본문 바로가기
중학교 2학년/2학년 금성 최인철

중2 금성 최인철 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전단원 대화문 본문 pdf

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 1 My Special Interests

의사소통기능

■좋아하는 것 묻기

What’s your favorite club?

■관심 표현하기

I’m interested in the photo club.

 

언어형식

■조건의 부사절

lf you are interested in saving the planet, please join us.

■부가의문문

Protecting our planet is important, isn’t it?

 

Lesson 1 My Special Interests.pdf
0.04MB

 

Lesson 2 Planting Seeds of Hope

의사소통기능

■보고하기

The weather report said the yellow dust would be terrible today.

■기대 표현하기

We are looking forward to stopping the yellow dust.

 

언어형식

■의문사 + to부정사

Most people did not know how to stop the yellow dust problem.

■so that ~

People began to cut down trees so that they could build cities.

 

Lesson 2 Planting Seeds of Hope.pdf
0.04MB

 

 

 

Lesson 3 I'll Always Be There for You

의사소통기능

■의견 표현하기

In my opinion, she is too famous.

■알고 있는지 묻기

You know about Helen Keller, don’t you?

 

언어형식

■to부정사의 형용사적 용법

The poor girl needed somebody to take care of her.

■강조의 do

She did become a totally different person.

 

Lesson 3 I'll Always Be There for You.pdf
0.04MB

 

Lesson 4 Think Outside the Box

의사소통기능

■궁금증 표현하기

I’m curious to know your answer.

■이해 점검하기

Are you with me?

 

언어형식

■간접의문문

Do you know what her nickname is?

■수동태

She is called “Little Sherlock” by her neighbors.

 

Lesson 4 Think Outside the Box.pdf
0.05MB

 

 

 

Lesson 5 Where Do You Want to Go?

의사소통기능

■길 묻기

How can I get there?

■기억이나 망각 표현하기

I can’t remember which one.

 

언어형식

■형용사 + enough + to부정사

My great-grandfather is healthy enough to take a short trip.

■현재완료

He has always wanted to visit Geojedo.

 

Lesson 5 Where Do You Want to Go.pdf
0.04MB

 

Lesson 6 Smart Ways to Live Smart

의사소통기능

■동의하기 / 이의 제기하기

I agree with you. / I disagree[don’t agree] with you.

■오해 지적하기

I’m afraid that’s not right.

 

언어형식

■주격 관계대명사

Junho got angry and told the teacher who was very strict.

■가주어와 진주어

It is bad to hurt others’ feelings online.

 

Lesson 6 Smart Ways to Live Smart.pdf
0.04MB

 

Lesson 7 Understanding Differences Makes a Difference

의사소통기능

■알고 있음 표현하기

I heard that it will rain tomorrow.

■주제 소개하기

I’d like to tell you about a website called “Culture Shock.”

 

언어형식

■목적격 관계대명사

This is the website (that) you are looking for.

■관계대명사 what

I’m sure what she really meant was “yes.”

 

Lesson 7 Understanding Differences Makes a Difference.pdf
0.04MB

 

Lesson 8 Take Control of Your Life

의사소통기능

■능력 부인하기

I don’t know how to be on a good diet.

■충고하기

Make sure you have at least some beans or eggs.

 

언어형식

■too ~ to부정사

I am too old to run.

■가정법 과거

If I were free, I would be so happy.

 

Lesson 8 Take Control of Your Life.pdf
0.04MB

 

 

 

중3 능률 김성곤 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전단원 대화문 본문

 

중3 능률 김성곤 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전단원 대화문 본문

Lesson 1 A Life Full of Experiences Functions ● 바람에 대해 묻고 답하기 A: What would you like to do this year? B: I’d like to travel to other countries. ● 만족이나 불만족에 대해 묻기 How do you like hiking? Forms ● I have bee

djschool.tistory.com

고1 동아 이병민 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전단원 본문

 

고1 동아 이병민 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전단원 본문

고등영어 동아 출판사 이병민 전단원 본문 영어 텍스트만 편집해서 공유합니다. 공부하시는데 조금이나마 도움이 되시길 바랍니다. Lesson 1 Hi, High School! 영어 교과서 외에도 다양한 학습 도구를

djschool.tistory.com

고등영어 능률 양현권 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전체 본문

 

고등영어 능률 양현권 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과 전체 본문

고등학교 영어 교과서 능률 양현권 전체 본문 영어 텍스트 자료 공유합니다. Lesson 1 Where Should I Begin? It Starts from Inside of Me https://youtu.be/59jKNJ67OpU Lesson 2 Be Smart, Be Healthy Be Smart, Be Healthy https://youtu.b

djschool.tistory.com

 

중2 금성 최인철
중2 영어 교과서

 

반응형

댓글