Lesson 8 Monet, The Master of Impressionism
Supplementary Reading
Roy Lichtenstein: A Copycat or a Creator?
로이 리히텐슈타인: 모방자인가 아니면 창조자인가?
The American pop artist Roy Lichtenstein (1923-1997) was one of the leading figures of the pop art movement.
미국의 팝아티스트인 로이 리히텐슈타인(1923-1997)은 팝아트 운동의 선구자 중 한 사람이었다.
Although Lichtenstein was not a comic book fan as a boy, his works from the late 1950s were inspired by comic strips.
소년 시절의 리히텐슈타인은 만화책 팬이 아니었음에도 불구하고, 1950년대 후반 그의 작품들은 만화에서 영감을 받았다.
He often incorporated hidden images of cartoon characters like Mickey Mouse and Bugs Bunny in his abstract paintings.
그는 종종 그의 추상화에 Mickey Mouse와 Bugs Bunny 같은 만화 속 등장인물들의 숨겨진 이미지를 넣었다.
In 1961, Lichtenstein began his first pop paintings using cartoon images and approaches derived from the appearance of commercial printing.
1961년에, 리히텐슈타인은 그의 만화 이미지와 상업적 인쇄물 디자인에서 파생된 접근법을 사용해서 첫 번째 팝 페인팅을 시작했다.
For example, in his first pop painting, Look Mickey (1961), he inserted dialogue balloons and hand-painted dots on Mickey Mouse's face and in Donald Duck's eyes.
예를 들어, ‘Look Mickey’ (1961)라는 그의 첫 번째 팝 페인팅에서, 그는 말풍선과 손으로 찍은 점을 Mickey Mouse의 얼굴 위와 Donald Duck의 눈에 그려 넣었다.
When it was first exhibited, it was severely criticized by art critics, to the extent that the title of its review article was "Is He the Worst Artist in the U.S.?"
그것이 처음 전시되었을 때, 그것은 평론 기사 제목이 ‘그는 미국 최악의 예술가인가?’였을 정도로 미술 평론가들로부터 심하게 호된 평가를 받았다.
However, he did not give up his unique artistic style, and continued to develop it to paint Whaam! (1961), which is one of the best-known works of pop art.
그러나, 그는 그의 독특한 예술 방식을 포기하지 않았고, 그것을 ‘Whaam!’ (1961)을 그리기까지 계속 발전시켰는데, 그것은 팝아트에서 가장 잘 알려진 작품 중 하나이다.
Amazingly, Lichtenstein's Nurse (1964), a comic book-style painting, was sold for $95.4 million at Christie's in 2015, setting an auction record for the artist.
놀랍게도, 만화책 방식의 그림인 리히텐슈타인의 ‘Nurse’ (1964)는 그의 작품 중 경매 최고가를 기록하면서 2015년 런던의 미술품 경매 Christie에서 9,540만 달러로 팔렸다.
Lichtenstein has been called a copycat by many critics since his works closely resemble the originals.
리히텐슈타인은 그의 작품이 원작을 매우 모방하기 때문에 많은 비평가들에게 모방자라고 불려 오고 있다.
However, he argued that there is no difference between high art and popular art.
그러나, 그는 고차원 예술과 대중 예술 사이에 다른 점이 없다고 주장했다.
By embracing “low” art such as comic books and popular illustration, he became one of the most important figures in the pop art movement.
만화책과 대중 삽화 같은 ‘하급’ 예술을 포용함으로써 그는 팝아트 운동의 가장 중요한 인물 중 한 명이 되었다.
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