본문 바로가기
중학교 1학년/1학년 동아 윤정미

중1 동아 윤정미 7과 본문 한줄 해석 Kelly’s Road Trip to Namhae

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 7 Discover Korea

본문

Kelly’s Road Trip to Namhae

Kelly의 남해 자동차 여행

Last weekend, Kelly went on a road trip to Namhae with Minji’s family.

지난 주말에 Kelly는 민지의 가족과 함께 남해로 자동차 여행을 갔다.

 

This is Kelly’s travel diary.

다음은 Kelly의 여행 일기이다.

 

Oct. 20, Saturday

10월 20일, 토요일

 

We arrived at Namhae Bridge at noon.

우리는 정오에 남해대교에 도착했다.

 

The bridge was beautiful.

남해대교는 아름다웠다.

 

We took pictures in front of it.

우리는 그 앞에서 사진을 찍었다.

 

Then we drove to the German Village.

그러고 나서 우리는 독일마을로 차를 타고 갔다.

 

The road to the village was very curvy, so I got carsick.

마을로 가는 도로가 매우 구불구불해서 나는 차멀미를 했다.

 

The German Village was full of pretty houses.

독일마을은 예쁜 집들로 가득했다.

 

It was high up on the hill.

그곳은 언덕 위 높은 곳에 있었다.

 

We could see the sea and many islands.

우리는 바다와 많은 섬들을 볼 수 있었다.

 

The view was fantastic, so I felt better.

전망이 환상적이어서 나는 몸이 나아졌다.

 

Now, we are at a B&B.

지금 우리는 B&B에 있다.

 

Minji and I are sharing a room.

민지와 나는 방을 함께 쓰고 있다.

 

Tomorrow, we’re going to visit Darangyi Village and Sangju Beach.

내일 우리는 다랭이마을과 상주해변을 방문할 것이다.

 

Oct. 21, Sunday

10월 21일, 일요일

 

Mr. Schmidt, the owner of the B&B, prepared our breakfast.

B&B의 주인인 Schmidt씨는 우리의 아침 식사를 준비해 주셨다.

 

It was bread, German sausage, and saurkraut.

아침 식사는 빵, 독일식 소시지, 그리고 사우어크라우트(sauerkraut)였다.

 

I really liked the saurkraut.

나는 사우어크라우트가 정말 좋았다.

 

It tasted like Gimchi, but it was not spicy.

그것은 김치 같은 맛이 났지만, 맵지 않았다.

 

After breakfast, we went to Darangyi Village.

아침 식사 후에 우리는 다랭이마을로 갔다.

 

There were many rice fields by the sea.

바닷가에 많은 논이 있었다.

 

They looked like huge green stairs.

그것들은 거대한 녹색 계단처럼 보였다.

 

Next, we drove to Sangju Beach.

다음으로 우리는 상주해변으로 차를 타고 갔다.

 

The sand was very soft.

모래가 매우 부드러웠다.

 

We all made sand men.

우리는 모두 모래 사람을 만들었다.

 

Mine was bigger than Minji’s.

내 것이 민지의 것보다 더 컸다.

 

Minji’s mother made the biggest sand man.

민지 어머니는 가장 큰 모래 사람을 만드셨다.

 

It looked just like Minji’s father!

그것은 꼭 민지 아버지처럼 보였다!

 

We all laughed.

우리는 모두 웃었다.

 

This was my first trip in Korea, and I had an amazing time!

이것이 한국에서의 나의 첫 여행이었고, 나는 멋진 시간을 보냈다!

 

This was the best road trip of my life!

이번이 내 생애 최고의 자동차 여행이었다!

반응형

댓글