본문 바로가기
중학교 1학년/1학년 동아 이병민

중1 동아 이병민 4과 본문 한줄 해석 Camping Fun

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 4 Catch the Sun

본문

Camping Fun

캠핑의 즐거움

Last weekend, Harry’s family went on a camping trip to Crater Lake National Park, Oregon.

지난 주말, Harry의 가족은 오리건주에 있는 Crater Lake 국립 공원으로 캠핑 여행을 갔다.

 

They had a great time.

그들은 즐거운 시간을 보냈다.

 

Here is Harry’s camping diary.

여기 Harry의 캠핑 일기가 있다.

 

July 14

7월 14일

My family went to Crater Lake on top of Mt. Mazama.

우리 가족은 Mazama 산의 꼭대기에 있는 Crater Lake에 갔다.

 

How did a lake form there?

그곳에 호수가 어떻게 생겼을까?

 

Long ago, the mountain top sank and became a big lake.

오래전에, 그 산의 꼭대기가 가라앉아 커다란 호수가 되었다.

 

That’s really amazing!

그것은 정말 놀랍다!

 

The water was so deep and blue.

물이 아주 깊고 파랬다.

 

Mom said, “Who painted the water? It looks so blue.”

엄마는 “누가 물에 물감을 칠해 놓았지? 정말 파랗게 보여.”라고 말씀하셨다.

 

“I can see myself in the water,” said Cindy, my little sister.

“물에 비친 저를 볼 수 있어요.”라고 여동생 Cindy가 말했다.

 

We took a boat to Wizard Island in the lake.

우리는 보트를 타고 호수 안에 있는 Wizard 섬에 갔다.

 

We fished there.

우리는 그곳에서 낚시를 했다.

 

I caught a small fish, but I let it go.

나는 작은 물고기를 잡았지만, 그냥 놓아주었다.

 

It was only a baby.

그것은 겨우 새끼였다.

 

We couldn’t catch any more fish, but it was a lot of fun.

우리는 더 이상의 물고기를 잡지는 못했지만, 정말 재미있었다.

 

July 15

7월 15일

In the afternoon, we rode our bikes along the lake.

오후에 우리는 호수를 따라 자전거를 탔다.

 

The ride wasn’t easy, but the scenery was beautiful.

자전거 타기는 쉽지 않았지만, 경치는 아름다웠다.

 

There was a thick forest around the lake.

호수 주변에 울창한 숲이 있었다.

 

I saw a brown rabbit.

나는 갈색 토끼 한 마리를 보았다.

 

Dad said, “Rabbits here are brown in summer and white in winter.”

아빠는 “이곳 토끼는 여름에는 갈색이고 겨울에는 흰색이야.”라고 말씀하셨다.

 

Wow! Rabbits change their clothes, too. How interesting!

와우! 토끼들도 옷을 갈아입는다. 참 재미있네!

 

We felt hungry and tired, so we headed back to the camping area.

우리는 배고프고 피곤해서 캠핑장으로 다시 향했다.

 

After dinner, we sat around the fire.

저녁 식사 후에 우리는 모닥불에 둘러앉았다.

 

Cindy asked, “Where is the umbrella?”

Cindy가 “우산은 어디에 있지?”라고 물었다.

 

I said, “Why? It’s not raining.”

나는 “왜? 비는 내리지 않는데.”라고 말했다.

 

She said, “Look up. There are a lot of stars!”

그녀는 “위를 쳐다 봐. 별이 아주 많이 있잖아!”라고 말했다.

 

She was right. It was a lovely starry night.
그녀가 옳았다. 아름답고 별이 총총한 밤이었다.

반응형

댓글