본문 바로가기
중학교 3학년/3학년 지학 민찬규

중3 지학 민찬규 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전단원 대화문 본문

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 1 We Can Make a Difference

의사소통기능

■걱정·염려 묻기

What’s the matter?

■기원하기

I hope these stickers will be helpful.

 

언어형식

■관계대명사 what

This is what we wanted.

■지각동사 + 목적어 + 목적격보어

I saw our cow lying on the ground.

 

Lesson 1 We Can Make a Difference.pdf
0.04MB

 

Lesson 2 Chopsticks or a Fork?

 

Lesson 2 Chopsticks or a Fork.pdf
0.04MB

 

 

 

Lesson 3 Learning from Nature’s Genius

의사소통기능

■알고 있는지 묻기

You know that Leonardo da Vinci painted the Mona Lisa, don’t you?

■관심 표현하기

I’m fascinated by this noodle cooling fan.

 

언어형식

■not only A but also B

The fastener was not only strong but also easy to use.

■간접의문문

Do you know where the key is?

 

Lesson 3 Learning from Nature’s Genius.pdf
0.04MB

 

Lesson 4 I Don’t See It That Way

의사소통기능

■만족이나 불만족 묻기

How do you like the story?

■이유 묻기

Why do you think so?

 

언어형식

■과거완료 시제

The pig had built his house of bricks.

■감정의 이유를 나타내는 to부정사

I’m sorry to trouble you.

 

Lesson 4 I Don’t See It That Way.pdf
0.04MB

 

Lesson 5 Which Way to Go?

의사소통기능

■가능성 정도 묻기

Is it possible to visit Mirror Maze Park?

■길 묻기

How do I get to the restaurant?

 

언어형식

■부정대명사 one

Here is one as an example.

■분사구문

Looking at them closely, you may find the beauty of order and regularity.

 

Lesson 5 Which Way to Go.pdf
0.04MB

 

 

 

Lesson 6 To Each His Own

의사소통기능

■의견 묻기

What do you think of having a concert?

■동의하거나 이의 제기하기

I agree. / I disagree.

 

언어형식

■It is[was] ~ that …. 강조 구문

It is a dog that I want for a pet.

■접속부사 However

However, some people have different opinions.

 

Lesson 6 To Each His Own.pdf
0.04MB

 

Lesson 7 Homes Everywhere

의사소통기능

■바람•소원 표현하기

I wish I could live on the water.

■상상하여 말하기

What would you do if you lived in Alaska?

 

언어형식

■가정법 과거

If I lived in a pueblo , I would climb up a ladder to enter my house.

■5형식 구문(keep / make + 목적어 + 형용사)

They would keep me cool in summer and warm in winter.

 

Lesson 7 Homes Everywhere.pdf
0.05MB

 

Lesson 8 Behind the Numbers

의사소통기능

■상술하기

Five out of twenty-five students don’t have pets.

Over sixty percent of the students voted for her.

■이해 점검하기

Do you see what I mean?

 

언어형식

■too ~ to …

He is too greedy to share with the people.

■No one ~.

No one needs graphs in real life.

 

Lesson 8 Behind the Numbers.pdf
0.05MB

 

 

 

고1 금성 최인철 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 9과 10과 전체 본문

 

고1 금성 최인철 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 9과 10과 전체 본문

고등학교 1학년 영어 교과서 금성 출판사 최인철 전단원 본문 영어 텍스트 자료 공유합니다. 직접 편집한 자료이니 안심하시고 사용하세요~~ Lesson 1 Getting Off to a Great Start 한국 고등학생이 영어

djschool.tistory.com

중3 미래엔 최연희 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 전단원 대화문 본문

 

중3 미래엔 최연희 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 전단원 대화문 본문

Lesson 1 Young Enough to Change the World 의사소통기능 ■의향 말하기 A : What’s your plan for this year? B: I’m thinking of taking swimming lessons. ■도움 제안하기 A : Do you want me to fix it? B: Yes, please. 언어형식 ■관계

djschool.tistory.com

영어1 시사 박준언 본문 pdf 1과 2과 3과 4과 5과 6과 전단원

 

영어1 시사 박준언 본문 pdf 1과 2과 3과 4과 5과 6과 전단원

고등학교 영어 교과서를 공부할 때는, 본문을 무턱대고 외우려고 하면 잘 외워지지 않습니다. 그래서 내용의 흐름을 파악하면서 외우는 것이 중요합니다. 내용의 흐름을 잘 파악하기 위한 가장

djschool.tistory.com

 

중3 지학 민찬규 교과서
중3 지학 영어 교과서

 

반응형

댓글