본문 바로가기
고등학교 영어/영어 천재 김태영

고1 영어 천재 김태영 1과 본문 한줄 해석 Decision Table for Mina

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 1 New Start, New Goals

본문

Decision Table for Mina

미나를 위한 결정 테이블

 

Mina is a high school student.

미나는 고등학생이다.

 

Her dream is to become a comics artist, so she joins an after-school art program.

그녀의 꿈은 만화가가 되는 것이라서 방과 후 미술 프로그램에 참여한다.

 

 

However, after a few weeks, she starts skipping classes.

그러나 몇 주 후에, 그녀는 수업에 빠지기 시작한다.

 

Mr. Jo, the art teacher, asks her to come to the art classroom for a talk.

미술 선생님인 조 선생님은 그녀에게 대화를 위해 미술실로 오라고 부른다.

 

Mr. Jo: Mina, I haven't seen you in class for a while.

조 선생님: 미나야, 한동안 수업에서 네가 보이지 않더구나.

 

Mina: I'm so sorry, sir. I wanted to come, but I couldn't.

미나: 죄송해요, 선생님. 수업에 오고 싶었지만 그럴 수 없었어요.

 

Mr. Jo: Is there a problem?

조 선생님: 어떤 문제라도 있니?

 

Mina: Not really, but I have other things to do.

미나: 그런 건 아닌데, 다른 할 일이 있어서요.

 

I'm very busy these days. I wish I had more time.

요즘 무척 바빠요. 시간이 더 있었으면 좋겠어요.

 

Mr. Jo: Hmm, maybe the problem is not time but time management.

조 선생님: 음, 아마도 그건 시간이 아니라 시간 관리의 문제일 거야.

 

Mina: What do you mean?

미나: 그게 무슨 뜻이세요?

 

Mr. Jo: Well, actually, I might have some suggestions.

조 선생님: 음, 사실 나에게 몇 가지 조언이 있단다. 들어 보겠니?

 

Do you want to hear them? Mina: I'd love to!

미나: 좋아요!

 

 

(Mr. Jo walks up to the board and draws a big square. He divides it into four blocks, with a number in each block.)

(조 선생님은 칠판으로 가서 하나의 큰 사각형을 그린다. 그는 그것을 네 구역으로 나누고 각 구역에 숫자를 더한다.)

 

Mr. Jo: This table categorizes things by urgency and importance.

조 선생님: 이 표는 긴급성과 중요성에 의해 항목들을 분류한단다.

 

The first block includes things that are urgent and important; the second, important but not urgent; the third, urgent but not important; and last, neither urgent nor important.

첫 번째 구역은 급하고 중요한 것을 포함하고 두 번째 구역은 중요하긴 하지만 급하진 않은 것, 세 번째 구역은 급하지만 중요하지 않은 것, 마지막은 급하지도 중요하지도 않은 것들을 포함한단다.

 

Mr. Jo: We usually don't have time for everything, so we must decide what we should stop or reduce.

조 선생님: 우리는 보통 모든 것을 할 시간이 없으니 무엇을 그만두고 줄여야 할지 결정해야만 하지.

 

Now, out of the four blocks, which do you think we should give up first?

이제 네 개의 구역 중에서 너는 어디를 먼저 포기해야 한다고 생각하니?

 

Mina: Well, maybe block 4. Things that are neither urgent nor important.

미나: 음, 아마도 4구역이요. 급하지도 않고 중요하지도 않은 것들이요.

 

Mr. Jo: Right. Can you give me some examples?

조 선생님: 맞아. 몇 가지 예시를 들 수 있겠니?

 

Mina: Hmm. I'm not sure.

미나: 음, 잘 모르겠어요.

 

Mr. Jo: How about surfing the Web or checking social media?

조 선생님: 인터넷 서핑이나 소셜 미디어를 확인하는 것들은 어떠니?

 

Mina: You're right. I waste too much time reading the latest gossip and keeping up with my friends' updates.

미나: 맞아요. 저는 최신 기사들을 읽고 친구들의 최신 업데이트를 보는 데 너무 많은 시간을 낭비해요.

 

Mr. Jo: Maybe that's one reason you don't have enough time.

조 선생님: 아마도 그것이 네가 충분한 시간을 가질 수 없는 하나의 이유일 거야.

 

Mina: True. I'll do my best to stop.

미나: 사실이에요. 그만두도록 최선을 다할게요.

 

Mr. Jo: Great! Now, let's think about block 3―things that are urgent but not important.

조 선생님: 좋아! 이제 3구역—급하지만 중요하지 않은 것들에 대해 생각해보자.

 

Do you currently have anything urgent to do?

너는 현재 급하게 해야 할 사항들이 있니?

 

 

Mina: Well, as you know, I'm class president.

미나: 음, 선생님도 아시겠지만 저는 학급 반장이에요.

 

And the classroom decorations should be done by the end of this week.

그리고 학급 미화가 이번 주말까지 완성되어야 해요.

 

There are lots of things to do: putting labels on lockers, designing a notice board, and buying cleaning materials.

사물함에 라벨 붙이기, 게시판 디자인하기, 청소 도구 사기 등 할 일이 많아요.

 

Mr. Jo: Are they all important to you?

조 선생님: 그것들 모두가 너한테 중요하니?

 

I mean, do you have to do all of them on your own?

내 말은, 너 혼자 그 모두를 해야만 하는 것이니?

 

Mina: No. I think I can do them with other classmates.

미나: 아니요. 저는 다른 학급 친구들과 그것들을 할 수 있다고 생각해요.

 

Mr. Jo: That's right. They're not your sole responsibility.

조 선생님: 맞아. 그것들이 너만의 책임은 아니야.

 

They're relatively less important to you because someone can do them for you.

그것들은 다른 사람이 너 대신에 해줄 수 있는 것이기 때문에 비교적 너에게 덜 중요해.

 

I think you should find classmates who can help you.

내 생각에 너는 너를 도와줄 학급 친구를 찾아야 할 것 같구나.

 

Mina: I got it! I should have asked for help from the beginning.

미나: 알겠습니다! 저는 처음부터 도움을 요청했었어야 했어요.

 

I'll try to find classmates who can help me.

저를 도와줄 수 있는 학급친구를 찾도록 노력할게요.

 

Mr. Jo: Excellent! Now, you know how to save time.

조 선생님: 훌륭해! 이제 너는 시간 절약방법에 대해 알게 된 거야.

 

Where will you spend the extra time you saved?

네가 절약한 여분의 시간을 어디에 사용할 거니?

 

Mina: Block 1―things that are both urgent and important, like my math homework.

미나: 1 구역—수학 숙제와 같이 급하면서도 중요한 것들이요.

 

It's due tomorrow.

그것은 내일까지예요.

 

Mr. Jo: Right. That is what you should do before anything else. But what about block 2?

조 선생님: 맞아. 그것이 다른 일보다 먼저 해야 하는 일이야. 그런데 2구역은 어떠니?

 

 

Mina: Hmm, what could go in block 2?

미나: 음, 구역 2에 무엇이 해당할까요?

 

What is something important but not urgent?

무엇이 중요하지만 긴급하지 않을까요?

 

Mr. Jo: They are things you must do regularly to make your life happier in the long run.

조 선생님: 그것들은 궁극적으로 네 삶을 더 행복하게 만들기 위해 규칙적으로 해야만 하는 것들이야.

 

They can be things like exercising or career planning.

그것들은 운동이나 직업 계획과 같은 것들이 될 수 있지.

 

Didn't you say you wanted to be a comics artist in the future?

너는 장래에 만화가가 되고 싶다고 말하지 않았니?

 

Mina: Yes, I did. I love drawing cartoons.

미나: 네, 그랬어요. 저는 만화를 그리는 것을 정말 좋아해요.

 

Mr. Jo: Okay, then what would you put in block 2?

조 선생님: 좋아, 그럼 구역 2에는 무엇을 넣을 거니?

 

Mina: Practicing drawing cartoons! Oh, I shouldn't have ever started skipping your classes.

미나: 만화 그리기 연습이요! 오, 저는 선생님의 수업에 빠지기 시작하지 말았어야 했어요.

 

Mr. Jo: People tend to ignore block 2.

조 선생님: 사람들은 2구역을 무시하는 경향이 있어.

 

However, we should find time for those things, even when we're busy.

그렇지만 우리는 바쁠 때라도 그런 일들을 위해 시간을 내야 해.

 

After all, the point is not urgency but importance.

결국 요점은 긴급함이 아니라 중요함이야.

 

Mina: I'll keep that in mind.

미나: 명심할게요.

 

Mr. Jo: Next time you are about to do anything, stop and think about this table.

조 선생님: 다음에 무언가를 하려고 할 때, 멈춰서 이 표에 대해 생각해 보렴.

 

That way, you'll be able to manage your time better.

그런 식으로 너의 시간을 더 잘 활용할 수 있을 거야.

 

Mina: Okay, I will. Thank you, sir!

미나: 알겠습니다, 그럴게요. 감사합니다. 선생님.

 

 

반응형

댓글