본문 바로가기
중학교 1학년/1학년 비상 김진완

중1 영어 교과서 비상 김진완 3과 본문 한줄 해석 How Can I Thank You?

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 3 Helping Hands

본문

How Can I Thank You?

어떻게 감사 인사를 해야 할까요?

One sunny day, Mr. Mouse went for a picnic.

어느 화창한 날, Mouse 씨가 소풍을 갔다.

 

“The air feels fresh,” said Mr. Mouse.

“공기가 상쾌하군.” Mouse 씨가 말했다.

 

He looked across the lake.

그는 호수 건너편을 보았다.

 

“Wow, it’s so pretty.”

“우와, 정말 예쁘다.”

 

Then Mr. Mouse heard a cry. “HELP!”

그때, Mouse 씨는 울음소리를 들었다. “도와주세요!”

 

It was Mrs. Duck.

그것은 Duck 부인이었다.

 

She could not get out of the net.

그녀는 그물에 걸려 빠져나오지 못했다.

 

Mr. Mouse broke through the net with his sharp teeth.

Mouse 씨는 그의 날카로운 이빨로 그물을 뚫었다.

 

“How can I thank you?” asked Mrs. Duck.

“어떻게 감사 인사를 해야 할까요?” Duck 부인이 물었다.

 

“No need. Pass it on,” said Mr. Mouse.

“그럴 필요 없어요. 다음 이에게 전달하세요.” Mouse 씨가 말했다.

 

The next day, Mrs. Duck was walking by the pond with her family.

다음 날, Duck 부인은 가족들과 연못 근처를 걷는 중이었다. 

 

She saw Mr. Elephant.

그녀는 Elephant 씨를 보았다.

 

He looked sad.

그는 슬퍼 보였다.

 

“What’s wrong?” asked Mrs. Duck.

“무슨 일 있어요?” Duck 부인이 물었다.

 

“I dropped my basket of grapes in the pond.”

“포도가 들어 있는 바구니를 연못에 빠뜨렸어요.”

 

“We can help you.”

“우리가 도와줄 수 있어요.”

 

Mrs. Duck and her family found the grapes for him.

Duck 부인과 그녀의 가족들은 그를 위해 포도를 찾아 줬다.

 

He became happy.

그는 행복해졌다.

 

That afternoon, Mr. Elephant was taking a break in the forest.

그날 오후, Elephant 씨는 숲에서 잠시 쉬고 있는 중이었다.

 

He heard a cry from a tree.

그는 나무에서 울부짖는 소리를 들었다.

 

“HELP!” It was Mrs. Bird.

“도와주세요!” 그것은 Bird 부인이었다.

 

One of her eggs fell to the ground.

그녀의 알 중 하나가 땅에 떨어졌던 것이다.

 

Mr. Elephant picked it up with his long nose.

Elephant 씨는 그의 긴 코를 가지고 그것을 들어 올렸다.

 

The next day, Mrs. Bird saw Mr. Mouse in the water.

다음 날, Bird 부인은 물속에 있는 Mouse 씨를 보았다.

 

He was crying for help.

그는 도와 달라고 소리치고 있었다.

 

Mrs. Bird helped him out of the water.

Bird 부인은 그가 물 밖으로 나오도록 도와주었다.

 

“Thank you for your help.

“도와주셔서 고맙습니다.

 

I was looking across the lake on the rock.

저는 바위 위에서 호수 건너편을 보고 있었어요.

 

Then I fell into the lake by mistake,” said Mr. Mouse.

그때 실수로 호수에 빠졌어요.” Mouse 씨가 말했다.

 

“I can take you there,” said Mrs. Bird.

“제가 그곳에 데려다 드릴 수 있어요” Bird 부인이 말했다.

 

“Wow, how can I thank you?”

“우와, 어떻게 감사를 드려야 하죠?”

 

“No need. Pass it on,” said Mrs. Bird.

“그럴 필요 없어요. 다음 이에게 전달하세요.” Bird 부인이 말했다.

반응형

댓글