본문 바로가기
중학교 1학년/1학년 천재 정사열

중1 천재 정사열 8과 본문 한줄 해석 Snowflakes

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 8 My Good Friends

본문

Snowflakes

눈송이들

 

Dear Tom, Thanks for the teddy bear.

Your sister, Lily.

Tom 오빠에게, 곰돌이 인형 고마워.

여동생 Lily가

8 A.M. at Home

오전 8시, 집

 

 

Tom found a paper snowflake on his desk.

Tom은 그의 책상 위에서 종이 눈송이를 하나 발견했다.

 

He said to himself, “Ah, a thank-you note from Lily. How pretty!”

그는 “아, Lily가 준 감사 카드네. 정말 예쁘다!”라고 혼잣말을 했다.

 

He put it in his pocket.

그는 그것을 자신의 주머니에 넣었다.

 

Lunchtime at School Tom saw a photo on Sally’s desk.

점심시간, 학교 Tom은 Sally의 책상 위에서 사진 한 장을 보았다.

 

It was a photo of Sally and a boy at the hospital.

그것은 병원에 있는 Sally와 한 소년의 사진이었다.

 

Sally was a new student and Tom wanted to be friends with her.

Sally는 새로 온 학생이었고 Tom은 그녀와 친구가 되고 싶었다.

 

 

“Who is this boy?” asked Tom.

“이 소년은 누구야?”라고 Tom이 물었다.

 

“He is my brother, Bill,” said Sally.

“그는 내 남동생 Bill이야.”라고 Sally가 말했다.

 

Tom said, “I feel sorry for him. He will get better soon.”

Tom은 “그 애가 안됐구나. 그는 곧 회복될 거야.”라고 말했다.

 

3 P.M. at the Hospital

오후 3시, 병원

 

 

Tom counted, “316, 317 ... Here it is.”

Tom은 “316, 317 ⋯ 여기 있네.”라고 수를 세었다.

 

When he knocked on the door of Room 318, a weak voice called, “Come in.”

그가 318호의 문을 두드렸을 때, 힘없는 목소리가 “들어오세요.”라고 말했다.

 

“Hi, how are you?” asked Tom.

“안녕, 기분은 어때?”라고 Tom이 물었다.

 

“I’m bored,” said Bill.

“나는 심심해,”라고 Bill이 말했다.

 

“I’m really bored.”

“나는 정말 심심해.”

 

“Why don’t we play a game?” said Tom.

“우리 게임을 할까?”라고 Tom이 말했다.

 

“No.” Bill shook his head.

“아니.” Bill은 고개를 저었다.

 

“I play games every day. Games are boring!” complained Bill.

“나는 매일 게임을 해. 게임은 지루해!”라고 Bill이 불평을 했다.

 

Tom thought for a moment.

Tom은 잠깐 생각했다.

 

When he put his hand in his pocket, he felt the paper snowflake.

그가 그의 주머니에 손을 넣었을 때, 그 종이 눈송이가 느껴졌다.

 

He taped it to the window.

그는 그것을 창문에 테이프로 붙였다.

 

 

He said, “Hey, look! It’s snowing!”

그는 “얘, 저기 봐! 눈이 오고 있어!”라고 말했다.

 

When Bill saw the snowflake, his face became bright.

Bill이 눈송이를 보았을 때, 그의 얼굴은 밝아졌다.

 

“How pretty! How did you make it?”

“정말 예쁘다! 그건 어떻게 만들었어?”

 

They began to make lots of snowflakes and put them on all the walls and windows.

그들은 많은 눈송이를 만들어서 그것들을 모든 벽과 창문에 붙이기 시작했다.

 

Suddenly, Bill shouted, “Look! Real snowflakes are falling outside!

갑자기, Bill은 소리쳤다. “봐! 밖에 진짜 눈송이가 내리고 있어!

 

What a wonderful day!”

정말 멋진 날이야!”

 

The Next Morning at School

다음 날 오전, 학교에서

 

Sally came to Tom and said, “Lily is your sister, isn’t she?”

Sally가 Tom에게 와서 “Lily가 네 여동생이지, 그렇지?”라고 말했다.

 

“That’s strange. How did you know?” asked Tom.

“이상하다. 어떻게 알았어?”라고 Tom이 물었다.

 

Sally gave him Lily’s snowflake.

Sally는 그에게 Lily의 눈송이를 주었다.

 

Tom smiled and asked, “How is Bill doing today?”

Tom은 미소를 지으며 “Bill은 오늘 좀 어때?”라고 물었다.

 

“He’s okay. He will be back home this afternoon,” said Sally.

“그는 괜찮아. 그는 오늘 오후에 집으로 돌아올 거야.”라고 Sally가 말했다.

 

“Glad to hear that. I want to see him again,” said Tom.

“그 말을 들으니 기뻐. 나는 그를 다시 보고 싶어.”라고 Tom이 말했다.

 

“Please come to my house and play in the snow with Bill,” said, Sally.

“우리 집에 와서 Bill과 함께 눈 속에서 놀아.”라고 Sally가 말했다.

 

“That sounds great!” said Tom with joy.

“그거 좋은데!”라고 Tom이 기뻐하며 말했다.

 

 

반응형

댓글