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영어 1/영어1 금성 최인철

영어1 금성 최인철 2과 본문 한줄 해석 The ART of Creative Advertisements

by ₯₺﷼₳
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Lesson 2 Ads, the Art of Words and Images

본문

The ART of Creative Advertisements

창의적인 광고의 기술

You step out of your house, looking for a gym where you can regularly work out.

당신은 집 밖으로 나서서, 정기적으로 운동할 수 있는 체육관을 찾습니다. 

 

You immediately take out your smartphone and start searching for the nearest gym with a good rating.

당신은 바로 스마트폰을 꺼내 좋은 평가를 받는 가장 가까운 체육관을 검색하기 시작합니다. 

 

After a few moments, a bright yellow poster catches your eye:

잠시 후, 밝은 노란색의 한 포스터가 당신의 시선을 사로잡습니다: 

 

it's a gym poster in which a man is standing between the black letters F and T.

검은색 글자 F와 T 사이에 한 남자가 서 있는 체육관 포스터 입니다. 

 

Look at the poster. Is the gym advertisement interesting enough to attract your attention?

이 포스터를 보시죠. 이 체육관 광고가 당신의 관심을 끌기에 충분한가요? 

You can probably think of several factors working at the same time in this advertisement—the contrasting effect of yellow and black in a perfectly balanced rectangle and a strong impression from the word "FAT" changing into the word "FIT.”

아마도 당신은 이 광고에 동시에 작용하고 있는 여러 가지 요소들을 떠올릴 수 있을 겁니다—완벽하게 균형 잡힌 직사각형 안의 노랑과 검정의 대조적 효과와 단어 “FAT”이 “FIT“으로 바뀌는 강렬한 인상. 

 

Likewise, in order to increase their persuasiveness, modern advertisements use important factors such as artistic design, readable language, and technological trends (ART, for short) in a creative manner.

마찬가지로, 설득력을 높이기 위해, 현대의 광고들은 예술적 디자인, 읽기 쉬운 언어, 그리고 기술적 추세(줄여서 ART로 불리는), 등의 중요한 요소들을 창의적인 방식으로 사용합니다.

 

In the first image, the word reads FAT, but as the man loses weight, it finally changes to FIT.

첫 번째 이미지에서, 단어는 FAT으로 읽히지만, 남자가 체중을 감량하면서, 마침내 FIT으로 바뀝니다.

 

Artistic Design Comes First

예술적 디자인이 가장 먼저다.

Most of all, artistic design should be considered for an advertisement to be both creative and effective.

무엇보다도, 광고가 창의적이면서도 효과적이 되도록 예술적 디자인이 고려되어야 한다. 

 

First, among the many factors used in design—color contrast, balance, rhythm, and more—the golden ratio is a great tool used to make an impressive advertisement.

첫째, 디자인에 사용되는 많은 요소들—색조 대비, 균형, 리듬, 등등—에서 황금 비율은 인상적인 광고를 만들기 위해 사용되는 좋은 도구이다. 

 

Let’s have a little math talk here.

수학 이야기를 조금 해보도록 하자. 

 

The rule of the golden ratio based on the number phi (φ=1.61803398874…) was discovered by Fibonacci, an Italian mathematician.

숫자 파이(φ=1.61803398874...)에 기반을 둔 황금비율의 법칙은 이탈리아인 수학자 Fibonacci에 의해 발견되었다. 

 

Phi (φ) is the ratio between the number series 1, 1, 2, 3, 5, 8, and so on, where the next number in the series is created by adding two neighboring numbers together.

파이(φ)는 1, 1, 2, 3, 5, 8, 그리고 기타 등등의 수열 사이의 비로, 거기서 수열의 다음 숫자는 이웃하는 두 개의 숫자를 더해서 만들어진다. 

 

So, 1+1 =2, and 1+2=3 and on it goes.

곧, 1+1=2, 그리고 1+2=3 등으로 계속된다. 

 

When we divide two neighboring numbers (for example 3 into 5 is 1.666... and 13 into 21 is 1.615...) the ratio between them becomes closer to φ(1.618...).

이웃하는 두 수를 나누면 (예를 들어 5를 3으로 나누면 1.666... 이고 21을 13으로 나누면 1.615...) 그들 사이의 비는 점점 φ(1.618...)에 가까워진다.

We find the golden ratio when the whole length (a+b) divided by the long part (a) is equal to the long part (a) divided by the shortest part (b).

긴 부분(a)으로 나누어진 전체 길이(a+b)는 작은 부분(b)로 나누어진 긴 부분(a)와 같을 때 황금비율을 찾을 수 있다.

 

Font designers take advantage of the golden ratio to achieve balance in their use of letters.

폰트 디자이너들은 글자의 균형을 맞추기 위해서 황금비를 이용한다.

 

What’s so amazing about this ratio?

비율에 대해 놀라운 것은 무엇인가? 

 

It’s the fact that it has had a large impact on the design of advertisements and fonts.

이 그것이 광고와 폰트 디자인에 큰 영향을 주고 있다는 사실 때문이다. 

 

Also, recent studies show that people find logos using the golden ratio very attractive and balanced.

또한, 최근 연구에 따르면 사람들은 황금 비율을 사용한 로고를 매우 매력적이고 안정적이라고 생각한다. 

 

Many of the most popular brands make a perfect balance in their logos, making use of the golden ratio to which our eyes are attracted.

매우 인기 있는 상표 중 대부분이 눈이 이끌리는 황금 비율을 사용해서 그들의 로고에 완벽한 균형을 만든다.

 

In addition, typography is a creative tool with which you can add extra artistic features to an advertisement.

덧붙여, 타이포그래피는 광고에 예술적 특색을 더할 수 있는 창의적인 도구이다. 

 

It is about designing letters to make the written messages more appealing.

이것은 적혀있는 메시지를 더 눈에 띄게 하기 위해 글자를 디자인하는 것에 관한 것이다. 

 

Typography is very effective because words are usually the first thing a person sees, and they can be used to express the overall feeling of the content.

글자는 보통 사람들이 보는 첫 번째 것이고, 내용의 전체적인 느낌을 표현하는 데 사용될 수 있으므로 타이포그래피는 아주 효과적이다. 

 

This means that a person can immediately understand what the ads are about.

그것은 광고가 무엇에 관한 것인지를 바로 이해할 수 있다는 뜻이다.

 

Readable Language Reads Well

읽기 쉬운 말이 잘 읽힌다.

Coming up with a catchy advertising slogan is essential for an effective advertisement.

재미있고 기억하기 쉬운 구호를 생각해내는 것은 효과적인 광고를 만드는데 있어 필수적이다. 

 

Keep it short—around six to eight words. It should grab the consumers’ attention and convince them that your product is better than the others.

짧게 써라—여섯에서 여덟 단어 정도로. 광고는 소비자의 관심을 사로잡고 당신의 제품이 다른 것들보다 낫다는 것을 납득시켜야 한다. 

 

To do this, advertisement designers use diverse strategies.

그러기 위해선, 광고 디자이너들이 다양한 전략을 사용해야 한다. 

 

Here is a collection of creative advertisements that uses rhymes and humor to make us think more about the product.

여기 운율과 유머를 이용해 제품에 대해 생각하게 만드는 창의적인 광고 모음이 있다.

 

This is a potato chips advertisement using a rhyme: “Once you pop, you can’t stop!”

이것은 운율을 이용한 감자칩 광고이다: “한 번 뜯으면, 멈출 수 없어!”

 

This asserts its message in a more memorable and clearer way.

이는 더욱 기억에 남고 확실하게 메시지를 주장한다. 

 

It’s much more effective than saying, “These potato chips are delicious.”

“이 감자칩은 맛있다.”라고 말하는 것보다 훨씬 효과적이다. 

 

Humor also works in advertisements.

유머 역시 광고에 효과적이다. 

 

This sign’s slogan reads, “I’m a beach, NOT an enormous ashtray, okay?”

이 간판의 구호는 “나는 해변입니다. 거대한 재떨이가 아닙니다, 아시겠어요?”이다. 

 

What is this public advertisement trying to say?

이 공익 광고는 무슨 말을 하고 싶은 것일까? 

 

It is trying to encourage people not to leave cigarettes on the beach.

이것은 사람들이 해변에 담배를 버리지 않도록 장려하고 있다. 

 

By humorously making the beach seem human, eight simple words can make people feel that the beach is talking to them.

재치 있게 해변이 사람처럼 보이게 함으로써, 간단한 여덟 단어는 사람들에게 해변이 자신들에게 말하는 것처럼 느끼게 한다.

 

Technology Trends Matter

최신 기술과 매체가 중요하다.

 

Finally, it’s neither the design nor the slogan alone that makes an advertisement creative.

마지막으로, 창의적인 광고를 만드는 것은 디자인이나 구호만이 아니다. 

 

You also need the perfect medium by which your advertisements are made available to the public.

광고가 대중에게 접해지게 만드는 완벽한 매체도 필요하다. 

 

Usually, experts on advertising divide media into two categories: “old” and “new” media.

대부분, 광고 전문가들은 미디어를 두 분류로 나눈다: “구”와 “신” 미디어이다. 

 

Old media include television, newspapers, and magazines.

보통 구 미디어는 텔레비전, 신문, 그리고 잡지를 포함한다. 

 

Recently, advertisements have begun to use new media led by the Internet, mobile devices (tablets and smartphones), and digital signage.

최근, 광고는 인터넷, 모바일 장치(태블릿과 스마트폰), 그리고 디지털 사이니지(신호체계)를 이용한 신 미디어를 사용하기 시작했다. 

 

Simply put, digital signage refers to huge digital screens on which pictures and videos are displayed.

간단히 말하자면, 디지털 사이니지란 사진과 비디오가 나타나는 큰 디지털 화면을 뜻한다. 

 

It allows supersize advertisements to be freely displayed in public places like subway stations and movie theaters.

이것은 초대형광고가 지하철역이나 영화관 같은 공공장소에서 자유롭게 전시되도록 해준다. 

 

The most important characteristic of new media is interactivity.

신 미디어의 가장 중요한 특징은 상호작용성이다. 

 

In other words, it communicates with consumers using various technologies simultaneously including so-called big data analysis for personalized advertisements.

다른 말로, 개인 맞춤형 광고를 위한 소위 빅 데이터 분석이라고 불리는 것을 포함, 여러 가지 기술을 동시에 사용해 소비자들과 소통한다는 것이다. 

 

Let’s say you want to grab a bite to eat after you exercise.

당신이 운동 후에 간단히 무엇인가를 먹고 싶어졌다고 가정해보자. 

 

On the way home, you spot a large digital screen with fresh fruit on it.

집으로 가는 길에, 당신은 싱싱한 과일이 있는 디지털 화면을 발견한다. 

 

Your smartphone recognizes a QR code on the screen with which you can be informed of the location of a fruit store.

당신의 스마트폰이 과일 가게의 위치를 알려주는 화면 속 QR코드를 인지한다. 

 

While you read the store information, a list of other recommended stores pops up on your smartphone, so you can pick and choose where to buy your fruit.

당신이 가게에 대한 정보를 읽는 동안, 다른 추천된 가게 목록이 당신의 스마트폰에 뜨고, 따라서 당신은 과일 살 곳을 고르고 선택할 수 있게 된다. 

 

You now know that an advertisement is a combination of ARTs.

당신은 이제 광고가 ART의 조합이라는 것을 알고 있다. 

 

As the old saying goes, the more you know, the more you see.

옛말 그대로, 아는 만큼 보이는 법이다. 

 

So, from now on, see if you can find any of the three ARTistic factors whenever you see a wide array of advertisements.

그래서, 지금부터, 만약 당신이 다수의 광고를 볼 때마다 세 가지 ART 요소 중 하나를 발견할 수 있는지 살펴봐라. 

 

You will be surprised how much this can help you learn about creative ideas.

이것이 여러분이 창의적인 생각에 대해 배우는 데 얼마나 도움이 될지 알면 당신은 놀랄 것이다.

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