'동아 윤정미'는 중학교 1학년부터 3학년까지 사용되는 영어 교과서로, 다양한 이야기와 문화적인 배경을 통해 학생들에게 영어 학습을 재미있게 해주는 책입니다.
중1 동아 윤정미 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과
'동아 윤정미'의 가장 큰 장점은 학생들의 관심과 호기심을 자극하는 다양한 이야기와 문화적 배경입니다. 이를 통해 학생들은 영어학습에 대한 부담감을 덜고 쉽게 접근할 수 있습니다. 또한, 문법 설명과 활동이 체계적으로 구성되어 있어 학습 효과가 높다는 것도 장점 중 하나입니다. 한국 문화와 관련된 내용을 다루는 부분이 많아 학생들의 관심을 끌어주고, 다양한 활동과 문법 설명 등이 체계적으로 구성되어 있어 학습 효과를 높여줍니다.
레슨 목록
Lesson 1 Heart to Heart
Lesson 2 Have Fun at School!
Lesson 3 Wisdom in Stories
Lesson 4 Small Things, Big Differences
Lesson 5 Styles Around the World
Lesson 6 People at Work
Lesson 7 Discover Korea
Lesson 8 Dream Together, Reach Higher
Special Lesson
Lesson 1 Heart to Heart
의사소통 기능
. 인사하고 자기소개하기
A: Hi, I’m Minji. Nice to meet you.
B: Hi, I’m Ted. Nice to meet you, too.
. 좋아하는 것 묻고 말하기
A: I like sports. What do you like?
B: I like music. My favorite singer is Blue Rain.
언어 형식
• be 동사 I am Song Hajun.
• 일반동사 I like music.
Lesson 2 Have Fun at School!
의사소통 기능
• 위치 묻고 말하기
A: Where’s Eric?
B: He’s in the library.
• 행동 묘사하기
A: What’s he doing there?
B: He’s watching a DVD.
언어 형식
• 의문문
Do you know the story?
• 현재진행형
We are playing cricket now.
Lesson 3 Wisdom in Stories
의사소통 기능
• 도움 요청하기
A: Can you please do the dishes?
B: Sure. / I’m sorry, but I can’t.
• 제안하기
Why don’t you ask Sujin?
언어 형식
• 명령문
Move a little!
• 조동사
I can’t sit.
• We’ll have dinner.
Lesson 4 Small Things, Big Differences
의사소통 기능
• 과거의 일 묻고 말하기
A: What did you do yesterday?
B: I played basketball.
• 느낀 점 말하기
A: How was it?
B: It was fun.
언어 형식
• 동사의 과거형
Our day started early.
• There were many poor elephants in the elephant home.
Lesson 5 Styles Around the World
의사소통 기능
· 날씨 묻고 말하기
A: What’s the weather like in Yeosu?
B: .It’s sunny and hot.
· 당부하기
You should wear a hat.
언어 형식
· 동명사
Wearing a baseball cap is not just for baseball players.
· 비인칭주어
It is very cold high up in the Andes Mountains.
Lesson 6 People at Work
의사소통 기능
• 관심 묻고 말하기
A: What are you interested in?
B: I’m interested in making clothes.
• 소망 묻고 말하기
A: What do you want to be in the future?
B: I want to be a fashion designer.
언어 형식
· to 부정사
I want to report on the trash.
· 감각동사
The park looked terrible.
Lesson 7 Discover Korea
의사소통 기능
• 계획 묻고 말하기
A: What are you going to do this weekend?
B: I’m going to visit Hahoe Village.
• 기원하기 Have a nice trip!
언어 형식
• We’re going to visit Darangyi Village.
• 비교급
Mine was bigger than Minji’s.
• 최상급
Minji’s mother made the biggest sand man.
Lesson 8 Dream Together, Reach Higher
의사소통 기능
· 의견 묻고 말하기
A: What do you think about math?
B: I think it’s interesting.
· 동의·반대하기
I think so, too. / I don’t think so.
언어 형식
· 접속사 that
We thought that it was a great idea.
· 시간 접속사 when, before, after
Before our first game started, we were nervous.
Special Lesson
Kitchen Science
Chocolate Fondue
'중학교 1학년 > 1학년 동아 윤정미' 카테고리의 다른 글
중1 동아 윤정미 스페셜 레슨 한줄 해석 Kitchen Science: Chocolate Fondue (0) | 2022.12.30 |
---|---|
중1 동아 윤정미 8과 본문 한줄 해석 Soccer Field of Dreams (0) | 2022.12.30 |
중1 동아 윤정미 7과 본문 한줄 해석 Kelly’s Road Trip to Namhae (0) | 2022.12.30 |
중1 동아 윤정미 6과 본문 한줄 해석 News at 6 (0) | 2022.12.30 |
중1 동아 윤정미 5과 본문 한줄 해석 The World of Hats (1) | 2022.12.30 |
댓글