본문 바로가기
중학교 3학년/3학년 천재 정사열

중3 천재 정사열 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전단원 대화문 본문 pdf

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 1 Express Your Feelings

의사소통기능

■기쁨이나 슬픔에 대해 묻기

How are you feeling?

■기쁨 표현하기

I’m glad to hear that.

 

언어형식

■간접의문문

Everyone knows what it means.

■관계대명사의 계속적 용법

People also use ROFL, which means “Rolling On the Floor Laughing.”

 

 

Lesson 1 Express Your Feelings.pdf
0.06MB

 

Lesson 2 Let’s Make Our Town Better

의사소통기능

■주제 소개하기

Let’s talk about the class party.

■감사하기

Thank you for helping me.

 

언어형식

■과거완료

I was glad my dad had made me wear gloves.

■비교급 강조 부사

I had to admit the lot looked much better.

 

Lesson 2 Let’s Make Our Town Better.pdf
0.04MB

 

 

 

Lesson 3 Laugh First and Then Think

의사소통기능

■기대 표현하기

I’m looking forward to seeing you at the race.

■기원하기

I’ll keep my fingers crossed!

 

언어형식

■enough + to부정사

Is this research project good enough to win a Nobel Prize?

■not only A but also B

Not only the winners’ fun studies but also the ceremony makes people laugh.

 

Lesson 3 Laugh First and Then Think.pdf
0.04MB

 

Lesson 4 Dreaming of My Future

의사소통기능

■슬픔, 불만족, 실망의 원인에 대해 묻기

Why are you disappointed?

■ 충고 구하기

Do you think I should keep trying?

 

언어형식

■분사구문

Hearing this, I felt really sorry for her.

■ 관계대명사 what

That’s what I need to learn from her.

 

Lesson 4 Dreaming of My Future.pdf
0.05MB

 

Lesson 5 Pictures Speak a Thousand Words

의사소통기능

■궁금증 표현하기

I’m curious about that balloon.

■ 정의하기

It means you must not enter.

 

언어형식

■가정법 과거

I would be so happy if you were with me.

■ 관계대명사 whose

It was written in 1973 by a woman whose husband was far away.

 

Lesson 5 Pictures Speak a Thousand Words.pdf
0.04MB

 

 

 

Lesson 6 We Are All Makers

의사소통기능

■선호에 대해 묻기

Which do you prefer, pandas or cats?

■싫어하는 것 표현하기

I hate holding things in my hands.

 

언어형식

■the + 비교급 ~, the + 비교급 …

The more books we share, the more we learn.

■It ~ that ... 강조구문

It is this filtered water that you can drink.

 

Lesson 6 We Are All Makers.pdf
0.04MB

 

Lesson 7 Fact, Opinion, or Fake

의사소통기능

■의견 묻기

How do you feel about this drama?

■이의 제기하기

I don’t agree (with you).

 

언어형식

■간접화법

Garcia-Fuller said she was teaching her students how to tell fake news from real news.

■if (~인지 아닌지)

You also have to check if they are based on facts.

 

Lesson 7 Fact, Opinion, or Fake.pdf
0.04MB

 

Lesson 8 Make Peace with Others

의사소통기능

■화냄 표현하기

I can’t stand it.

■화냄에 응대하기

Calm down!

 

언어형식

■부정대명사

Some gave him angry looks, and others shouted at him.

■5형식 (동사 + 목적어 + 목적격 보어(to부정사))

The king ordered him to go to a famous military school.

 

Lesson 8 Make Peace with Others.pdf
0.04MB

 

Special Lesson 1

The Frog Prince Continued

 

Special Lesson 1.pdf
0.03MB

Special Lesson 2

Teens’ Magazine

Ways to Make Your Town Better

 

Special Lesson 2.pdf
0.12MB

 

 

 

고등영어 비상 홍민표 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전체 본문

 

고등영어 비상 홍민표 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전체 본문

고등학생 영어 공부는 교과서 중심이 기초가 되어야 고등학교 내신에서 유리할 수 있습니다. 고등학교 영어 교과서 비상 홍민표 전단원 본문 자료 직접 제작하여 공유합니다. 고등영어 공부방

djschool.tistory.com

영어1 동아 권혁승 1과 2과 3과 4과 5과 6과 전체 본문

 

영어1 동아 권혁승 1과 2과 3과 4과 5과 6과 전체 본문

고등학교 영어 교과서 영어1 동아 권혁승 전단원 본문 영어 텍스트 파일 공유합니다. Lesson 1 Invitation to a Teen's Life Shadow Day https://youtu.be/J1Ali5E12uA Lesson 2 Taste Different Cultures Healthy Eating, Healthy Living h

djschool.tistory.com

 

중3 천재 정사열 교과서
중3 영어 천재 정사열

 

반응형

댓글