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고등학교 기타/수능특강 영어

2025 수능특강 영어 15강 문단 내 글의 순서 파악하기

by ₯₺﷼₳
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주어진 글 다음에 이어질 글의 순서로 가장 적절한 것은?

 

Norms emerge in groups as a result of people conforming to the behavior of others. Thus, the start of a norm occurs when one person acts in a particular manner in a particular situation because she thinks she ought to.

 

(A) Thus, she may prescribe the behavior to them by uttering the norm statement in a prescriptive manner. Alternately, she may communicate that conformity is desired in other ways, such as by gesturing. In addition, she may threaten to sanction them for not behaving as she wishes. This will cause some to conform to her wishes and act as she acts.

 

(B) But some others will not need to have the behavior prescribed to them. They will observe the regularity of behavior and decide on their own that they ought to conform. They may do so for either rational or moral reasons.

 

(C) Others may then conform to this behavior for a number of reasons. The person who performed the initial action may think that others ought to behave as she behaves in situations of this sort.

* sanction: 제재를 가하다

① (A) - (C) - (B)

② (B) - (A) - (C)

③ (B) - (C) - (A)

④ (C) - (A) - (B)

⑤ (C) - (B) - (A)

 

 

{해석} 규범은 사람들이 다른 사람들의 행동을 따르는 결과로 집단에서 생겨난다. 따라서 규범의 시작은 한 사람이 자신이 그래야만 한다고 생각하기 때문에 특정한 상황에서 특정한 방식으로 행동할 때 생겨난다. (C) 그런 다음 다른 사람들은 여러 가지 이유로 이 행동에 따를 수도 있다. 그 행동을 처음 한 사람은 이런 종류의 상황에서는 다른 사람들이 자신이 행동하는 것처럼 행동해야 한다고 생각할 수도 있다. (A) 따라서 그 사람은 지시하는 방식으로 규범 진술을 말함으로써 그들에게 행동을 지시할 수도 있다. 다른 방법으로는, 그 사람이 몸짓에 의한 것과 같은 다른 방식으로 따름이 바람직하다는 것을 전달할 수도 있다. 게다가 자신이 원하는 대로 행동하지 않으면 그들에게 제재를 가하겠다고 위협할 수도 있다. 이렇게 하면일부 사람들은 그 사람의 바람을 따르고 그 사람이 행동하는 대로 행동하게 될 것이다. (B) 그러나 다른 일부 사람들에게는 그 행동이 자신에게 지시되게 할 필요가 없을 것이다. 그들은 행동의 규칙성을 관찰하고 자신이 따라야 한다고 스스로 결정할 것이다. 그들은 이성적 또는 도덕적 이유로 그렇게 할 수도 있다.

 

[정답] 4

 

1. 주어진 글 다음에 이어질 글의 순서로 가장 적절한 것은?

Globalization has often been studied as a macro phenomenon. However, as the globalization process obviously affects individuals’ lives, a need for alternative concepts has emerged.

 

(A) This requires the ability to question one’s own assumptions and prejudices. Identity is in this context not essentialist or stable; rather, it is fragmented and constructed and reconstructed across the different practices and positions in which one participates.

 

(B) For instance, cultural sociologist John Tomlinson claims that being a cosmopolitan means that one has an active experience of “belonging to the wider world”. As such, cosmopolitanism is closely connected to identity; a cosmopolitan obtains a reflexive awareness of the features that unite us as human beings.

 

(C) Concepts such as cosmopolitanism and global citizenship have therefore frequently been used to capture how globalization is experienced “from below”, with individuals as the object of analysis. Here, cosmopolitanism is interpreted as having many similarities to global citizenship.

* fragment: 분해하다

** cosmopolitan:세계주의자

*** reflexive: 성찰의

① (A) - (C) - (B)

② (B) - (A) - (C)

③ (B) - (C) - (A)

④ (C) - (A) - (B)

⑤ (C) - (B) - (A)

 

{해석} 세계화는 흔히 거시적인 현상으로 연구되었다. 그러나세계화 과정이 개인의 삶에 확실히 영향을 미치면서, 대안적인 개념의 필요성이 대두했다. (C) 따라서 ‘세계주의’ 및 ‘세계 시민권’ 같은 개념은 개인을 분석 대상으로 삼아,세계화가 어떻게 ‘아래로부터’ 경험되는지를 포착하는 데 빈번하게 사용되었다. 여기서 세계주의는세계 시민권과 많은 유사성을 갖는 것으로 해석된다. (B) 예를 들어, 문화사회학자 John Tomlinson은 세계주의자가 된다는 것은 ‘더 넓은 세계에 속해 있다’는 능동적인 경험을 가진다는 것을 의미한다고 주장한다. 따라서 세계주의는 정체성과 밀접하게 연결되어 있으며,세계주의자는 우리를 인간으로 결속시키는 특징에 대한 성찰적 인식을 얻게 된다. (A) 여기에는 자기 자신의 가정과 편견에 의문을 제기할 수 있는 능력이 필요하다. 정체성은 이러한 맥락에서 본질주의적이거나 안정된 것이 아니며, 오히려 그것은 개인이 참여하는 각기 다른 관행과 입장 전반에서 분해되고 구성되고 재구성된다.

 

[정답] 5

 

2. 주어진 글 다음에 이어질 글의 순서로 가장 적절한 것은?

On June 17, 1953, Mrs. Roosevelt traveled to Hiroshima, where she visited the Atomic Bomb Casualty Commission, an American research group that studied the effects of the nuclear attacks on bomb survivors. Many people had been injured by the fires that the bomb had caused.

 

(A) It led her to urge Americans to do more to help. Though she maintained that they were not America’s direct responsibility, “as a gesture of goodwill for the victims of this last war, such help would be invaluable.”

 

(B) After her official meetings, some girls were waiting to see her. The girls explained that they did not blame her for the atomic bomb; they only wanted to impress on her the need to ensure that these weapons were never used again on human beings, given their effects.

 

(C) Although she did not say so directly, the girls may have been among those whose faces were permanently disfigured by the attack. This must have been a powerful encounter because Mrs. Roosevelt called it a “tragic moment.”

* casualty: 피해자, 희생자

** disfigure: (외양을) 흉하게 만들다

① (A) - (C) - (B)

② (B) - (A) - (C)

③ (B) - (C) - (A)

④ (C) - (A) - (B)

⑤ (C) - (B) - (A)

 

{해석} 1953년 6월 17일, Roosevelt 여사는 히로시마에 가서 그곳에서 피폭 생존자에 끼친 핵 공격의 영향을 연구하는 미국 연구 단체인 원폭 피해자 위원회를 방문했다. 많은 사람이 원자 폭탄으로 인한 화재로 다쳤다. (B) 공식 모임이 끝난 후, 몇 명의 소녀가 그녀를 만나기 위해 기다리고 있었다. 소녀들은 원자 폭탄에 대해 그녀를 비난하는 것이 아님을 분명히 하였는데, 그들은 원자 폭탄의 영향을 고려할 때 다시는 인간에게 이러한 무기가 사용되지 않도록 해야 한다는 것을 분명히 할 필요를 그녀에게 이해시키기를 원했을 뿐이었다. (C) 그녀가 직접적으로 그렇게 말하지는 않았지만, 소녀들은 그 공격으로 인해 얼굴이 영구적으로 흉하게 된 사람 중에 속했을 것이었다. Roosevelt 여사가 그것을 ‘비극적인 순간’이라고 불렀기 때문에 이것은 강렬한 만남이었음이 분명하다. (A) 그것으로 인해 그녀는 (피폭 희생자들에게) 도움을 기 위해 더 많은 것을 하도록 미국인들에게 촉구했다. 그녀는 그들이 미국이 직접 책임져야 할 대상은 아니라고 주장했지만, ‘이 지난 전쟁의 희생자들에 대한 선의의 제스처로서 그러한 도움은 매우 귀중할 것이었다.’

 

[정답] 3

 

 

3. 주어진 글 다음에 이어질 글의 순서로 가장 적절한 것은?

Most philosophers accepted Plato’s definition of knowledge as justified true belief until the 1960s, when Edmund Gettier showed that it didn’t always provide a satisfactory explanation.

 

(A) He came up with several instances where we instinctively realize that someone doesn’t really know something, even though that person’s belief is both true and justified. For example, I have arranged to meet my friend Sue at her house, and when I arrive I see her through the window sitting in the kitchen.

 

(B) Examples such as this became known as “Gettier problems,” and have prompted philosophers to ask if, in addition to belief, truth, and justification, there is a fourth criterion for knowledge. Gettier had cast doubt not only on Plato’s definition, but also on whether or not it is possible to define completely what knowledge is.

 

(C) In fact, it is not Sue that I see, but her identical twin sister — Sue is actually in another room. My belief that Sue is home is true, and I have good reason to believe it because I am sure I have seen her, but it is wrong to say that I knew she was at home — I didn’t know.

* criterion: 기준

① (A) - (C) - (B)

② (B) - (A) - (C)

③ (B) - (C) - (A)

④ (C) - (A) - (B)

⑤ (C) - (B) - (A)

 

{해석} 대부분의 철학자는 1960년대 Edmund Gettier가 플라톤의 지식에 관한 정의가 항상 만족스러운 설명을 제공하지는 않는다는 것을 보여 주기 전까지는 그것을 정당화된 참인 믿음으로 받아들였다. (A) 그는 어떤 사람의 믿음이 참이고 정당화된다고 해도 그 사람이 무언가를 정말로 알지는 못한다는 것을 우리가 본능적으로 깨닫는 몇 가지 사례를 제시했다. 예를 들어, 나는 내 친구 Sue를 그녀의 집에서 만나기로 약속했는데, 나는 도착해서 창문을 통해 그녀가 부엌에 앉아 있는 것을 본다. (C) 사실 내가 보는 것은 Sue가 아니라 그녀의 일란성 쌍둥이 자매이고, Sue는 실제로 다른 방에 있다. Sue가 집에 있다는 나의 믿음은 참이고, 내가 그녀를 본 것을 확신하기 때문에 그것을 믿을 만한 타당한 이유가 있지만, 내가 그녀가 집에 있다는 것을 알았다고 말하는 것은 잘못된 것인데, 왜냐하면 나는 알지 못했기 때문이다. (B) 이러한 사례는 ‘ Gettier 문제’로 알려지게 되었고, 철학자들이 믿음, 참, 정당화 외에 지식에 대한 네 번째 기준이 있는지를 묻도록 유도했다. Gettier는 플라톤의 정의뿐만 아니라 지식이 무엇인지 완벽하게 정의할 수 있는지 여부에 대해서도 의문을 제기했다.

 

[정답] 1

 

4. 주어진 글 다음에 이어질 글의 순서로 가장 적절한 것은?

On one level, it is helpful for individuals to identify which kind of ethical system they have and which kind they admire.

 

(A) If the answer is no, then don’t do it yourself. For example, while you can easily imagine a situation in which it might be to your advantage to lie, you would not want everyone to lie, so you should not lie yourself.

 

(B) Immanuel Kant takes it one step further, adding an unusual rule for a deontologist. He believed that you can and should test your decisions for moral and ethical soundness and outlined a thought experiment he called the Categorical Imperative to help you do just that.

 

(C) When considering any course of action, ask yourself, “Would I want everyone else, if placed in my position, to do the same thing?” If the answer is yes, you’re on the right path.

* deontologist:의무론자

** Categorical Imperative: 정언 명령(양심의 절대 무조건적 도덕률)

① (A) - (C) - (B)

② (B) - (A) - (C)

③ (B) - (C) - (A)

④ (C) - (A) - (B)

⑤ (C) - (B) - (A)

 

{해석} 어떤 면에서는, 자신이 어떤 종류의 윤리 체계를 가졌는지와 어떤 종류를 자신이 높이 평가하는지를 파악하는 것이 개인에게 도움이 된다. (B) 이마누엘 칸트는 이것을 한 단계 더 발전시켜,의무론자에게는 흔치 않는 규칙을 추가한다. 그는 도덕적 윤리적 건전성을 위해 사람들이 자신의 결정을 검증할 수 있고 검증해야 한다고 믿었으며, 사람들이 바로 그것을 하도록 돕기 위해 자신이 ‘정언 명령’이라 부른 사고 실험의 개요를 설명했다. (C) 어떤 행동 방침을 고려할 때, “다른 모든 사람이 내 입장에 놓인다면 같은 행동을 하기를 바라겠는가?”라고 자문해 보라. 만일 대답이 ‘그렇다’라면 여러분은 올바른 길을 가고 있는 것이다. (A) 만일 대답이 ‘아니다’라면 여러분 자신은 그것을 하지 말라. 예를 들어, 거짓말을 하는 것이 자신에게 유리할 수도 있는 상황을 쉽게 상상할 수 있지만, 여러분은 모든 사람이 거짓말하는 것을 원하지는 않을 것이므로, 여러분 자신도 거짓말을 해서는 안 된다.

 

[정답] 3

 

5. 주어진 글 다음에 이어질 글의 순서로 가장 적절한 것은?

Life-forms work to evolve survival strategies but without necessarily being aware of the process. Consciousness is not a necessary condition of life — though it says much about the organism that happens to possess it.

 

(A) At present we see a host of rudimentary survival mechanisms in computers: we may expect these to develop and new ones to emerge. It is inevitable, at the present stage of their development, that computer survival strategies owe virtually everything to human involvement in computer design.

 

(B) Most biological species have evolved techniques and mechanisms for survival without reflecting on the fact, and this is what has happened so far with computer life-forms. We can speculate on how computers might ponder on their own survival but this is essentially a matter for the future.

 

(C) However, as machine autonomy develops there will be a progressive reduction in the extent of human influence on computer evolution. Computers will come to think about their own position in the world, and take steps to enhance their own security.

* rudimentary: 원시적인

** ponder: 숙고하다

① (A) - (C) - (B)

② (B) - (A) - (C)

③ (B) - (C) - (A)

④ (C) - (A) - (B)

⑤ (C) - (B) - (A)

 

{해석} 생명체는 생존 전략을 진화시키기 위해 노력하지만, 그 과정을 반드시의식하지는 않는다.의식이 어쩌다가 그것을 가지게 된 유기체에 대해 많은 것을 말해 주기는 하지만, 생명의 필수 조건은 아니다. (B) 대부분의 생물 종은 생존을 위한 기술과 기제를 진화시킨다는 사실을 숙고하지 않고 그렇게 해 왔으며, 이것이 지금까지 컴퓨터 생명체에 일어났던일이다. 우리는 컴퓨터가 자신의 생존에 대해 어떻게 숙고할지 짐작해 볼 수 있지만, 이것은 본질적으로 미래의 문제이다. (A) 현재 우리는 컴퓨터에서 다수의 원시적인 생존 기제를 보는데, 우리는 이것이 발전하고 새로운 것이 등장할 것으로 예상할 수 있을 것이다. 발전의 현재 단계에서는 컴퓨터의 생존 전략이 컴퓨터 설계에서의 인간 개입에 거의 모든 것을 신세진다는 것은 불가피한 것이다. (C) 그러나, 기계의 자율성이 발전함에 따라, 컴퓨터 진화에 대한 인간의 영향력 범위는 점차 줄어들 것이다. 컴퓨터는 세상에서 자기 자신의 위치에 대해 생각하게 되고 자신의 안전을 강화하는 조치를 취할 것이다.

 

[정답] 2

 

 

6. 주어진 글 다음에 이어질 글의 순서로 가장 적절한 것은?

Since at least the late nineteenth century and the rise of industrial cities, the history of urbanism and urban planning has been a history of expertise — political, administrative, and technocratic.

 

(A) Degrees in hand, they were primed to lead both governments and businesses away from the era of laissez-faire and toward better outcomes for themselves and for workers and citizens. That meant safer food; safer water; better working conditions; safer and less expensive automobiles; expanded opportunities for education, leisure, and personal fulfillment; and so on.

 

(B) Both fueled by and fueling that problem/solution framework, the Progressive political movement of the early twentieth century relied heavily on trained and trusted experts, especially economists and other social scientists. Those experts were often educated in newly formed occupational disciplines and professional schools.

 

(C) Cities came to be seen as solutions to demands for wealth, health, safety, opportunity, and personal development, as society grew more economically, socially, and politically complex. Cities also came to be seen as posing new problems, often caused by their successes in meeting earlier social demands.

* technocratic: 기술 관료적

** prime: (사용할 수 있게) 준비시키다

*** laissez-faire: 자유방임주의

① (A) - (C) - (B)

② (B) - (A) - (C)

③ (B) - (C) - (A)

④ (C) - (A) - (B)

⑤ (C) - (B) - (A)

 

{해석} 적어도 19세기 후반 산업 도시가 부상한 이후로, 도시화와 도시 계획의 역사는 정치적, 행정적, 기술 관료적 전문 지식의 역사였다. (C) 도시는 사회가 경제적, 사회적, 정치적으로 더 복잡해짐에 따라 부, 건강, 안전, 기회, 개인 발전에 대한 수요의 해결책으로 여겨지게 되었다. 도시는 또한 새로운 문제들을 제기하는 것으로도 여겨지게 되었는데, 그것들은 흔히 더 이전의 사회적 수요를 충족시키는 데 성공하면서 야기된 것들이었다. (B) 그러한 문제/해결 구조에 의해 자극받기도 하고 그것을 자극하기도 하면서 20세기 초의 진보주의 정치 운동은 훈련되고 신뢰할 수 있는 전문가, 특히 경제학자 및 기타 사회과학자에게 크게 의존했다. 그러한 전문가는 새로 형성된 직업 분야와 전문학교에서 교육받은 경우가 많았다. (A) 학위를 손에 쥐고, 그들은 정부와 기업 둘 다를 자유방임주의의 시대에서 벗어나 자기 자신, 노동자, 시민을 위한 더 나은 결과를 향하도록 이끌 준비가 되어 있었다. 그것은 더 안전한 식품, 더 안전한 물, 더 나은 근무 여건, 더 안전하고 덜 비싼 자동차, 그리고 교육, 여가, 개인적 성취를 위한 기회 확대 등을 의미했다.

 

[정답] 5

 

중1 미래엔 최연희 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전단원 대화문 본문 pdf

 

중1 미래엔 최연희 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전단원 대화문 본문 pdf

목차 Lesson 1 You and Me Lesson 2 Let’s Have Fun Together Lesson 3 What Do People Eat Around the World Lesson 4 Stories from Our History Lesson 5 My Dream Trip Lesson 6 Animals Around Us Lesson 7 The World of Work Lesson 8 Science from Curiosity Lesson

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중3 지학 민찬규 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전단원 대화문 본문

 

중3 지학 민찬규 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전단원 대화문 본문

Lesson 1 We Can Make a Difference 의사소통기능 ■걱정·염려 묻기 What’s the matter? ■기원하기 I hope these stickers will be helpful. 언어형식 ■관계대명사 what This is what we wanted. ■지각동사 + 목적어 + 목적격

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