본문 바로가기
중학교 1학년/1학년 금성 최인철

중1 금성 최인철 6과 본문 한줄 해석 Messages from Korea Lovers

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 6 We Love Korea

본문

Messages from Korea Lovers

한국을 사랑하는 이들에게서 온 메시지

Good morning, everyone!

여러분, 좋은 아침이에요! 

 

This is Andrew, your DJ on ILK(I Love Korea) radio.

저는 여러분의 ILK 라디오 DJ Andrew입니다. 

 

Today, I feel great because many Korea lovers from all around the world posted messages.

오늘은 전 세계의 한국을 사랑하는 많은 분들이 메시지를 올려 주셔서 정말 기분이 좋네요. 

 

I believe that they love Korea a lot.

저는 그분들이 한국을 정말 사랑한다고 믿어요. 

 

 

I will read the top three to show my special thanks.

제가 특별히 감사함을 표현하기 위해 가장 잘 쓴 세 개의 메시지를 읽어 드릴게요. 

 

I'm planning to invite them to Korea and pay for their plane tickets.

저는 그분들을 한국에 초대하고 그분들을 위한 비행기 표를 지급할 계획입니다. 

 

Also, I will give some K-pop concert tickets to them. Nice, right?

또한, 그분들께 K-pop 콘서트 표를 드릴 것입니다. 멋지죠?

 

To DJ Andrew,

Hello! This is Mike from New York.

DJ Andrew에게,

안녕하세요! 저는 뉴욕에 사는 Mike입니다. 

 

I like Korean food very much.

저는 한국 음식을 매우 좋아해요. 

 

A few months ago, I saw a Korean food truck.

몇 달 전, 저는 한국 푸드 트럭을 봤어요. 

 

There were a lot of people by the truck.

그 트럭 옆에는 많은 사람들이 있었죠. 

 

I ordered bulgogi fried rice, and it tasted great.

저는 불고기 볶음밥을 시켰는데 정말 맛있었어요. 

 

I think Korean food is healthy and tasty.

저는 한국 음식이 건강에 좋고 맛있다고 생각해요. 

 

I want to go to Korea to try other delicious Korean dishes.

Mike from New York

저는 다른 맛있는 한국 요리들을 맛보기 위해 한국에 가고 싶어요.

뉴욕에서 Mike로부터

 

 

To all the Korea Lovers,

Hi! I'm Elena, and I live in Paris.

한국을 사랑하는 모든 이들에게,

안녕하세요! 저는 Elena이고, 파리에 살고 있어요. 

 

I want to be a fashion designer, and I love Korean clothes.

저는 패션 디자이너가 되고 싶고, 한국 옷을 정말 좋아해요. 

 

Once, I watched a video of Hanbok Day in Jeonju Hanok Village.

한번은, 전주 한옥 마을의 한복의 날 영상을 봤어요. 

 

The people in hanbok looked so pretty.

한복을 입은 사람들이 너무 예뻐 보였어요. 

 

They said that the design was very beautiful.

그들은 디자인이 아주 아름답다고 말했어요. 

 

They also said that people could rent hanbok for a few hours.

그들은 몇 시간 동안 사람들이 한복을 빌릴 수 있다고도 말했어요. 

 

I'm planning to visit Korea to wear a lovely hanbok.

Elena from Paris

저는 아름다운 한복을 입기 위해 한국을 방문할 계획이에요.

파리에서 Elena로부터

 

 

 

 

중1 영어 교과서 금성 (최인철) e-book

영어는 세계적으로 사용되는 언어로, 많은 국가에서 학습이 필수적입니다. 한국에서도 중학교 1학년부터 영어를 학습하는데, 이 때 사용되는 교과서 중 하나가 바로 '금성'입니다. 이번에는 금

djschool.tistory.com

 

반응형

댓글