본문 바로가기
중학교 1학년/1학년 비상 김진완

중1 비상 김진완 5과 본문 한줄 해석 Math Is the Key!

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 5 Count on You, Math!

본문

Math Is the Key!

수학이 열쇠야!

The Diamond Chase begins and the players enter the maze.

다이아몬드 찾기가 시작되어 참가자들이 미로에 들어간다. 

 

Sam, Jesse, and Anthony are ahead of the other players.

샘, 제시, 그리고 앤서니는 다른 참가자들보다 더 앞에 있다. 

 

The boys run through the maze.

그 소년들은 미로 속으로 뛰어 들어간다. 

 

Finally, they are at the end of the maze.

마침내, 그들은 미로의 끝에 도달한다. 

 

There is a door with a number lock.

번호 자물쇠가 있는 문이 있다. 

 

Behind the door, the greatest treasure waits for them.

그 문 뒤에는 엄청난 보물이 그들을 기다린다. 

 

Now, they have to find out the correct numbers and open the lock.

이제, 그들은 알맞은 숫자를 찾아내서 자물쇠를 열어야만 한다. 

 

It is the most important part of the game.

그것이 그 게임의 가장 중요한 부분이다. 

 

There is a note. It’s a clue!

쪽지가 있다. 그것이 단서이다! 

 

Find out three different numbers.

세 개의 다른 숫자를 알아내라. 

 

They are from 1 to 9.

그것들은 1부터 9까지이다. 

 

• The first number is the smallest of the three.

• 첫 번째 숫자는 세 개 중 가장 작다. 

 

• The second number is bigger than the first.

• 두 번째 숫자는 첫 번째 숫자보다 더 크다. 

 

It is 5 more than the first.

그것은 첫 번째 숫자보다 5가 더 많다. 

 

• The third number is 3 more than the first.

• 세 번째 숫자는 첫 번째 숫자보다 3이 더 많다. 

 

• All the numbers add up to 14.

• 모든 숫자들을 합하면 14가 된다.

 

They have to open the door quickly!

그들은 문을 빨리 열어야 한다! 

 

Sam reads the note very carefully.

샘은 쪽지를 매우 신중하게 읽는다. 

 

Then, he lines up the three numbers and the lock opens!

그 다음, 그가 숫자 세 개를 한 줄로 배열하니 자물쇠가 열린다! 

 

How did he get the numbers?

그는 어떻게 숫자들을 알아냈을까? 

 

Sam used math!

샘은 수학을 이용했다! 

 

The first number is x.

첫 번째 숫자를 x라고 하자. 

 

Then the second number is x+5, and the third number is x+3.

그러면 두 번째 숫자는 x+5가 되고 세 번째 숫자는 x+3이다. 

 

He used math in the following way: x+(x+5)+(x+3)=14.

그는 다음 x+(x+5)+(x+3)=14의 방법으로 수학을 이용했다. 

 

Now you can solve it, too!

이제 여러분도 이 문제를 풀 수 있다! 

 

Sam finally goes out of the maze and wins the biggest diamond in the world!

샘은 마침내 미로에서 빠져나와 세상에서 가장 큰 다이아몬드를 얻게 된다.

반응형

댓글