본문 바로가기
중학교 1학년/1학년 천재 정사열

중1 천재 정사열 6과 본문 한줄 해석 The Music Contest

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 6 The Music Contest

본문

The Music Contest

음악 경연 대회

Soyeon’s Diary

소연이의 일기 

Wed., October 4

 

10월 4일, 수요일 

The school music contest is just three weeks away.

학교 음악 경연 대회가 3주밖에 남지 않았다. 

 

But some of my classmates aren’t practicing hard.

하지만 반 친구 중 몇몇은 열심히 연습하지 않고 있다. 

 

We all must do our best. What can I do?

우리는 모두 최선을 다 해야 한다. 내가 뭘 할 수 있을까? 

 

I’m going to talk to them tomorrow.

내일 그 애들과 이야기를 해 봐야겠다.

 

 

Thu., October 5

10월 5일, 목요일 

At lunchtime, Minjun said to me, “I’m not good at singing, but I’m a good dancer.

점심시간에 민준이가 내게 “나는 노래를 잘하지 못하지만, 춤을 잘 춰. 

 

Can I dance to our song?”

내가 노래에 맞춰 춤을 춰도 될까?”라고 말했다. 

 

I liked his idea.

나는 그의 생각이 맘에 들었다. 

 

Four more friends joined him.

친구들 4명이 그에게 합류했다. 

 

They started to practice dancing.

그들은 춤을 연습하기 시작했다. 

 

After school, we all practiced for three hours.

방과 후에, 우리는 모두 세 시간 동안 연습했다. 

 

We felt tired but happy.

우리는 피곤했지만 행복했다. 

 

Tue., October 10

10월 10일, 화요일 

 

 

This morning, we had another problem.

오늘 아침, 우리는 또 다른 문제가 있었다. 

 

Jiho couldn’t sing well.

지호는 노래를 잘할 수가 없었다. 

 

He said, “My voice is changing these days.

그는 “내 목소리가 요즘 변하고 있어. 

 

Can I play the drum to the song?

내가 노래에 맞춰 북을 쳐도 될까? 

 

I’m in the djembe club, you know.”

너희도 알다시피, 나는 젬베 동아리에 있잖아.”라고 말했다. 

 

We welcomed his idea.

우리는 그의 생각을 환영했다. 

 

Our song will be better with his drum beat.

우리의 노래는 그의 북 리듬과 함께 더 멋져질 것이다.

 

Wed., October 11

10월 11일, 수요일 

Everyone practiced hard all day: in the morning, during lunchtime, and after school!

모두가 온종일 열심히 연습했다. 아침, 점심시간, 그리고 방과 후에도 말이다! 

 

We sang, Jiho played the djembe, and Minjun’s team danced to the music.

우리는 노래를 불렀고, 지호는 젬베를 연주했고, 민준이의 팀은 음악에 맞춰 춤을 추었다. 

 

We were in perfect harmony. Everyone was happy.

우리는 완벽한 조화를 이루었다. 모두가 행복했다.

 

Wed., October 25

10월 25일, 수요일 

Today was the day. But Jiho came late.

오늘이 그날이었다. 하지만 지호가 늦게 왔다. 

 

He broke his arm! We were surprised and worried.

그는 팔이 부러졌다! 우리는 놀랐고 걱정했다. 

 

“Don’t worry. I can make drum sounds with my mouth.

지호는 “걱정하지 마. 나는 입으로 드럼 소리를 낼 수 있어. 

 

I can beatbox,” said Jiho.

나는 비트박스를 할 수 있어.”라고 말했다. 

 

“Great, Jiho. We must work together as a team.”

“멋지다, 지호야. 우리는 한 팀으로 함께 해야 해.” 

 

We all cheered for him.

우리는 모두 그를 응원했다. 

 

Jiho did his part very well.

지호는 자신이 맡은 부분을 아주 잘 해냈다. 

 

Everybody stood up and gave us a big hand.

모두가 일어나서 우리에게 큰 박수를 보냈다. 

 

I’ll never forget it. I’m so proud of my class!

나는 그것을 절대 잊지 못할 것이다. 나는 우리 반이 정말 자랑스럽다!

 

 

반응형

댓글