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고등학교 기타/수능특강 영어

2025 수능특강 영어 8강 도표 정보 파악

by ₯₺﷼₳
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다음 도표의 내용과 일치하지 않는 것은?

 

 

The above graph shows the percentages of the respondents in five countries who sometimes or often actively avoided news in 2017, 2019, and 2022. ① For each of the three years, Ireland showed the highest percentage of the respondents who sometimes or often actively avoided news, among the countries in the graph. ② In Germany, the percentage of the respondents who sometimes or often actively avoided news was less than 30% in each of the three years. ③ In Denmark, the percentage of the respondents who sometimes or often actively avoided news in 2019 was higher than that in 2017 but lower than that in 2022. ④ In Finland, the percentage of the respondents who sometimes or often actively avoided news in 2019 was lower than that in 2017, which was also true for Japan. ⑤ In Japan, the percentage of the respondents who sometimes or often actively avoided news did not exceed 15% in each of the three years.

 

 

{해석}

위 도표는 2017년, 2019 년, 그리고 2022년에 때때로 또는 자주 적극적으로 뉴스를 회피한 다섯 개 국가의 응답자 비율을 보여 준다.세 해 각각에 대해, 아일랜드가 도표상의 국가 중, 때때로 또는 자주 적극적으로 뉴스를 회피한 응답자의 가장 높은 비율을 보여 주었다. 독일의 경우, 때때로 또는 자주 적극적으로 뉴스를 회피한 응답자 비율이세 해 각각 30 퍼센트를 밑돌았다. 덴마크의 경우, 2019 년에 때때로 또는 자주 적극적으로 뉴스를 회피한 응답자 비율이 2017년의 비율보다는 더 높았으나 2022년의 비율보다는 더 낮았다. 핀란드의 경우, 2019 년에 때때로 또는 자주 적극적으로 뉴스를 회피한 응답자 비율이 2017년의 비율보다 더 낮았으며, 이는 일본도 마찬가지였다.일본의 경우, 때때로 또는 자주 적극적으로 뉴스를 회피한 응답자 비율이세 해 각각 15 퍼센트를 넘지 않았다.

 

[정답]

4

 

1. 다음 도표의 내용과 일치하지 않는 것은?

 

The above graph shows the total annual food waste at the retail and household stages, per capita, for nine selected countries. ① Among the countries, Saudi Arabia had the largest amount of total annual food waste per capita, immediately followed by Australia and Denmark. ② Austria was the only country whose total annual food waste per capita was less than 50 kg. ③ In terms of the annual food waste per capita at the retail stage, Denmark topped the list with more than 25 kg. ④ Germany had almost the same amount of total annual food waste per capita as the UK. ⑤ At the household stage, the US wasted almost as much as New Zealand; additionally, the former wasted even less than the latter at the retail stage.

* per capita: 1인당

{해석}

위 도표는 선정된 9개 국가에 대한 소매 및 가정 단계에서의 1 인당 연간 음식물 쓰레기 총량을 보여 준다. 그 국가들 중 사우디아라비아가 1 인당 연간 음식물 쓰레기 총량이 가장 많았고, 호주와 덴마크가 바로 그 뒤를 이었다. 오스트리아는 1 인당 연간 음식물 쓰레기 총량이 50kg 미만인 유일한 국가였다. 소매 단계에서의 1 인당 연간 음식물 쓰레기 면에서는 덴마크가 25kg 을 넘어서 1 위를 차지했다. 독일은 영국과 1 인당 연간 음식물 쓰레기 총량이 거의 같았다. 가정 단계에서는 미국이 거의 뉴질랜드만큼 낭비했고, 게다가 소매 단계에서는 전자가 후자보다 훨씬 더 적게 낭비했다.

 

[정답]

5

 

2. 다음 도표의 내용과 일치하지 않는 것은?

 

The above graph shows the latest 5-year average number of skier visits per season in the world’s skiing hotspots, as of April 2022. ① The United States had the largest average number of skier visits per season among the ten countries, with more than 50 million domestic skiers. ② Austria had the second largest average number of skier visits per season among the ten countries and recorded the most foreign skier visits. ③ The average number of domestic skier visits per season in Japan was more than that of domestic and foreign skier visits per season combined in Italy. ④ The average number of skier visits per season in Italy was more than that in Switzerland, with a difference of three hundred thousand visits. ⑤ The two countries with less than ten million average skier visits per season were Sweden and Germany, and the latter had more skiers than the former.

 

{해석}

위 도표는 2022년 4월 현재,세계 스키 핫스팟의 시즌별 최근 5년 평균 스키어 방문 수를 보여 준다. 미국은 10개국 중 시즌별 평균 스키어 방문 수가 가장 많았는데, 내국인 스키어의 수가 5 천만 명을 넘었다. 오스트리아는 10개국 중 두 번째로 시즌별 평균 스키어 방문 수가 많았고, 가장 많은 외국인 스키어 방문 수를 기록했다.일본의 시즌별 평균 내국인 스키어 방문 수는 이탈리아의 시즌별 평균 내국인 스키어 방문 수와 외국인 스키어 방문 수를 합친 수보다 많았다. 이탈리아의 시즌별 평균 스키어 방문 수는 스위스의 시즌별 평균 스키어 방문 수보다 많았는데, 그 차이는 30 만 명이었다. 시즌별 평균 스키어 방문 수가 1,000 만 명 미만인 두 국가는 스웨덴과 독일이었는데, 후자가 전자보다 스키어의 수가 더 많았다.

 

[정답]

5

 

 

3. 다음 도표의 내용과 일치하지 않는 것은?

 

The graphs above show the survey results on how often U.S. students aged 9 and 13 read for fun from 1984 to 2020. ① In 1984, more than half of 9-year-olds said they read for fun almost every day, but in 2020 the proportion dropped to the same level as that of 9-year-olds who said they read for fun less frequently. ② In 2020, the proportion of 9-year-olds who said they never or hardly ever read for fun was at its highest level in the survey period. ③ Among the 13-year-olds surveyed in 2020, 17% said they read for fun almost every day, which was less than half the percentage who said this in 1984. ④ In 2020, about three-in-ten students in this age group said they never or hardly ever read for fun, an increase of 21 percentage points compared to 1984. ⑤ In 2020, the share of 13-year-olds who reported reading for fun less frequently was 12 percentage points lower than that of their 9-year-old counterparts.

 

{해석}

위 도표는 1984년부터 2020년까지 9세와 13세의 미국 학생들이 재미로 책을 읽는 빈도에 대한 설문 조사 결과를 보여 준다. 1984년에는 9세의 절반 이상이 거의 매일 재미로 책을 읽는다고 답했지만, 2020년에는 그 비율이 재미로 책을 읽는 빈도가 낮다고 답한 9세의 비율과 같은 수준으로 떨어졌다. 2020년에는 재미로 책을 전혀 읽지 않거나 거의 읽지 않는다고 답한 9세의 비율이 설문 기간 중 가장 높은 수준이었다. 2020년 설문에 참여한 13세 중 거의 매일 재미로 책을 읽는다고 답한 비율은 17 퍼센트로, 1984년에 그렇다고 말한 비율의 절반보다 더 작았다. 2020년에는 이 연령대의 학생 10명 중 약 3명이 자신은 재미로 책을 전혀 읽지 않거나 거의 읽지 않는다고 답했으며, 이것은 1984년과 비교해서 21 퍼센트포인트 증가한 것이다. 2020년에 재미로 책을 읽는 빈도가 낮다고 답한 13세의 비율은 똑같이 답한 9세의 비율보다 12 퍼센트포인트 더 낮았다.

 

[정답]

5

 

4. 다음 도표의 내용과 일치하지 않는 것은?

 

The above graph shows the devices that U.S. adults used for their online shopping in 2022, including the distribution for each device by age and income. ① In 2022, smartphones were the most preferred method of online shopping for most Americans, with around three-quarters saying they used a smartphone for online purchases. ② In comparison, 69% reported using a desktop or laptop computer for online shopping, while only 28% said they used a tablet. ③ The use of smartphones for online shopping was more common among adults under 50 years old, especially with 92% of those aged 30 to 49 reporting that they shopped online using a smartphone. ④ Meanwhile, when it comes to age differences in online shopping using tablets, those aged 18 to 29 were more likely to use a tablet for online shopping than those aged 30 and older. ⑤ Device types for online shopping also varied by household income, with those with higher incomes more likely to use each device for online purchases.

 

{해석}

위 도표는 연령 및 소득에 따른 기기별 분포를 포함하여 2022년 미국 성인이 온라인 쇼핑에 사용한 기기를 보여 준다. 2022년에 대부분의 미국인이 온라인 쇼핑을 할 때 가장 선호하는 방식은 스마트폰이었고, 약 4 분의 3 이 온라인 구매 시 스마트폰을 사용한다고 말했다. 이에 비해, 69 퍼센트는 온라인 쇼핑 시 데스크톱 또는 노트북 컴퓨터를 사용한다고 답했고, 반면에 태블릿을 사용한다는 응답은 28 퍼센트에 불과했다. 온라인 쇼핑 시 스마트폰 사용은 50세 미만의 성인에서 더 많이 나타났는데, 특히 30~49세의 92 퍼센트가 스마트폰을 사용하여 온라인 쇼핑을 한다고 응답했다. 한편, 태블릿을 이용한 온라인 쇼핑의 연령별 차이를 살펴보면, 18~29세가 30세 이상보다 온라인 쇼핑 시 태블릿을 사용할 가능성이 더 컸다. 온라인 쇼핑을 위한 기기 형태는 또한 가구 소득에 따라 달랐는데, 소득이 높을수록 온라인 구매 시 각각의 기기를 사용할 가능성이 더 컸다.

 

[정답]

4

 

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