Gateway [01~02] 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.
One way to avoid contributing to overhyping a story would be to say nothing. However, that is not a realistic option for scientists who feel a strong sense of responsibility to inform the public and policymakers and/or to offer suggestions. Speaking with members of the media has (a) advantages in getting a message out and perhaps receiving favorable recognition, but it runs the risk of misinterpretations, the need for repeated clarifications, and entanglement in never-ending controversy. Hence, the decision of whether to speak with the media tends to be highly individualized. Decades ago, it was (b) unusual for Earth scientists to have results that were of interest to the media, and consequently few media contacts were expected or encouraged. In the 1970s, the few scientists who spoke frequently with the media were often (c) criticized by their fellow scientists for having done so. The situation now is quite different, as many scientists feel a responsibility to speak out because of the importance of global warming and related issues, and many reporters share these feelings. In addition, many scientists are finding that they (d) enjoy the media attention and the public recognition that comes with it. At the same time, other scientists continue to resist speaking with reporters, thereby preserving more time for their science and (e) running the risk of being misquoted and the other unpleasantries associated with media coverage.
* overhype: 과대광고하다
** entanglement: 얽힘
1. 윗글의 제목으로 가장 적절한 것은?
① The Troubling Relationship Between Scientists and the Media
② A Scientist’s Choice: To Be Exposed to the Media or Not?
③ Scientists! Be Cautious When Talking to the Media
④ The Dilemma over Scientific Truth and Media Attention
⑤ Who Are Responsible for Climate Issues, Scientists or the Media?
2. 밑줄 친 (a)~(e) 중에서 문맥상 낱말의 쓰임이 적절하지 않은 것은?
① (a) ② (b) ③ (c) ④ (d) ⑤ (e)
{해석} 이야기를 과대광고하는 데 기여하는 것을 피하는 한 가지 방법은 아무 말도 하지 않는 것일 것이다. 그러나 그것은 대중과 정책 입안자에게 정보를 전하고/전하거나 제안을 제공해야 한다는 강한 책임감을 느끼는 과학자들에게는 현실적인 선택이 아니다. 미디어 구성원들과의 대화는 메시지를 알려지게 하고 아마 호의적인 인정을 받는 데는 이점이 있지만, 오해가 발생하고 반복적인 해명이 필요하며 끝없는 논란에 얽힐 위험이 있다. 따라서 미디어와 대화를 해야 하는지에 관한 결정은 아주 개별화되는 경향이 있다. 수십 년 전에 지구 과학자들이 미디어의 흥미를 끄는 결과를 얻는 것은 흔치 않은 일이었고, 그 결과 미디어와의 접촉이 기대되거나 권장되는 경우는 거의 없었다. 1970년대에는, 미디어와 자주 대화했던 소수의 과학자는 그렇게 한 것에 대해 흔히 동료 과학자들의 비난을 받았다. 이제 상황은 꽤 다른데, 왜냐하면 많은 과학자가 지구 온난화와 관련 문제의 중요성 때문에 공개적으로 말해야 한다는 책임감을 느끼고 있고 많은 기자도 이런 감정을 공유하고 있기 때문이다. 게다가, 많은 과학자는 자신들이 미디어의 주목과 그에 따른 대중의 인정을 즐긴다고 생각하고 있다. 그와 동시에, 다른 과학자들은 기자들과의 대화를 계속 거부하고, 그렇게 함으로써 자신의 과학을 위해 더 많은 시간을 남겨 두고, 잘못 인용되는 위험과 미디어 보도와 연관된 다른 불쾌한 상황을 감수한다(→ 피한다).
[정답]
1 - ②
2 - ⑤
[01~02] 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.
We trust our common sense largely because we are prone to naive realism: the belief that we see the world precisely as it is. We assume that ‘seeing is believing’ and trust our intuitive perceptions of the world and ourselves. In daily life, naive realism often serves us well. If you are driving down a one-lane road and see a tractor-trailer moving uncontrollably towards you at 120 kilometres per hour, it is a wise idea to get out of the way. Much of the time, we should (a) trust our perceptions. Yet appearances can sometimes be deceptive. The Earth seems flat. The sun seems to revolve around the Earth. Yet in both cases, our intuitions are (b) wrong.Sometimes, what appears to be obvious can mislead us when it comes to evaluating ourselves and others. Our common sense tells us that our memories (c) accurately capture virtually everything we have seen, although scientific research demonstrates otherwise. Our common sense also assures us that people who do not share our political views are biased, but that we are (d) objective.Yet psychological research demonstrates that we are all susceptible to evaluating political issues in a biased fashion. So our tendencies to believe appearances can lead us to draw (e) reliable conclusions about human nature. In many cases, ‘believing is seeing’ rather than the reverse: our beliefs shape our perceptions of the world.
* prone: (~의) 경향이 있는
** deceptive: 판단을 그르치게 하는
*** susceptible: ~하기 쉬운
1. 윗글의 제목으로 가장 적절한 것은?
① How Did Science Prove That the Earth Is Round?
② Comparison of Common Sense and Scientific Interpretation
③ Seeing Is Believing: Using Intuition to Make Better Decisions
④ Beyond Naive Realism: Is Our Perception of Reality Trustworthy?
⑤ When It Comes to Taking Risks, It’s Dangerous to Trust Your Instincts
2. 밑줄 친 (a)∼(e) 중에서 문맥상 낱말의 쓰임이 적절하지 않은 것은?
① (a) ② (b) ③ (c) ④ (d) ⑤ (e)
{해석} 우리는 대체로 우리가 세상을 바로 있는 그대로 본다는 믿음인 ‘소박실재론’에 빠지는 경향이 있기 때문에 우리의 상식을 신뢰한다. 우리는 ‘보는 것이 믿는 것이다’라고 가정하고 세상과 우리 자신에 대한 직관적인 인식을 신뢰한다. 일상생활에서 소박실재론은 자주 우리에게 도움이 된다. 만약 여러분이 편도 1 차선 도로를 운전하고 있는데 트랙터 트레일러 한 대가 시속 120 킬로미터로 여러분을 향해 통제할 수 없이 다가오고 있는 것을 본다면, 피하는 것이 현명한 생각이다. 대부분의 경우 우리는 우리의 지각을 신뢰‘해야 한다’. 하지만 겉모습은 때때로 판단을 그르치게 할 수 있다. 지구는 평평해 보인다. 태양은 지구 주위를 도는 것처럼 보인다. 하지만 두 경우 모두 우리의 직관이 틀렸다. 때로는 명백해 보이는 것이 우리 자신과 타인의 평가에 관한 한 우리를 잘못 인도할 수 있다. 과학적 연구는 그렇지 않다는 것을 보여 주는데도, 우리의 상식은 우리의 기억이 우리가 본 거의 모든 것을 정확하게 포착한다고 우리에게 말한다. 우리의 상식은 또한 우리의 정치적 견해를 공유하지 않는 사람들은 편향되어 있지만, 우리는 객관적이라고 확신시킨다. 그러나 심리학 연구는 우리가 모두 편향된 방식으로 정치적 문제를 평가하기 쉽다는 것을 보여 준다. 따라서 겉모습을 믿는 경향으로 인해 우리는 인간 본성에 대해 신뢰할 수 있는(→ 잘못된) 결론을 내리게 될 수 있다. 많은 경우, 그 반대가 아니라 ‘믿는 것이 보는 것이다.’ 즉 우리의 믿음이세상에 대한 우리의 인식을 형성한다.
[정답]
1 - ④
2 - ⑤
[03~04] 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.
Some people claim that gratitude is just about thinking nice thoughts and expecting good things — and ignores the negativity, pain, and suffering in life. Well, they’re (a) wrong.Consider our definition of gratitude, as a specific way of thinking about receiving a benefit and giving credit to others besides yourself for that benefit. In fact, gratitude can be very difficult, because it (b) requires that you recognize your dependence on others, and that’s not always positive. You have to humble yourself, in the sense that you have to become a good receiver of others’ support and generosity. That can be very hard — most people are (c) better givers than receivers.
What’s more, feelings of gratitude can sometimes stir up related feelings of indebtedness and obligation, which doesn’t sound like positive thinking at all: If I am grateful for something you provided to me, I have to take care of that thing — I might even have to reciprocate at some appropriate time in the future. That type of indebtedness or obligation can be perceived very negatively — it can cause people real (d) comfort , as Jill Suttie explores in her essay “How to Say Thanks Without Feeling Indebted.”
The data bear this out. When people are grateful, they aren’t necessarily free of negative emotions — we don’t find that they necessarily have less anxiety or less tension or less unhappiness. Practicing gratitude magnifies positive feelings more than it (e) reduces negative feelings. If gratitude were just positive thinking, or a form of denial, you’d experience no negative thoughts or feelings when you’re keeping a gratitude journal, for instance. But, in fact, people do.
* indebtedness: 부채
** reciprocate: (비슷한 것으로) 보답하다
3. 윗글의 제목으로 가장 적절한 것은?
① True Gratitude: Something Different from Debt
② Does the Gratitude of Others Truly Satisfy You?
③ Gratitude: Not an Absolute Form of Positive Thinking
④ The More Gratitude You Have, the More Benefits You Gain
⑤ Practice Gratitude to Please People Who Are Meaningful to You
4. 밑줄 친 (a)∼(e) 중에서 문맥상 낱말의 쓰임이 적절하지 않은 것은?
① (a) ② (b) ③ (c) ④ (d) ⑤ (e)
{해석} 어떤 사람들은 감사하는 마음은 좋은 생각을 하고 좋은 일을 기대하는 것과만 관련이 있어서, 삶에서 부정적인 것, 고통, 괴로움은 무시한다고 주장한다. 그런데, 그들은 틀렸다. 감사란 혜택을 받고 그 혜택에 대해 자신 외에 다른 사람에게 공로를 돌리는 것에 대한 특정한 사고방식이라는 우리의 정의를 생각해 보라. 사실, 감사는 다른 사람에 대한의존성을 인정해야 하고 그것이 항상 긍정적인 것은 아니기 때문에 매우 어려울 수 있다. 여러분은 다른 사람의 지원과 관대함을 잘 받아들여야 한다는 의미에서 자신을 낮춰야 한다. 그것은 매우 어려울 수 있는데, 사람들 대부분이 받는 것보다는 주는 것을 더 잘한다.
게다가, 감사의 감정은 가끔 부채감과의무감이라는 관련 감정을 불러일으킬 수 있는데, 그것은 전혀 긍정적인 생각으로 들리지 않는다. ‘여러분이 나에게 준 것에 대해 감사한다면, 나는 그것을 신경 써야 하고, 심지어 미래에 적절한 시점에 보답해야 할 수도 있다.’ 그러한 종류의 부채나의무는 매우 부정적으로 인식될 수 있으며, Jill Suttie가 자신의에 세이 ‘빚을 진 느낌을 받지 않고 감사하다고 말하는 법’에서 살펴보듯이 사람들에게 실질적 편안함(→ 불편함)을 야기할 수 있다.
데이터는 이것을 실증한다. 감사할 때, 사람들이 반드시 부정적인 감정이 없는 것은 아니며, 불안, 긴장, 혹은 불행을 반드시 덜 느낀다는 것도 발견되지 않는다. 감사를 실천하면 부정적인 감정이 줄어들기보다는 긍정적인 감정이 더 커진다. 만일 감사가 긍정적인 생각이거나 부인의 한 형태에 불과하다면, 예를 들어 감사일기를 쓰고 있을 때는 부정적인 생각이나 감정을 전혀 경험하지 못할 것이다. 그러나 실제로 사람들은 경험한다.
[정답]
1 - ③
2 - ④
[05~06] 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.
In all social systems, it is true that people’s behavior is influenced by social rules and they are extraordinarily adaptable. One natural experiment involving baboons is instructive. A study in 2004 examined how a troop of baboons dominated by large and aggressive males changed after all those dominant males caught a disease and died. With only smaller, gentler males remaining, the culture of that troop underwent a (a) dramatic shift, moving from a social structure characterized by widespread bullying and fighting to one with much more peaceful grooming. Conflict was still there, of course, but it tended to be resolved with peaceful methods, and the fighting that did happen was more between (b) equally matched baboons, instead of a big one picking on a small one. Remarkably, the culture of that troop persisted even after all those original males had died off and were replaced by others coming in from outside. The new males were acculturated to the group norms, and learned to behave less (c) generously .
Obviously, humans are not baboons. But it seems highly possible that this is basically (d) similar to why different human societies can have much different behavioral norms — consider premodern tribes who worshiped their ancestors and shared food in common, medieval peasants who accepted the divine right of kings and performed free labor for feudal lords, and people today who believe in democracy and corporate employment contracts. Human societies have much more complexity and choice than baboon societies, but the point is that behavioral norms are to a great degree the (e) product of culture and learning, not the other way around.
* baboon: 개코원숭이
** groom: (서로) 털 손질을 해 주다
*** feudal: 봉건 (시대의)
5. 윗글의 제목으로 가장 적절한 것은?
① Power of Social Pressure in Decision Making
② The Fluidity of Human Behavior: Socially Constructed
③ Learn Different Cultures and Broaden Your Perspective!
④ Survival of the Friendliest: A Universal Feature of All Societies
⑤ A Blind Spot of the Baboon Experiment: Animal Rights Protection
6. 밑줄 친 (a)∼(e) 중에서 문맥상 낱말의 쓰임이 적절하지 않은 것은?
① (a) ② (b) ③ (c) ④ (d) ⑤ (e)
{해석} 모든 사회 체계에서, 사람들의 행동은 사회적 규칙의 영향을 받으며 그들이 놀라울 정도로 적응력이 뛰어나다는 것은 사실이다. 개코원숭이를 대상으로 하는 한 가지 자연 실험은 시사하는 바가 크다. 2004년의 한 연구는 덩치가 크고 공격적인 수컷들이 지배하는 개코원숭이 무리가 지배적인 그 수컷들이 모두 질병에 걸려 죽은 후 어떻게 변했는지 조사했다. 더 작고 더 온순한 수컷들만 남게 되자, 그 무리의 문화는 극적인 변화를 겪었는데, 만연한 괴롭힘과 싸움이 특징이었던 사회 구조에서 훨씬 더 평화롭게 서로 털 손질을 해 주는 사회 구조로 바뀌었다. 물론 갈등은 여전히 있었지만, 그것은 평화적인 방법으로 해결되는 경향이 있었고, 실제로 싸움이 일어나더라도 큰 것이 작은 것을 괴롭히는 것이 아니라 오히려 동등하게 맞먹는 개코원숭이들 사이에서 더 일어났다. 놀랍게도 그 무리의 문화는 심지어 원래의 수컷들이 모두 죽고 외부에서 들어온 다른 수컷들로 대체된 후에도 지속되었다. 새로운 수컷들은 그 집단 규범에 동화되었고, 덜 관대하게(→ 공격적으로) 행동하는 법을 배웠다.
분명 인간은 개코원숭이가 아니다. 그러나 이 점은 다양한 인간 사회가 대단히 다른 행동 규범을 가질 수 있는 이유와 근본적으로 유사할 가능성이 매우 높아 보인다. 자신들의 조상을 숭배하고 음식을 공동으로 나누던 전근대 부족, 왕의 신성한 권리를 인정하고 봉건 영주를 위해 무급 노동을 수행하던 중세 농민, 그리고 민주주의와 기업 고용 계약을 믿는 오늘날의 사람들을 생각해 보라. 인간 사회는 개코원숭이 사회보다 훨씬 더 많은 복잡성과 선택을 가지지만, 중요한 점은 행동 규범은 대부분 문화와 학습의 산물이지 그 반대가 아니라는 것이다.
[정답]
5 - ②
6 - ③
[07~08] 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.
Not surprisingly, usage of unsafely designed and insecurely implemented software presents some risks. After distributed software reaches user sites, installation and administration of system and application software, when improperly performed, may adversely affect performance and proper functioning of such software. Due to the complexity as well as due to inadequate documentation of these systems, users (a) hardly understand effects of their attempts to “properly” use such systems. Consequently, users (b) disregard “trial and error” methods in learning to work with new features, rather than trying methodologically to understand which functions may have which effects, and which precautions should be taken to avoid unwished side-effects. This somewhat “explorative” way to use systems rather often leads to a (c) risky attitude with potentially harmful effects, e.g. by clicking on unknown attachments without due care.
Software manufacturers often argue that failure of software is mainly caused by (d) improper actions of users. But in many — if not most — cases, the human-computer interface (e.g. the display of functions and operations on the screen, or the handling of input devices such as mouse and keyboard) is inadequately designed and users are not properly supported by help functions (which when existing in many cases are so complex that users are further misled). While users are primarily interested in doing their work, one must admit that they rather often tend to (e) forget about any precaution and even sometimes bypass security measures when thinking that their work performance is reduced.
7. 윗글의 제목으로 가장 적절한 것은?
① What Are the Real Causes of Software Failures?
② How to Avoid Unsuccessful Software Implementation
③ Cyber Security: The Digital Dilemma for Manufacturers
④ What Can We Expect from New Software Developments?
⑤ Social Responsibility Impacts on Software Development Processes
8. 밑줄 친 (a)∼(e) 중에서 문맥상 낱말의 쓰임이 적절하지 않은 것은?
① (a) ② (b) ③ (c) ④ (d) ⑤ (e)
{해석} 놀랄 것도 없이, 안전하지 않게 설계되고 불안정하게 구현된 소프트웨어의 사용은 몇 가지 위험 요소를 야기한다. 유통된 소프트웨어가 사용자 측에 도달한 후, 시스템 및 응용 소프트웨어의 설치 및 관리가 부적절하게 수행되면 그런 소프트웨어의 성능과 올바른 작동에 악영향을 미칠 수도 있다. 이러한 시스템의 부적절한 문서화로 인해서뿐만 아니라 복잡성으로 인해, 사용자는 그런 시스템을 ‘올바르게’ 사용하려는 자신의 노력이 미치는 영향을 거의 이해하지 못한다. 따라서 사용자는 어떤 기능이 어떤 영향을 미칠 수 있는지, 그리고 원치 않는 부작용을 피하기 위해 어떤 예방 조치를 취해야 하는지 방법론적으로 이해하려고 노력하기보다는 새로운 기능을 작동하는 방식을 배우는 데 ‘시행착오’ 방식을 무시한다(→ 적용한다). 이러한 다소 ‘탐색적인’ 시스템 사용 방식은, 예컨대 알지 못하는 첨부 파일을 적절한 주의 없이 클릭함으로써, 잠재적으로 해로운 영향이 있는 위험한 태도를 야기하는 경우가 꽤 많다.
소프트웨어 제조업체는 흔히 소프트웨어의 오작동이 주로 사용자의 부적절한 행동으로 인해 발생한다고 주장한다. 그러나 대부분은 아니라도 많은 경우, 인간-컴퓨터 인터페이스(예를 들어, 화면에 있는 기능 및 작업 표시나 마우스 및 키보드와 같은 입력 장치의 조작)가 부적절하게 설계되어 있으며 사용자는 도움말 기능의 지원을 제대로 받지 못한다(많은 경우, 도움말 기능이 있다 하더라도 너무 복잡하여 사용자를 더 오도한다). 사용자는 주로 자신의 업무를 수행하는 데 관심이 있지만, 자신의 업무 수행 능력이 저하된다고 생각하게 되면 예방 조치는 다 잊어버리고, 심지어 때로는 보안 조치까지 건너뛰는 경향이 꽤 자주 있다는 사실을 우리는 인정해야 한다.
[정답]
7 - ①
8 - ②
중2 지학 민찬규 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전단원 대화문 본문 pdf
영어1 YBM 시사 한상호 1과 2과 3과 4과 5과 6과 전체 본문
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