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고등학교 기타/수능특강 영어

2025 수능특강 영어 6강 주제 파악

by ₯₺﷼₳
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다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

 

Managers of natural resources typically face market incentives that provide financial rewards for exploitation. For example, owners of forest lands have a market incentive to cut down trees rather than manage the forest for carbon capture, wildlife habitat, flood protection, and other ecosystem services. These services provide the owner with no financial benefits, and thus are unlikely to influence management decisions. But the economic benefits provided by these services, based on their non-market values, may exceed the economic value of the timber. For example, a United Nations initiative has estimated that the economic benefits of ecosystem services provided by tropical forests, including climate regulation, water purification, and erosion prevention, are over three times greater per hectare than the market benefits. Thus cutting down the trees is economically inefficient, and markets are not sending the correct “signal” to favor ecosystem services over extractive uses.

* exploitation: 이용

** timber: 목재

① necessity of calculating the market values of ecosystem services

② significance of weighing forest resources’ non-market values

③ impact of using forest resources to maximize financial benefits

④ merits of balancing forests’ market and non-market values

⑤ ways of increasing the efficiency of managing natural resources

 

{해석}

천연자원 관리자들은 일반적으로 이용에 대한 재정적 보상을 제공하는 시장 인센티브에 직면한다. 예를 들어, 삼림지 소유자들은 탄소 포집, 야생 생물 서식지, 범람 방지 및 다른 생태계 서비스를 위해 숲을 관리하기보다는 벌목을 위한 시장 인센티브를 가지고 있다. 이러한 (생태계) 서비스는 소유자에게 아무런 재정적 이익도 제공하지 않으므로, 관리 결정에 영향을 미치지 않을 것이다. 그러나 이러한 서비스가 그것들의 비시장적 가치에 근거하여 제공하는 경제적 이익은 목재의 경제적 가치를 초과할 수도 있다. 예를 들어, 유엔의 한 계획은 기후 조절, 수질 정화 및 침식 방지를 포함하여 열대림이 제공하는 생태계 서비스의 경제적 이익이 시장 이익보다 헥타르당 3배 넘게 크다고 추정했다. 따라서 벌목하는 것은 경제적으로 비효율적이며, 시장은 채취 이용보다 생태계 서비스를 선호하라는 올바른 ‘신호’를 보내지 않고 있다.

 

[정답]

2

 

1. 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

There are disturbing changes underway in today’s school systems. Funding is frequently tied to scores achieved on standardized tests, which primarily evaluate rote memory. Teaching “to” tests like these inevitably focuses resources and curriculum on the lower-scoring students. The pressure to bring up test scores for these struggling students limits time for the kinds of individualized learning that challenges all students to reach their highest potential, and teachers have less opportunity to encourage creative thinking and incorporate hands-on activities. When education is not enriched by exploration, discovery, problem solving, and creative thinking, students are not truly engaged in their own learning. Because teachers are required to emphasize uninspiring workbooks and drills, more and more students are developing negative feelings about mathematics, science, history, grammar, and writing. Opportunities to authentically learn and retain knowledge are being replaced by instruction that teaches “to the tests.”

* rote memory: 기계적 암기

** authentically: 진정으로

① ways of helping students to stay focused during a test

② approaches of teaching to help develop students’ creativity

③ dangers of associating students’ test scores with their personality

④ problems of focusing on preparing students for standardized tests

⑤ impacts of hands-on activities on students’ academic performance

 

{해석}

오늘날의 학교 체제에 불안한 변화가 진행 중이다. 재정 지원은 흔히 표준화 시험에서 얻는 점수와 결부되는데, 이 시험은 주로 기계적 암기를 평가한다. 이와 같은 시험에 ‘맞춰’ 가르치는 것은 필연적으로 자원과 교육 과정을 점수가 낮은 학생에게 집중하게 한다. 이 힘겨워하는 학생들의 시험 점수를 끌어올려야 한다는 압박감은 모든 학생이 자신의 잠재력을 최대한 발휘할 수 있도록 장려하는 개별화된 학습 형태를 위한 시간을 제한하며, 교사는 창의적 사고를 장려하고 체험 활동을 포함할 기회가 줄어든다. 교육이 탐구, 발견, 문제 해결, 그리고 창의적 사고로 풍성해지지 않으면 학생은 자신의 학습에 진정으로 참여하지 않는다. 교사는 흥미를 주지 않는 워크북과 반복 학습을 강조해야 하므로, 점점 더 많은 학생에게 수학, 과학, 역사, 문법, 작문에 대해 부정적인 감정이 생기고 있다. 진정으로 지식을 배우고 기억할 수 있는 기회가 ‘시험에 맞춰’ 가르치는 교육으로 바뀌고 있다.

 

[정답]

4

 

2. 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

For many years, it was indeed widely believed that the adult brain was essentially ‘set’, with all the neurons and major connections we’d need. Sure, we learn new things and update our understanding of things all the time, meaning new connections are regularly being formed and turned over in networks governing learning and memory. But in terms of overall physical structure and major connections, the stuff that makes us ‘what we are’, the adult brain was long thought to be ‘done’. However, in recent years there’s been a steady stream of evidence revealing that the adult brain can change and adapt, even create new neurons, and experiences can still reshape the brain, even as we head into our twilight years. Consider the taxi driver study, where constant driving and navigation of chaotic London streets leads to increased hippocampus size, revealing the adult brain structure is somewhat malleable.

* hippocampus: (대뇌 측두엽의) 해마

** malleable: 적응성 있는

① effects of negative life experiences on brain activity

② the solid connectivity of neural pathways in the brain

③ differences between the brain of an adult and that of a child

④ the parts of the brain used for analytic and creative thinking

⑤ the flexibility of the adult brain in adapting to new experiences

 

{해석}

오랫동안 성인의 뇌는 우리가 필요로 할 모든 뉴런과 주요 연결부를 가진 본질적으로 ‘고정된’ 것으로 실제로 널리 믿어졌다. 물론 우리는 항상 새로운 것을 배우고 사물에 대한 이해를 업데이트하는데 이는 학습과 기억을 관장하는 네트워크에서 새로운 연결이 정기적으로 형성되고 교체되고 있다는 것을 뜻한다. 하지만 전체적인 물리적 구조와 주요 연결부, 즉 우리를 ‘지금의 우리’로 만드는 것의 측면에서 보면, 성인의 뇌는 ‘완성된’ 것으로 오랫동안 여겨져 왔다. 하지만 최근 몇 년 동안 성인의 뇌는 변화하고 적응‘할 수’ 있고, 심지어 새로운 뉴런을 생성‘할 수’도 있으며, 경험이 뇌를 여전히 재구성할 수 있는데, 우리가 황혼기에 접어들 때조차도 그러하다는 것을 보여 주는 증거가 꾸준히 이어져 왔다. 혼잡한 런던 거리를 계속 운전하고 주행하는 것이 해마 크기의 증가를 가져오고 이는 성인의 뇌 구조가 어느 정도 적응성이 있다는 사실을 밝히고 있는 택시 운전사를 대상으로 한 연구를 생각해 보라.

 

 

[정답]

5

 

3. 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

Often ideological principles crystallize in laws, rules, and institutions that threaten to block deals. Nationalism requires that all resources belong to the state and that no one else may own them. Islamic fundamentalism prohibits interest payments on loans. Egyptian socialism demands that workers participate both in the management and the profits of an enterprise. Each of these principles can be an obstacle to deal making in particular cases. Yet, with some creativity, it is possible to structure a deal in such a way that the ideological principle is respected but business goes forward. For example, worker participation in management need not mean a seat on the company’s board of directors, but simply an advisory committee that meets regularly with an officer of the company. And a petroleum development contract could be written in such a way that the ownership of oil is transferred not when the oil is in the ground but at the point that it leaves the flange of the well.

* crystallize: 구체화되다

** flange: (철관 끝의) 테두리

① issues in sticking to original deal-making principles

② ideological barriers to universally accepted agreements

③ the impossibility of applying ideological principles universally

④ the critical role of business in breaking down ideological biases

⑤ the need to creatively design deals to navigate ideological hurdles

 

{해석}

흔히 이념적 원칙은 거래를 막겠다고 위협하는 법, 규칙 및 제도에서 구체화된다. 내셔널리즘은 모든 자원이 국가에 속하며 그 외에 누구도 그것을 소유할 수 없도록 요구한다. 이슬람 근본주의는 대출에 대한 이자 지불금을 금지한다. 이집트 사회주의는 노동자가 기업의 경영과 이익에 모두 참여할 것을 요구한다. 이러한 원칙 각각은 특정 사례에서 거래 성사에 걸림돌이 될 수 있다. 하지만 창의력을 조금 발휘하면 이념적 원칙을 존중하면서도 사업이 진행되는 방식으로 거래를 구성할 수 있다. 예를 들어, 노동자의 경영 참여는 회사 이사회의 자리를의미할 필요는 없으며, 그저 회사 임원과 정기적으로 만나는 자문 위원회를의미할 뿐이다. 그리고 석유 개발 계약서는 기름이 땅속에 있을 때가 아니라 그것이 유정(油井)의 철관 끝 테두리를 떠나는 시점에서 기름 소유권이 이전되는 방식으로 작성될 수 있다.

 

[정답]

5

 

4. 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

The unquestioned assumption that any and all scientific knowledge — and associated technology — contributes to sustainability derives from faith in the importance of objective knowledge for solving global problems. Scientists obtain power and become the priests of our era to the extent that they provide a special form of knowledge that can be used to do such wonderful things. And we often consider that the final test of scientific knowledge: we can do things with its results, such as applying it to reverse the decline of an endangered species. Regardless, we know now that the linear view of the relation between science and social outcomes is flawed. Science may allow us to do things, but we can assess its contribution to sustainability only by incorporating broader contextual and socio-ecological questions. We typically think of sustainability as doing something out there in the world, when in fact we may need to first reassess the way we are setting the problem.

 

① concern about biodiversity loss and its impact on humanity

② constant scientific progress central to a sustainable future for all

③ requirements for science to solve problems of economic development

④ different scientific methods to justify the usefulness of technological innovation

⑤ necessity of integrating socio-environmental factors into science to achieve sustainability

 

{해석}

모든 과학 지식과 관련 기술이 지속 가능성에 기여한다는의심의 여지가 없는 가정은 지구의 문제들을 해결하기 위한 객관적 지식의 중요성에 대한 믿음에서 비롯된다. 과학자는 그러한 놀라운 일을 하는 데 이용될 수 있는 특별한 형태의 지식을 제공한다는 점에서 권력을 얻고 우리 시대의 사제가 된다. 그리고 우리는 흔히 그것을 과학적 지식에 대한 최종 시험으로 여기는데, 우리가 그것의 결과를 가지고일을 ‘실행할’ 수 있다는, 이를테면 멸종 위기종의 감소를 되돌리기 위해 그것을 적용하는 것이다. 그럼에도 불구하고, 우리는 이제 과학과 사회적 결과 사이의 관계에 대한 선형적 관점에 결함이 있다는 것을 알고 있다. 과학은 우리가 무언가를 할 수 있게 할지 모르지만, 더 광범위한 맥락적, 사회 생태학적 문제를 통합해야만 우리는 지속 가능성에 대한 그것의 기여도를 평가할 수 있다. 실제로는 우리가 문제를 설정하는 방식을 먼저 재평가해야 할지도 모르는데도 불구하고, 우리는 보통 지속 가능성을 현실세계에서 무언가를 하는 것으로 생각한다.

 

[정답]

5

 

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