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고등학교 기타/수능특강 영어

2025 수능특강 영어 17강 문단 요약하기

by ₯₺﷼₳
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다음 글의 내용을 한 문장으로 요약하고자 한다. 빈칸 (A), (B)에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?

 

Even those with average talent can produce notable work in the various sciences, so long as they do not try to embrace all of them at once. Instead, they should concentrate attention on one subject after another (that is, in different periods of time), although later work will weaken earlier attainments in the other spheres. This amounts to saying that the brain adapts to universal science in time but not in space. In fact, even those with great abilities proceed in this way. Thus, when we are astonished by someone with publications in different scientific fields, realize that each topic was explored during a specific period of time. Knowledge gained earlier certainly will not have disappeared from the mind of the author, but it will have become simplified by condensing into formulas or greatly abbreviated symbols. Thus, sufficient space remains for the perception and learning of new images on the cerebral blackboard.

* condense: 응축하다

** cerebral: 대뇌의

Exploring one scientific subject after another (A) remarkable work across the sciences, as the previously gained knowledge is retained in simplified forms within the brain, which (B) room for new learning.

 

(A) (B)

① enables leaves

② challenges spares

③ delays creates

④ requires removes

⑤ invites diminishes

 

 

{해석} 평균적인 재능을 가진 사람이라도 다양한 과학 분야에서 주목할 만한 성과를 낼 수 있는데, 그것들(다양한 과학 분야)을 한꺼번에 모두 포괄하려고 하지만 않는다면 가능하다. 대신에 그들은 한 주제 다음에 다른 주제에(즉, 다른 기간에) 집중해야 하는데, 비록 나중의 성과가 다른 영역에서의 더 이전의 성취를 약화시킬 수 있지만 말이다. 이는 뇌가 ‘공간’ 안에서가 아닌, ‘시간’ 안에서 과학적 보편성에 적응한다고 말하는 것과 같다. 사실, 뛰어난 능력을 가진 사람들도 이런 식으로 나아간다. 따라서, 우리가 서로 다른 과학 분야에 출판물을 가진 사람에게 놀랄 때, 각 주제가 특정 기간 동안 탐구되었다는 것을 인식하라. 더 이전에 얻은 지식은 확실히 저자의 머리에서 사라지지 않았을 것이지만 그것은 공식이나 크게 축약된 기호로 응축되어 단순화되어 있을 것이다. 따라서 대뇌 칠판에 새로운 이미지를 인식하고 학습할 수 있는 충분한 공간이 남아 있다.

→ 하나의 과학 주제를 탐구한 다음에 다른 주제를 탐구하는 것은 과학 전반에 걸친 주목할 만한 성과를 가능하게 하는데, 이전에 습득된 지식은 뇌 안에서 단순화된 형태로 유지되며 이는 새로운 학습을 위한 공간을 남겨 두기 때문이다.

 

[정답] 1

 

1. 다음 글의 내용을 한 문장으로 요약하고자 한다. 빈칸 (A), (B)에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?

Consider a bar of soap, the kind you keep by the bathroom sink to wash your hands and face. How much meaning could such an innocuous object contain? While it may be tempting to answer “not much,” or even “none,” in fact, even soap can embody a rich set of symbols. Think about a particular brand of soap. By itself, that soap cleans like any other soap. But through some clever marketing, packaging, and advertising, the brand immerses its soap in a complex set of messages about the environment, personal empowerment, and progressive politics. The brand’s website even says, “We are committed to animal protection, environmental protection and respect for human rights.” These meanings allow the brand’s customers to do more with the soap than just clean their faces: By using these products, they can make a statement about what kind of person they are and what kind of politics they embrace.

* innocuous: 눈에 띄지 않는, 재미없는

** immerse: 담그다

An ordinary, everyday product can take on a(n) (A) meaning through clever marketing, packaging, and advertising; by using it, consumers can (B) their personal and political identity.

 

(A) (B)

① symbolic express

② spiritual conceal

③ innovative explore

④ cultural change

⑤ social deny

 

{해석} 손과 얼굴을 씻기 위해 욕실세면대 옆에 두는 물건인, 비누 한 개를 생각해 보라. 이런 눈에 띄지 않는 물건이 얼마나 많은의미를 담을 수 있을까? ‘큰의미 없어’ 또는 심지어 ‘아무의미 없어’라고 대답하고 싶은 마음이 들 수도 있지만, 사실 비누조차도일련의 다양한 상징을 담을 수 있다. 특정 브랜드의 비누를 생각해 보라. 그 자체로 그 비누는 다른 어떤 비누와 마찬가지로 깨끗하게 씻어 준다. 하지만 그 브랜드는 어떤 영리한 마케팅, 포장, 광고를 통해 자기네 비누를 환경, 개인의 자율권, 진보 정치에 대한일련의 복합적인 메시지 속에 담근다. 그 브랜드 웹사이트에는 심지어 “우리는 동물 보호, 환경 보호 및 인권 존중에 매진합니다.”라는 말도 있다. 이러한의미로 인해 그 브랜드의 고객은 그 비누로 단지 자신의 얼굴을 씻는 것 이상의 일을 할 수 있는데, 이러한 제품을 사용함으로써 고객은 자신이 어떤 종류의 사람인지, 자신이 어떤 종류의 정치적 견해를 수용하는지에 대해 자신의 생각을 표현할 수 있는 것이다.

→ 흔한일상 제품이 영리한 마케팅, 포장, 광고를 통해 상징적인의미를 가질 수 있으며, 그 제품을 사용함으로써 소비자는 자신의 개인적, 정치적 정체성을 표현할 수 있다.

 

[정답] 1

 

2. 다음 글의 내용을 한 문장으로 요약하고자 한다. 빈칸 (A), (B)에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?

Comparative psychology finds that pointing (in its full-blown form) is unique to our species. Few nonhuman species seem able to comprehend pointing (notably, domestic dogs can follow pointing, while our closest relatives among the great apes cannot), and there is little evidence of pointing occurring spontaneously between members of any species other than our own. Apparently only humans have the social-cognitive infrastructure needed to support the kind of cooperative and prosocial motivations that pointing gestures presuppose. This suggests a new place to look for the foundations of human language. While research on language in cognitive science has long focused on its logical structure, the news about pointing suggests an alternative: that the essence of language is found in our capacity for the communion of minds through shared intentionality. At the center of it is the deceptively simple act of pointing, an act that must be mastered before language can be learned at all.

* presuppose: 전제로 하다

** communion: 교감, 공유

Pointing, which indicates cooperative and prosocial motivations, is (A) to humans, and since the nature of language requires shared intentionality, mastery of pointing must (B) language learning.

 

(A) (B)

① exclusive precede

② exclusive follow

③ suitable follow

④ suitable cause

⑤ beneficial precede

 

{해석} 비교 심리학에 따르면 (완전한 형태의) 가리키기는 우리 종에 유일하다. 가리키기를 이해할 수 있는 것처럼 보이는 비인간 종은 거의 없으며(특히 집에서 기르는 개는 가리키는 곳으로 갈 수 있지만, 대형 유인원 중 우리와 가장 가까운 동류는 할 수 없다), 인간 이외의 다른 어떠한 종의 구성원 간에 가리키기가 자발적으로 발생한다는 증거는 거의 없다. 가리키는 제스처가 전제로 하는 협동적이고 친사회적인 종류의 동기를 지원하는 데 필요한 사회 인지적 토대가 인간에게만 있음이 분명한 것 같다. 이는 인간 언어의 출발점을 찾을 수 있는 새로운 기회를 제시한다. 인지 과학에서 언어에 관한 연구는 오랫동안 그것(언어)의 논리적 구조에 초점을 맞춰 왔지만, 가리키기에 관한 정보는 대안을 제시하는데, 그것은 언어의 본질이 지향점 공유를 통한 우리의 마음 교감 능력에서 찾아진다는 것이다. 그 중심에는 언어를 조금이라도 배울 수 있기 전에 익혀야 하는 행위인, 놀랄 정도로 단순한 가리키기라는 행위가 있다.

→ 협동적이고 친사회적인 동기를 나타내는 가리키기는 인간에게 유일하며, 언어의 특성상 지향점 공유를 요하므로 가리키기를 숙달하는 것은 언어 학습에 선행해야 한다.

 

 

[정답] 1

 

3. 다음 글의 내용을 한 문장으로 요약하고자 한다. 빈칸 (A), (B)에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?

We come into the world ready to start relationships and, as we gain control of our body, we’re keen to take part in games and tasks that involve working with others. In this way, we’re so different from young chimps. Experiments have shown chimps can understand collaborative tasks perfectly well, but they only bother to take part if they can see how it will result in their getting a piece of fruit or some other reward. Humans, by contrast, often work together just for the joy of it. Experiments have shown that working with others affects children’s behavior. Afterward, they’re more generous in sharing any treats the experimenters give them — as if working with others has put them in a better mood. It seems unlikely that children’s greater willingness to share is simply the result of learning that they should pay people for working with them, but the way we feel about everything is strongly influenced by the experiences that shaped the development of our brain. Our childhood observations of others don’t just help us learn how to behave; they help us understand how we’re supposed to feel.

While young chimps collaborate solely for their own (A) , humans derive pleasure from working with others, and through such experiences, they feel better and become more (B) .

 

(A) (B)

① benefit productive

② benefit charitable

③ learning secure

④ learning hopeful

⑤ interaction righteous

 

{해석} 우리는 관계를 시작할 준비가 된 채로세상에 태어나고, 신체에 대한 통제력을 얻게 되면서 다른 사람과의 협력이 수반되는 게임과 과제에 참여하기를 열망한다. 이런 점에서, 우리는 어린 침팬지와 매우 다르다. 실험에 따르면, 침팬지는 협력 과제를 완벽하게 잘 이해할 수 있지만, 그로 인해 과일 한 조각이나 어떤 다른 보상을 어떻게 얻게 될 것인지 알 수 있을 경우에만 참여하려 애쓰는 것으로 나타났다. 이와 대조적으로, 인간은 단지일하는 즐거움을 위해 함께 일하는 경우가 많다. 실험에 따르면 다른 사람과 함께 일하는 것이 아이들의 행동에 영향을 미치는 것으로 나타났다. 그 후에 그들은 마치 다른 사람들과 함께 일함으로써 기분이 더 좋아진 것처럼, 실험자가 그들에게 준 간식을 더 관대하게 나눠 준다. 아이들의 나눔에 대한 더 큰의지는 단순히 함께 일하는 것에 대해 사람에게 대가를 지불해야 한다는 것을 학습한 결과일 것 같지는 않지만, 우리가 모든 것에 대해 느끼는 방식은 뇌의 발달에 영향을 준 경험에 의해 크게 영향을 받는다. 어린 시절 타인을 관찰한 경험은 우리가 행동하는 방법을 배우는 데 도움이 될 뿐만 아니라, 우리가 어떻게 ‘느껴야’ 하는지를 이해하는 데도 도움이 된다.

→ 어린 침팬지는 자신의 이익을 위해서만 협력하지만, 인간은 다른 사람과 함께 일하는 것에서 즐거움을 얻고, 그런 경험을 통해 그들은 더 기분 좋게 느끼고 더 자비롭게 된다.

 

[정답] 2

 

4. 다음 글의 내용을 한 문장으로 요약하고자 한다. 빈칸 (A), (B)에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?

The theory of reasoned action maintains that a person’s decision to engage in a purposeful activity depends on several factors, of which some are situational and some are mediated by personal dispositions or characteristics. At the core of the theory is the idea that when people engage in a given behavior it is because they formed an intention to do so and have reasons for their decision to actualize their intentions. Because of this, much of our behavior can be characterized as “reasoned action.” Fishbein and Ajzen suggested that behavioral intentions are controlled by two factors: attitude toward an act and the normative component. Attitude toward an act is influenced by the beliefs that people have about the consequences of performing an act. The normative component is controlled by our beliefs about what valued others (i.e., people important in our lives) expect us to do. For some behaviors we rely more on our attitude toward an act, whereas for other behaviors we may rely more on the normative component for guidance on how to behave.

The theory of reasoned action explains that our behaviors result from the rational decisions to (A) our pre-formed behavioral intentions, which are influenced by beliefs about the (B) of the behaviors and the expectations of valued others.

 

(A) (B)

① evaluate purposes

② modify purposes

③ modify outcomes

④ realize outcomes

⑤ realize contexts

 

{해석} 합리적 행위 이론은의도적인 행동에 참여하겠다는 누군가의 결정은 여러 가지 요인에 따라 달라지며, 그중 일부는 상황적이고일부는 개인적 성향이나 특성에 의해 조정된다고 주장한다. 이 이론의 핵심은 사람들이 특정 행동을 할 때, 그렇게 하려는의도를 형성했고, 자신의의도를 실현하기로 한 결정에 대한 이유가 있기 때문이라는 생각이다. 이러한 이유로, 우리의 행동 대부분은 ‘합리적 행위’로 특징지어질 수 있다. Fishbein과 Ajzen은 행동의의도는 행위에 대한 태도와 규범적 요소라는 두 가지 요인에 의해 통제된다고 했다. 행위에 대한 태도는 사람들이 어떤 행위를 했을 때의 결과에 대해 가지는 믿음에 의해 영향을 받는다. 규범적 요소는 소중한 타인(즉, 우리 삶에서 중요한 사람들)이 우리가 무엇을 하기를 기대하는지에 대한 우리의 믿음에 의해 통제된다. 어떤 행동의 경우 우리는 행위에 대한 우리의 태도에 더 많이의존하는 반면, 다른 행동의 경우 우리는 어떻게 행동해야 할지에 대한 지침을 얻기 위해 규범적 요소에 더 많이의존할 수도 있다.

→ 합리적 행위 이론에 따르면 우리의 행동은 미리 형성된 행동의도를 실현하려는 합리적인 결정에서 비롯되는데, 미리 형성된 행동의도는 행동의 결과에 대한 믿음과 소중한 타인의 기대에 의해 영향을 받는다.

 

[정답] 4

 

고1 금성 최인철 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 9과 10과 전체 본문

 

고1 금성 최인철 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 9과 10과 전체 본문

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