Lesson 2 Waste Not, Want Not
본문
Energy-Saving Conference
에너지 절약 회의
Welcome to the Energy-Saving Conference.
에너지 절약 회의에 오신 것을 환영합니다.
The Earth is in danger.
지구는 지금 위험에 처해 있습니다.
The air is getting dirtier every day.
공기는 매일 더러워지고 있습니다.
More and more animals are dying.
점점 더 많은 동물이 죽어가고 있습니다.
This is because we are wasting a lot of energy.
이것은 우리가 많은 에너지를 낭비하고 있기 때문입니다.
So how can we save energy?
그렇다면 우리는 어떻게 에너지를 절약할 수 있을까요?
Three different environmental clubs are here to share their activities.
세 개의 다른 환경 동아리들이 그들의 활동을 공유하기 위해 여기에 있습니다.
The more ideas we share, the more energy we can save!
우리가 더 많은 아이디어를 공유할수록, 우리는 더 많은 에너지를 절약할 수 있습니다!
Jimin: Hello, friends. A few months ago, I was surprised to see some empty classrooms with the lights on.
지민: 친구들, 안녕하세요. 몇 달 전에, 저는 전등이 켜진 몇 개의 빈 교실을 보고 놀랐습니다.
That's not right at all.
그것은 전혀 옳지 않습니다.
It is essential for all students to use fewer resources at school.
모든 학생이 학교에서 더 적은 자원을 사용하는 것이 필수적입니다.
So we have designed some resource saving stickers and put them on the switches.
그래서 우리는 몇 장의 자원 절약 스티커를 디자인해서 스위치에 붙였습니다.
They tell us which light should be turned on, so that we can waste less electricity.
그것들은 어떤 전등이 켜질 것인지 알려 줘서, 우리는 전기를 덜 낭비할 수 있습니다.
They also tell the last student who leaves the classroom to turn off the lights.
그것들은 또한 교실을 떠나는 마지막 학생이 전등을 꺼야 한다고 알려 줍니다.
We also put some stickers on the mirrors in the restrooms.
우리는 또한 화장실에 있는 거울에도 몇 장의 스티커를 붙였습니다.
They help students not to waste water.
그것들은 학생들이 물을 낭비하지 않도록 도와줍니다.
The more stickers we put up, the more resources we can save at school.
우리가 더 많은 스티커들을 붙일수록, 학교에서 더 많은 자원을 절약할 수 있습니다.
Dongsu: Hi, everyone. A lot of energy is used to heat and cool our school.
동수: 모두 안녕하세요. 많은 에너지가 우리 학교의 난방과 냉방을 위해 사용됩니다.
It is important for students to reduce the amount of energy we use.
우리가 사용하는 에너지양을 학생들이 줄이는 것이 중요합니다.
We did an experiment last winter and found that bubble wrap can help to save energy.
우리는 지난겨울 실험을 해서 뽁뽁이가 에너지를 절약하는 데에 도움이 된다는 것을 발견했습니다.
Look at this chart. In Classroom A we put bubble wrap on the windows and in Classroom B we didn't.
이 도표를 보세요. 우리는 교실 A에는 창문에 뽁뽁이를 붙였고 교실 B에는 붙이지 않았습니다.
When we turned off the heater, the temperature was 16 ℃ in both classrooms.
우리가 히터를 껐을 때, 두 교실 온도는 모두 16 ℃였습니다.
Sixty minutes later, the temperature in Classroom B went down to 7 ℃.
60분 뒤, 교실 B의 온도는 7 ℃로 내려갔습니다.
But it was 9 ℃ in Classroom A!
하지만 교실 A는 9 ℃였어요!
We learned that bubble wrap only lets a little heat escape from the building.
우리는 뽁뽁이가 오직 적은 양의 열만 건물에서 빠져나가게 한다는 것을 알았습니다.
So we started putting bubble wrap on the school windows.
그래서 우리는 학교 창문에 뽁뽁이를 붙이기 시작했습니다.
This will also prevent heat from getting into the classroom in the summer.
이것이 여름에 열이 교실로 들어오는 것 또한 막아 줄 것입니다.
The more bubble wrap we put on the windows, the cooler our summer will become!
우리가 창문에 더 많은 뽁뽁이를 붙일수록, 우리의 여름도 더 시원해질 거예요!
Minwoo: Hello, friends. We decided to make a garden on the rooftop of the school to save energy.
민우: 안녕하세요, 친구들. 우리는 에너지를 절약하기 위해 학교 옥상에 정원을 만들기로 했습니다.
Only a few people know how it works.
오직 몇몇 사람들만이 그것이 어떻게 작용하는지 알고 있습니다.
It's just like bubble wrap.
그것은 마치 뽁뽁이와 같습니다.
It prevents heat from getting in and out of the buildings.
그것은 열기가 건물 안팎으로 드나드는 것을 막습니다.
So when we have rooftop gardens on our buildings, we can save some of the energy we use to cool the buildings in the summer.
그래서 건물에 옥상정원을 가지고 있으면, 우리는 여름에 건물을 식히기 위해 사용하는 에너지 일부를 절약할 수 있습니다.
Also, the fresh air from the rooftop garden helps to cool the whole city.
또한, 옥상정원에서 나오는 신선한 공기는 도시 전체를 식히는 것을 도와줍니다.
So it is necessary for us students to make more rooftop gardens at our school!
그래서 우리 학생들이 우리 학교에 더 많은 옥상정원을 만드는 것이 필요합니다!
The more beautiful our rooftops become, the less energy our school will use!
우리의 정원이 더 아름다워질수록, 우리 학교는 에너지를 덜 사용하게 될 겁니다!
MC: It's very clever of you to come up with such great ideas!
진행자: 이런 멋진 아이디어를 떠올리다니 여러분은 아주 똑똑하군요!
These are all worth trying at school or at home.
학교나 집에서 모두 해 볼 만한 것들입니다.
Thank you for your unique ideas and activities!
여러분의 고유한 아이디어와 활동에 감사합니다!
'중학교 3학년 > 3학년 금성 최인철' 카테고리의 다른 글
중3 금성 최인철 4과 본문 한줄 해석 World's Wonder, Angkor Wat (0) | 2022.10.14 |
---|---|
중3 금성 최인철 3과 본문 한줄 해석 Love is All You Need (0) | 2022.10.14 |
중3 금성 최인철 1과 본문 한줄 해석 How I Met My Best Friends (0) | 2022.10.14 |
백발백중 중3영어 최종점검(2학기 전과정) [금성]최인철 정답및해설 (0) | 2022.09.08 |
중3 금성 최인철 8과 대화문 본문 (0) | 2022.07.11 |
댓글