] 5
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