본문 바로가기
중학교 1학년/1학년 비상 김진완

중1 영어 교과서 비상 김진완 7과 본문 한줄 해석 The Very Hungry Tiger Shark

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 7 Green Is Great!

본문

The Very Hungry Tiger Shark

매우 배고픈 뱀상어

Monday, October 20th

10월 20일, 월요일

 

It was my first hunt today!

오늘 나는 처음 사냥을 했다!

 

There were a lot of interesting fish in the ocean!

바다에는 흥미로운 물고기들이 많았다!

 

I could hunt easily because they didn’t swim around.

물고기들이 헤엄쳐 다니지 않아서 나는 쉽게 사냥을 할 수 있었다.

 

I caught a big round fish and ate it quickly.

난 크고 둥근 물고기를 한 마리 잡았고 급히 먹었다.

 

I was full all day long.

난 하루 종일 배가 불렀다.

 

I hope that there are more fish out there.

밖에 물고기가 더 많이 있으면 좋겠다.

 

Tuesday, October 21st

10월 21일, 화요일

 

I went to the east and found more fish.

나는 동쪽으로 가서 더 많은 물고기들을 찾았다.

 

I had a great meal.

나는 훌륭한 식사를 했다.

 

I ate a shiny fish, a small round fish, and some funny-looking fish.

나는 빛나는 물고기와 작고 동그란 물고기, 그리고 괴상하게 생긴 물고기 몇 마리를 먹었다.

 

Today was a lucky day!

오늘은 운 좋은 날이었다!

 

Wednesday, October 22nd

10월 22일, 수요일

 

My stomach feels funny.

배가 아프다.

 

I think that I ate too much yesterday.

어제 너무 많이 먹은 것 같다.

 

I should go and see a doctor tomorrow to check my stomach.

배를 진찰받으러 내일 의사 선생님께 가 봐야겠다.

 

Thursday, October 23rd

10월 23일, 목요일

 

I can’t believe my x-ray results!

내 엑스레이 결과를 믿을 수가 없다!

 

The “fish” in my stomach were actually human things.

내 배 속에 있는 ‘물고기’가 사실은 인간의 것들이었다.

 

They are floating around in the ocean!

그것들이 바다에 떠다니고 있다니!

 

I don’t understand.

이해가 안 된다.

 

Human beings should keep their things on land.

인간들은 자신들의 물건을 육지에 두어야 한다.

 

Don’t they know that the ocean is our home?

그들은 바다가 우리의 집인 것을 모르는 것일까?

 

I learned today that the ocean is full of dangerous things.

오늘 나는 바다가 위험한 것들로 가득 차 있다는 것을 배웠다.

 

To save my friends, I should spread the word!

친구들을 살리기 위해서 이 이야기를 퍼뜨려야겠다.

반응형

댓글