본문 바로가기
중학교 1학년/1학년 미래엔 최연희

중1 미래엔 최연희 1과 본문 한줄 해석 Meet My Friends

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 1 You and Me

본문

Meet My Friends

내 친구들을 소개합니다

Hello, my name is Bomi.

안녕, 내 이름은 보미야.

 

I am 14 years old.

나는 14살이야.

 

I have two good friends, Becky and Ali.

나는 두 명의 좋은 친구들이 있는데, Becky와 Ali야.

 

These are my poems about us.

이것들은 우리에 관해 내가 쓴 시야.

 

Becky and Me

Becky와 나

Becky and I are best friends.

Becky와 나는 가장 친한 친구야.

 

My name is Bomi Lee.

내 이름은 이보미.

 

Her name is Becky Kelly.

그녀의 이름은 Becky Kelly.

 

Our names both start with a B.

우리의 이름은 둘 다 B로 시작해.

 

I love ice cream very much.

나는 아이스크림을 무척 좋아해.

 

She loves chocolate so much.

그녀는 초콜릿을 아주 좋아해.

 

We both love sweet things.

우린 둘 다 달콤한 것을 정말 좋아해.

 

I like the clear, blue sky.

난 맑고 파란 하늘을 좋아해.

 

She likes the deep, blue sea.

그녀는 깊고 파란 바다를 좋아해.

 

Blue is our favorite color.

파란색은 우리가 가장 좋아하는 색이야.

 

We have so much in common, and we are good friends.

우리는 공통점이 아주 많고, 우리는 좋은 친구야.

 

Ali and Me

Ali와 나

 

Ali is my new friend.

Ali는 나의 새로운 친구야.

 

My nickname is Little Deer.

내 별명은 작은 사슴.

 

His nickname is Big Bear.

그의 별명은 큰 곰.

 

We are different.

우리는 달라.

 

I talk and talk from morning to evening.

나는 아침부터 저녁까지 말하고 또 말하지.

 

He reads and reads all day long.

그는 온종일 읽고 또 읽지.

 

We are very different.

우리는 매우 달라.

 

I only have one brother.

나는 오직 한 명의 남동생만 있어.

 

He has two sisters and two brothers.

그는 두 명의 자매와 두 명의 형제가 있어.

 

He has a big family.

그는 대가족이야.

 

We don’t have much in common, but we are good friends.

우리는 공통점이 많지 않지만, 우리는 좋은 친구야.

반응형

댓글