본문 바로가기
고등학교 기타/수능특강 영어

2025 수능특강 영어 19강 장문 독해(2)

by ₯₺﷼₳
반응형

Gateway 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.

(A) Emma and Clara stood side by side on the beach road, with their eyes fixed on the boundless ocean. The breathtaking scene that surrounded them was beyond description. Just after sunrise, they finished their preparations for the bicycle ride along the beach road. Emma turned to Clara with a question, “Do you think this will be your favorite ride ever?” Clara’s face lit up with a bright smile as she nodded. “Definitely! (a) I can’t wait to ride while watching those beautiful waves!”

 

(B) When they reached their destination, Emma and Clara stopped their bikes. Emma approached Clara, saying “Bicycle riding is unlike swimming, isn’t it?” Clara answered with a smile, “Quite similar, actually. Just like swimming, riding makes me feel truly alive.” She added, “It shows (b) me what it means to live while facing life’s tough challenges.” Emma nodded in agreement and suggested, “Your first beach bike ride was a great success. How about coming back next summer?” Clara replied with delight, “With (c) you, absolutely!”

 

(C) Clara used to be a talented swimmer, but she had to give up her dream of becoming an Olympic medalist in swimming because of shoulder injuries. Yet she responded to the hardship in a constructive way. After years of hard training, she made an incredible recovery and found a new passion for bike riding. Emma saw how the painful past made her maturer and how it made (d) her stronger in the end. One hour later, Clara, riding ahead of Emma, turned back and shouted, “Look at the white cliff!”

 

(D) Emma and Clara jumped on their bikes and started to pedal toward the white cliff where the beach road ended. Speeding up and enjoying the wide blue sea, Emma couldn’t hide her excitement and exclaimed, “Clara, the view is amazing!” Clara’s silence, however, seemed to say that she was lost in her thoughts. Emma understood the meaning of her silence. Watching Clara riding beside her, Emma thought about Clara’s past tragedy, which (e) she now seemed to have overcome.

 

1. 주어진 글 (A)에 이어질 내용을 순서에 맞게 배열한 것으로 가장 적절한 것은?

① (B) - (D) - (C)

② (C) - (B) - (D)

③ (C) - (D) - (B)

④ (D) - (B) - (C)

⑤ (D) - (C) - (B)

 

2. 밑줄 친 (a)~(e) 중에서 가리키는 대상이 나머지 넷과 다른 것은?

① (a) ② (b) ③ (c) ④ (d) ⑤ (e)

 

3. 윗글에 관한 내용으로 적절하지 않은 것은?

① Emma와 Clara는 자전거 탈 준비를일출 직후에 마쳤다.

② Clara는 자전거 타기와 수영이 꽤 비슷하다고 말했다.

③ Clara는 올림픽 수영 경기에서 메달을 땄다.

④ Emma와 Clara는 자전거를 타고 하얀 절벽 쪽으로 갔다.

⑤ Emma는 Clara의 침묵의 의미를 이해했다.

 

 

{해석}

(A) Emma와 Clara는 끝없이 펼쳐진 바다에 시선을 고정한 채로 해변 도로에 나란히 서 있었다. 그들을 둘러싸고 있는 숨 막히는 풍경은 말로 표현할 수 없을 정도였다. 일출 직후에, 그들은 해변 도로를 따라 자전거를 탈 준비를 마쳤다. Emma는 Clara를 보며, “이것이 네 인생 최고의 라이딩이 될 것 같니?”라고 물었다. Clara가 고개를 끄덕일 때 그녀의 얼굴이 환한 미소로 밝아졌다. “물론이지! 나는 어서 저 아름다운 파도를 보며 자전거를 타고 싶어!”

(D) Emma와 Clara는 자전거에 올라타서 해변 도로가 끝나는 하얀 절벽을 향해 페달을 밟기 시작했다. 속도를 내고 넓고 푸른 바다를 즐기면서, Emma는 자신의 흥분을 감추지 못하고 “Clara, 경치가 정말 멋져!”라고 외쳤다. 하지만, Clara의 침묵은 그녀가 생각에 빠져 있다는 것을 말하는 것 같았다. Emma는 그녀의 침묵의 의미를 알고 있었다. 자기 옆에서 자전거를 타고 있는 Clara를 지켜보며, Emma는 지금은 그녀가 극복한 것처럼 보이는, Clara의 과거의 비극적 사건에 대해 생각했다.

(C) Clara는 재능 있는 수영 선수였지만, 어깨 부상으로 인해 올림픽 수영 메달리스트가 되겠다는 자신의 꿈을 포기해야만 했다. 하지만 그녀는 그 고난에 적극적인 방식으로 대응했다. 수년간의 고된 훈련 끝에, 그녀는 놀라운 회복을 이뤄 냈고 자전거 라이딩에 대한 새로운 열정을 발견했다. Emma는 고통스러운 과거가 그녀를 어떻게 더 성숙하게 만들어 주었고, 그리고 그것이 결국에는 그녀를 어떻게 더 강하게 만들어 주었는지를 보았다. 한 시간 후에, Emma 보다 앞서 가던 Clara 가 뒤를 돌아보며 “저 하얀 절 벽을 봐!”라고 외쳤다.

(B) 그들의 목적지에 도착했을 때, Emma와 Clara는 자전거를 멈췄다. Emma는 Clara에게 다가가 “자전거 라이딩은 수영과는 다르지, 그렇지 않니?”라고 물었다. Clara는 미소를 지으며 “사실은, 상당히 비슷해. 수영과 꼭 마찬가지로 라이딩은 나에게 정말 살아 있다는 느낌이 들게 해 줘.”라고 대답했다. “그것은 나에게 인생의 힘든 도전에 직면하면서 산다는 것이 어떤 의미인지 보여 줘.”라고 그녀는 덧붙였다. Emma는 동의하면서 고개를 끄덕이고, “너의 첫 번째 해변 자전거 라이딩은 정말 대성공이었어. 내년 여름에 다시 오는 건 어때?”라고 제안했다. Clara는 “너와 함께라면, 물론이지!”라고 기뻐하면서 대답했다.

 

[정답]

1 - ⑤

2 - ③

3 - ③

 

[01~03] 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.

(A) Monica Padman left college in 2009 with two degrees in hand — one in theater and one in public relations. She moved to Hollywood to follow her dream of becoming an actor and comedian. Like most striving actors, she worked a variety of part-time jobs in between auditions and small roles. Padman scored a small part on Showtime’s House of Lies, where she played the on-screen assistant to the actress Kristen Bell. They became friendly, and when Padman realized Bell had a young daughter, (a) she mentioned that she did some babysitting.

 

(B) The job could be a detour. But Padman decided to take it. Over time, she became a friend and creative partner to Bell. She worked energetically wherever she saw a need. “Everything she does is at 110 percent,” Bell said of Padman. Before long, Padman had become so essential that Bell wondered aloud, “How did I do any of this without (b) her ?” While working for her family, Padman spent many hours sitting on the terrace debating with Bell’s husband.

* detour: 돌아가는 길, 우회로

(C) Bell and her husband, the actor Dax Shepard, took her up on the offer. As she saw the challenges Bell faced juggling multiple acting and producing projects, she offered to help (c) her with scheduling. Though it might have been tempting for the aspiring actress to ask the Hollywood A-lister to help her get on-screen roles, Padman worked where she was needed — ironically, as Bell’s off-screen assistant. When Bell and Shepard asked her to work for them full-time, Padman was understandably reluctant — how would (d) she find time to audition?

* juggle: (일·활동 등을) 동시에 수행하다, 양립시키다

(D) Their arguments were as fun as they were fierce, so when Bell suggested they develop their banter into a podcast, Padman was up for that too. Thus was born Armchair Expert. The podcast became 2018’s most downloaded new podcast and has continued to grow in popularity. Padman could have pursued a direct path to her passion. Instead, (e) she worked wholeheartedly where she could be most useful. By working passionately in Bell’s house, she found a bigger opportunity and, perhaps, her true purpose.

* banter: 재치 있는 농담

1. 주어진 글 (A)에 이어질 내용을 순서에 맞게 배열한 것으로 가장 적절한 것은?

① (B) - (D) - (C)

② (C) - (B) - (D)

③ (C) - (D) - (B)

④ (D) - (B) - (C)

⑤ (D) - (C) - (B)

 

2. 밑줄 친 (a)~(e) 중에서 가리키는 대상이 나머지 넷과 다른 것은?

① (a) ② (b) ③ (c) ④ (d) ⑤ (e)

 

3. 윗글의 Padman에 관한 내용으로 적절하지 않은 것은?

① 배우이자 코미디언이 되기를 원했다.

② Bell의 친구이자 창의적인 파트너가 되었다.

③ Bell의 남편과 토론을 하면서 많은 시간을 보냈다.

④ Bell에게 자신이 영화 배역을 맡게 도와 달라고 부탁했다.

⑤ 팟캐스트를 해 보자는 제안을 받아들였다.

 

{해석}

(A) Monica Padman은 2009년 연극과 홍보학 두 분야의 학위를 받으며 대학을 졸업했다. 그녀는 배우이자 코미디언이 되겠다는 자신의 꿈을 쫓기 위해 할리우드로 이사했다. 대부분의 노력하는 배우들처럼 그녀는 오디션을 하고 작은 배역을 맡는 중간중간에 다양한 아르바이트를 했다. Padman은 Showtime의 House of Lies에서 작은 배역을 얻었고, 거기서 배우 Kristen Bell의 배역상의 보조자 역을 맡았다. 그들은 친해졌고, Padman 이 Bell에게 어린 딸이 있다는 것을 알게 되었을 때 그녀는 자신이 아이를 봐 주는 일도 좀 한다고 말했다.

(C) Bell 과 그녀의 남편인 배우 Dax Shepard는 그녀의 제안을 수락했다. Bell 이 다수의 역할을 동시에 수행하고 프로젝트를 제작하면서 겪는 어려움을 보았을 때, 그녀는 그녀에게 일정 관리를 도와주겠다고 제안했다. 배우 지망생이 할리우드 특급 배우에 게 자신이 영화 배역을 따내도록 도와 달라고 요청하고 싶은 유혹을 느낄 수도 있었겠지만, Padman은 아이러니하게도 Bell의 영화 밖 보조자로서 자신을 필요로 하는 곳에서 일했다. Bell 과 Shepard 가 그녀에게 자신들을 위해 풀타임으로 일해 달라고 요청했을 때, Padman 이 주저한 것은 이해할 만했다. 그녀가 오디션 볼 시간을 어떻게 낼 수 있겠는가?

(B) 그일은 돌아가는 길일 수 있었다. 하지만 Padman은 그것을 받아들이기로 결정했다. 시간이 지나면서, 그녀는 Bell의 친구이자 창의적인 파트너가 되었다. 그녀는 도움이 필요한 곳이면 어디서든 열정적으로 일했다. Bell 은 Padman에 대해 “그녀가 하는 모든일은 110 퍼센트에 달합니다.”라고 말했다. 얼마 지나지 않아, Padman은 매우 없어서는 안 될 존재가 되어 Bell 은 “그녀가 없었으면 이 모든일을 내가 어떻게 했을까?”라고 큰 소리로 자문했다. 그녀의 가족을 위해 일하는 동안 Padman은 테라스에 앉아 Bell의 남편과 토론하며 많은 시간을 보냈다.

(D) 그들의 토론은 치열한 만큼 재미도 있었기 때문에 Bell 이 그들의 재치 있는 농담을 팟캐스트로 발전시키자고 제안했을 때 Padman 도 그것에 흔쾌히 동의했다. 그렇게 Armchair Expert가 탄생했다. 그 팟캐스트는 2018년 가장 많이 다운로드된 신규 팟캐스트가 되었으며 계속해서 인기가 높아져 왔다. Padman은 자신의 열정으로 가는 직통 경로를 추구할 수도 있었을 것이다. 대신에 그녀는 자신이 가장 유용하게 쓰일 수 있는 곳에서 진심으로 일했다. Bell의 집에서 열정적으로 일하면서 그녀는 더 큰 기회와 어쩌면 자신의 진정한 목적을 찾았다.

 

[정답]

1 - ②

2 - ③

3 - ④

 

[04~06] 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.

(A) An old and weak soldier was playing his violin one evening on the Prater, in Vienna. His faithful dog was holding his hat, in which passers-by dropped a few coppers as they came along. However, on the evening in question nobody stopped to put a small coin into the old soldier’s hat. Everyone went straight on, and the joy of the crowd added to the sorrow in the old soldier’s heart, which showed itself in (a) his withered face.

* withered: 활기 없는, 메마른

(B) Then, having carefully tuned his violin, the gentleman said: “You take the money and I’ll play.” He did play! All the passers-by stopped to listen — struck with the distinguished air of the musician and fascinated by his marvelous genius. Every moment the circle became larger and larger. Not copper alone, but silver — and even gold — was dropped into the old soldier’s hat. The dog began to growl, for it was becoming too heavy for him to hold. At an invitation from the audience, the old soldier emptied its contents into (b) his bag, and they filled it again.

* growl: 으르렁거리다

(C) After a national melody, in which everyone present joined, with uncovered heads, the violinist placed the instrument upon the poor soldier’s knees, and, without waiting to be thanked, disappeared. “Who is it?” was asked on all sides. “It is Armand Boucher, the famous violin player,” replied someone in the crowd. “He has been turning his art to account in the service of charity. Let us follow (c) his example.” And the speaker sent round his hat also, made a new collection, and gave the proceeds to the old solider, crying, “Long live Boucher!” Deeply affected, the old solider thanked everyone around him.

 

(D) However, all at once, a well-dressed gentleman came up to where the old solider stood, listened to his playing for a few minutes, and gazed compassionately upon (d) him.Before long, the old solder’s tired hand had no longer strength to grasp his bow. His limbs refused to carry him farther. He seated himself on a stone, rested his head on his hands, and began to weep silently. At that instant the gentleman approached, offered the old soldier a piece of gold, and said: “Lend me (e) your violin a little while.”

* weep: 울다

4. 주어진 글 (A)에 이어질 내용을 순서에 맞게 배열한 것으로 가장 적절한 것은?

① (B) - (D) - (C)

② (C) - (B) - (D)

③ (C) - (D) - (B)

④ (D) - (B) - (C)

⑤ (D) - (C) - (B)

 

5. 밑줄 친 (a)~(e) 중에서 가리키는 대상이 나머지 넷과 다른 것은?

① (a) ② (b) ③ (c) ④ (d) ⑤ (e)

 

6. 윗글에 관한 내용으로 적절하지 않은 것은?

① 노병의 충실한 개는 노병의 모자를 물고 있었다.

② 신사는 바이올린을 조심스럽게 조율했다.

③ 동전과 은화, 금화가 노병의 모자에 던져졌다.

④ 신사는 연주가 끝난 후 감사하다는 말을 듣고 사라졌다.

⑤ 노병의 손은 더 이상 활을 잡을 힘이 없었다.

 

 

{해석}

(A) 어느 날 저녁 Vienna의 Prater 공원에서 늙고 허약한 한 병사가 바이올린을 연주하고 있었다. 그의 충실한 개가 그의 모자를 물고 있었는데, 행인들이 길을 가면서 그곳에 동전 몇 개를 떨어뜨렸다. 그러나 문제의 그날 저녁에는 그 노병의 모자에 작은 동전을 넣으려고 멈추는 사람이 아무도 없었다. 모두 곧장 지나갔고, 군중의 즐거움은 노병의 마음에 슬픔을 더했는데, 그 슬픔은 그의 활기 없는 얼굴에 그대로 드러났다.

(D) 하지만, 갑자기, 잘 차려입은 신사 한 명이 노병이 서 있는 곳으로 다가와, 몇 분 동안 그의 연주를 듣고는 연민 어린 눈으로 그를 바라보았다. 얼마 지나지 않아, 노병의 피곤한 손은 더 이상 활을 잡을 힘이 없었다. 팔다리에 힘이 풀려 그는 더 이상 움직일 수 없었다. 그는 돌 위에 앉아 머리를 손에 얹고 소리 없이 울기 시작했다. 그 순간 신사가 다가와 노병에게 금화 한 닢을 내밀며 “당신의 바이올린을 제게 잠시 빌려주십시오.”라고 말했다.

(B) 그러고는 바이올린을 조심스럽게 조율하고 난 후 신사가 말했다. “당신은 돈을 가지세요, 제가 연주하겠습니다.” 그는 ‘정말로’ 연주했다! 모든 행인이 길을 멈추고 연주를 들었는데, 그 음악가의 기품 있는 분위기에 감명 받고 그의 놀라운 천재성에 매혹되었다. 시시각각 (행인이 만드는) 원은 점점 더 커졌다. 동전만 아니라, 은화, 심지어 금화까지도 노병의 모자에 던져졌다. 개가 으르렁거리기 시작했는데, 모자는 그가 물고 있기에는 너무 무거워지고 있었기 때문이었다. 청중의 제안에 따라 노병은 모자 속에 든 것을 자기 가방에 비웠고 그들은 그것을 다시 채웠다.

(C) 그곳에 있던 모든 사람이 모자를 벗고 함께 부른 국가를 연주한 후에, 그 바이올린 연주가는 악기를 노병의 무릎 위에 올려놓고는 감사의 말을 받으려고 기다리지도 않고 사라졌다. “누구야?”라는 질문이 사방에서 쏟아졌다. “유명한 바이올린 연주자 Armand Boucher 입니다.”라고 군중 속 누군가가 대답했다. “그는 자신의 예술을 이용해 자선 봉사를 한 것입니다. 우리도 그의 본을 따릅시다.” 그리고 말한 사람은 자기 모자도 돌려 새로 기부금을 받아 수익금을 노병에게 주고 “ Boucher 만세!”라고 외쳤다. 깊이 감동한 노병은 주변의 모든 사람에게 감사를 표했다.

 

[정답]

4 - ④

5 - ③

6 - ④

 

[07~09] 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.

(A) One day when I was little, my father told me the story of how Say Say had come to be with us. My father was talking to my mother about his work in the Kler Lwee Htu district, from where (a) he had just returned. It was far distant from us, and much closer to the front line where the Burmese military were attacking our villages. The Burmese regime had a notorious policy called the ‘Four Cuts’, which was designed to crush the Karen. It was brutally simple: it would cut off all supplies, information, recruits and food to the Karen resistance.

* regime: 정권

** notorious: 악명 높은

(B) My mother and father had only one child at this time — my older sister, Bwa Bwa — and my father felt a deep sympathy for (b) his friend. He agreed to take Say Say as one of his own children, and so Say Say became my parents’ adopted son. Once a year Say Say’s father would try to visit, if he could afford the time to make the long journey. Whenever (c) he did, he was so happy and proud to see how well his son was doing in his studies at school.

 

(C) The Four Cuts policy was hurting people terribly, my father explained. As a small child I couldn’t understand everything (d) he told us. I knew my people were starving to death, but I was scared, and I didn’t want to think about it. I could see that my father was suffering, but I tried to close my mind to that. We were all closer to our mother at this time, for the simple reason that she was around. I’d grow close to my father when he was with us, but hurt, and distant, when he left.

 

(D) The Four Cuts policy had driven families to ever more desperate measures. One day a man who worked for the resistance had approached my father. Over their time spent working together they had grown to like and respect each other. He told my father that he had seven children, and that he wanted one at least to get a proper education. But the Four Cuts policy had destroyed all the schools in the area. He asked my father if (e) he could take one of his older sons, Say Say, and give him an education in our home village.

 

7. 주어진 글 (A)에 이어질 내용을 순서에 맞게 배열한 것으로 가장 적절한 것은?

① (B) - (D) - (C)

② (C) - (B) - (D)

③ (C) - (D) - (B)

④ (D) - (B) - (C)

⑤ (D) - (C) - (B)

 

8. 밑줄 친 (a)~(e) 중에서 가리키는 대상이 나머지 넷과 다른 것은?

① (a) ② (b) ③ (c) ④ (d) ⑤ (e)

 

9. 윗글에 관한 내용으로 적절하지 않은 것은?

① Kler Lwee Htu 지역은 ‘I’가 살고 있는 곳에서 멀리 떨어져 있었다.

② 버마 정권은 Karen 족을 탄압하기 위한 정책을 펼쳤다.

③ ‘I’의 아버지는 Say Say를 양자로 받아들였다.

④ ‘I’는 아버지의 고통을 외면하려고 했다.

⑤ Four Cuts 정책으로 ‘I’의 마을 아이들은 정규 교육을 받을 수 없었다.

 

{해석}

(A) 내가 어렸을 때 어느 날, 아버지가 Say Say가 어떻게 우리와 함께하게 되었는지에 대한 이야기를 해 주었다. 아버지는 자신이 막 돌아온, Kler Lwee Htu 지역에서의 자신의 일에 대해 어머니와 이야기하고 계셨다. 그곳은 우리와 멀리 떨어져 있었고, 버마 군대가 우리 마을들을 공격하고 있는 최전선과 훨씬 더 가까웠다. 버마 정권은 Karen 족을 탄압하기 위해 고안된 ‘ Four Cuts ’라는 악명 높은 정책을 시행하고 있었다. 그것은 지독히도 단순했는데, Karen 족 저항 운동에 대한 모든 보급품, 정보, 신병, 식량을 차단하는 것이었다.

(C) 아버지는 Four Cuts 정책이 사람들에게 끔찍한 상처를 주고 있었다고 설명했다. 어려서 나는 그가 우리에게 말한 모든 것을 이해할 수는 없었다. 나는 우리 민족 사람들이 굶어 죽고 있는 것을 알고 있었지만, 무서웠고 그것에 대해 생각하고 싶지 않았다. 나는 아버지가 고통스러워하는 것을 알 수 있었지만, 그 사실에 대해 외면하려고 애썼다. 이 시기에 우리는 모두 어머니와 더 가까웠는데, 그녀가 옆에 있다는 단순한 이유 때문이었다. 그가 우리와 있을 때는 나는 아버지와 가까워졌지만, 그가 떠났을 때, 상처받고 멀어졌다.

(D) Four Cuts 정책은 가족들을 더욱더 절망적인 한계로 몰았다. 어느 날 저항 운동을 위해 일하던 한 남자가 아버지에게 다가왔다. 함께 일한 시간 동안 그들은 서로를 좋아하고 존경하게 되었다. 그는 아이가일곱 명인데 자신은 적어도 한 명은 제대로 된 교육을 받기를 원한다고 아버지에게 말했다. 하지만 Four Cuts 정책은 그 지역의 모든 학교를 파괴했다. 그는 아버지에게 그가 자신의 나이가 더 많은 아들 중 한 명인 Say Say를 데리고 가서 우리 마을에서 그를 교육시켜 줄 수 있는지 물었다.

(B) 당시 어머니와 아버지에게는 자녀가 한 명, 나의 누나인 Bwa Bwa 만 있었고, 아버지는 자신의 친구에게 깊은 연민을 느꼈다. 그는 Say Say를 자신의 자녀 중 하나로 받아들이기로 동의했고, Say Say는 내 부모님의 양자가 되었다. Say Say의 아버지는 긴 여행을 할 시간의 여유가 생기면,일 년에 한 번씩 방문하려 애썼다. 그가 그럴 때마다 그는 아들이 학교에서 공부를 잘하는 모습을 보고 매우 행복했고 자랑스러워했다.

 

[정답]

7 - ③

8 - ③

9 - ⑤

 

 

[10~12] 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.

(A) Long ago in New Orleans, there was an old gentleman named Raymond, who would sit on his porch every day. Raymond enjoyed his time outdoors, communing with nature and the neighbors and soaking up sunshine. Every day at the same time a kid would walk down his street on his way home from school. Raymond enjoyed talking to the local kid and the kid also loved talking with him. They kept an eye out for each other. However, this kid had developed a bad habit. On his way down the street every day, (a) he would beat on the metal trash cans with sticks.

* porch: (지붕이 얹혀 있고 벽이 둘러진) 현관

** commune: 교감하다

(B) The next week Raymond told the kid that he was short on money (even though that wasn’t really true) and that he could only pay (b) him fifty cents a day for banging on cans. The kid was not happy about this new arrangement, but agreed anyway and got his fifty cents each day after banging cans. The week after that Raymond told the kid that money was even tighter and that he could only pay him twenty-five cents per day. Again, the kid was not happy about this new arrangement, but agreed anyway and banged cans and got his twenty-five cents each day.

 

(C) After a week of paying the kid twenty-five cents a day, Raymond approached the kid and told him he couldn’t pay him anymore but he still wanted (c) him to continue to bang cans. This time the kid did not agree. He was angry about not getting paid and refused to bang on cans anymore. Raymond continues to sit on his porch every day, enjoying nature, his neighbors, and soaking up the sun.

 

(D) Raymond found this very annoying and tried to ask the kid to stop, but (d) he didn’t want to listen to the old man on the porch. Raymond decided to put the concepts of intrinsic motivation and reinforcement theory to work. The next time the kid came down the street (e) he complimented him on the sound he made and said he would pay him a dollar a day if he promised to do it every day. The kid accepted and every day for the following week the kid banged on cans and Raymond paid him a dollar.

 

10. 주어진 글 (A)에 이어질 내용을 순서에 맞게 배열한 것으로 가장 적절한 것은?

① (B) - (D) - (C)

② (C) - (B) - (D)

③ (C) - (D) - (B)

④ (D) - (B) - (C)

⑤ (D) - (C) - (B)

 

11. 밑줄 친 (a)~(e) 중에서 가리키는 대상이 나머지 넷과 다른 것은?

① (a) ② (b) ③ (c) ④ (d) ⑤ (e)

 

12. 윗글에 관한 내용으로 적절하지 않은 것은?

① Raymond는 야외에서 자연 및 이웃과 교감하는 것을 즐겼다.

② Raymond와 소년 모두 서로 대화하는 것을 좋아했다.

③ Raymond는 소년에게 줄 돈이 실제로 부족하지는 않았다.

④ 소년은 돈을 받지 못해도 자기 행동을 계속하기로 했다.

⑤ Raymond는 내재적 동기 부여와 강화 이론의 개념을 이용하기로 결심했다.

 

{해석}

(A) 오래전 New Orleans에 Raymond 라는 노신사가 있었는데, 그는 매일 현관에 앉아 있곤 했다. Raymond는 야외에서 자연 및 이웃과 교감하고 햇볕을 쬐며 보내는 시간을 즐겼다. 매일 같은 시간, 한 아이가 학교에서 집으로 돌아오는 길에 그가 있는 거리를 걸어가곤 했다. Raymond는 그 동네 아이와 이야기하는 것을 즐겼고, 그 아이 또한 그와 이야기하는 것을 좋아했다. 둘은 서로를 살폈다. 하지만 이 아이에게 나쁜 버릇이 생겼다. 매일 거리를 지나갈 때면 그는 막대기로 금속 쓰레기통을 두드리곤 했다.

(D) Raymond는 이 행동이 매우 짜증 나서 아이에게 그만두라고 부탁하려고 했지만, 그는 현관에 있는 그 노인의 말을 들으려 하지 않았다. Raymond는 내재적 동기 부여와 강화 이론의 개념을 적용하기로 결심했다. 다음에 아이가 거리를 따라올 때 그는 아이가 내는 소리에 대해 그를 칭찬하고 그가 매일 그렇게 하겠다고 약속하면 그에게 하루에 1 달러를 주겠다고 말했다. 아이는 (이를) 수락하여 그다음 주 동안 매일 쓰레기통을 두드렸고, Raymond는 그에게 1 달러를 주었다.

(B) 그다음 주에 Raymond는 그 아이에게 돈이 부족하다며(실제로는 그렇지 않았지만) 자신은 쓰레기통을 두드리는 대가로 그에게 하루에 50 센트만 줄 수 있다고 말했다. 아이는 이 새로운 합의가 마음에 들지 않았지만, 어쨌든 동의하고 쓰레기통을 두드린 후 매일 50 센트를 받았다. 그다음 주에 Raymond는 그 아이에게 돈이 훨씬 더 빠듯해져서 자신은 그에게 하루에 25 센트만 줄 수 있다고 말했다. 이번에도 그 아이는 이 새로운 합의가 마음에 들지 않았지만, 어쨌든 동의하고 쓰레기통을 두드리며 매일 25 센트를 받았다.

(C) 그 아이에게 하루에 25 센트를 지급한지 일주일이 지난 후, Raymond는 그 아이에게 다가가 자신은 그에게 더 이상 돈을 줄 수 없지만, 여전히 그가 쓰레기통을 계속 두드리기를 원한다고 말했다. 이번에는 그 아이가 동의하지 않았다. 그는 돈을 받지 못하는 것에 화가 났고 더 이상 쓰레기통을 두드리기를 거부했다. Raymond는 매일 현관에 앉아 자연과 이웃을 즐기며 햇볕을 쬐는 것을 계속하고 있다.

 

[정답]

10 - ④

11 - ⑤

12 - ④

 

2025 수능특강 영어 1강 글의 목적 파악

 

2025 수능특강 영어 1강 글의 목적 파악

Gateway 다음 글의 목적으로 가장 적절한 것은? I’m Charlie Reeves, manager of Toon Skills Company. If you’re interested in new webtoon-making skills and techniques, this post is for you. This year, we’ve launched special online courses,

djschool.tistory.com

 

중3 천재 정사열 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전단원 대화문 본문 pdf

 

중3 천재 정사열 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전단원 대화문 본문 pdf

Lesson 1 Express Your Feelings 의사소통기능 ■기쁨이나 슬픔에 대해 묻기 How are you feeling? ■기쁨 표현하기 I’m glad to hear that. 언어형식 ■간접의문문 Everyone knows what it means. ■관계대명사의 계속적 용

djschool.tistory.com

 

반응형

댓글