영어를 배우는 학생들에게 중요한 자료는 영어 교과서입니다. 이번 게시물에서는 천재출판사가 출간한 중학교 영어교과서전단원 대화문과 본문에 대해 알아보도록 하겠습니다.
중2 천재 정사열 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과
천재교육은 중학교 영어교과서에 특화된 학습 교재입니다. 이 교재는 학생들이 영어를 쉽게 배울 수 있는 다양한 학습 방법을 제공합니다. 천재교육은 학생들이 영어를 읽기, 쓰기, 듣기, 말하기 등의 다양한 방법으로 학습할 수 있도록 다양한 학습 도구를 제공합니다. 또한, 천재교육은 학생들이 실제로 사용하는 영어 문장과 표현을 중심으로 구성되어 있습니다. 이는 학생들이 실제 생활에서 영어를 사용할 때 더욱 유용하게 사용할 수 있도록 돕습니다.
본문 리스트
Lesson 1 Time to Start Again
Lesson 2 I Love My Town!
Lesson 3 Be Active, Be Safe!
Lesson 4 Memories in Your Heart
Lesson 5 Shapes Around Us
Lesson 6 Love the Earth
Lesson 7 A Step Inside the Culture
Lesson 8 Design for All
Special Lesson 1
Special Lesson 2
Lesson 1 Time to Start Again
의사소통기능
■의견 묻기
What do you think of this diary?
■희망·기대 표현하기
I can’t wait for his birthday party!
언어형식
■to부정사의 형용사적 용법
Do you have something to say?
■접속사 that
I think (that) I lost it.
Lesson 2 I Love My Town!
의사소통기능
■계획 말하기
I’m planning to volunteer at the library.
■약속 정하기
Can you make it at 3 p.m.?
언어형식
■접속사 if
He will get better if he gets enough rest.
■지각동사
Ryan heard the doorbell ring.
Lesson 3 Be Active, Be Safe!
의사소통기능
■알고 있는지 묻기
Have you heard of beach safety rules?
■금지하기
You shouldn’t swim too far.
언어형식
■현재완료
I have visited a selfie museum before.
■접속사 though
Though the boys are not really riding horses, it looks like they are.
Lesson 4 Memories in Your Heart
의사소통기능
■기억 여부 묻기
Do you remember Mr. Kim, our 6th grade teacher?
■생각할 시간 요청하기
Let me see.
언어형식
■관계대명사의 주격·목적격
Wilfrid was a little boy who lived next to a nursing home.
■관계대명사의 생략
It is something (that) you remember.
Lesson 5 Shapes Around Us
의사소통기능
■능력 여부 묻기
Do you know how to solve this puzzle?
■열거하기
First, draw a square. Then, draw a triangle. Finally, draw a circle.
언어형식
■의문사 + to부정사
I don’t know how to spin this.
■5형식 문장(형용사 보어)
Square decided to make the room better.
Lesson 6 Love the Earth
의사소통기능
■설명 요청하기
What do you mean by that?
■놀람 표현하기
That’s surprising!
언어형식
■a few
Let’s learn a few tips for living green.
■수동태
They were not wrapped at all.
Lesson 7 A Step Inside the Culture
의사소통기능
■관심에 대해 묻기
Are you interested in taking pictures?
■칭찬하기
Good job!
언어형식
■현재분사
It looks like a happy woman walking down a road with autumn leaves.
■It ~ to부정사
It is not easy to write by hand well at first.
Lesson 8 Design for All
의사소통기능
■불평하기
I’m not happy about the desk.
■의도 표현하기
I’m thinking of putting some pads on it.
언어형식
■so ~ that … can’t
The shoes were so uncomfortable that she couldn’t walk well.
■사역동사
What made her do all this?
Special Lesson 1
Little Red Writing Hood
Special Lesson 2
Teens’ Magazine
'중학교 2학년 > 2학년 천재 정사열' 카테고리의 다른 글
중2 천재 정사열 스페셜 레슨 1 Little Red Writing Hood (0) | 2022.12.26 |
---|---|
중2 천재 정사열 8과 본문 한줄 해석 Patricia Moore - Mother of Universal Design (0) | 2022.12.26 |
중2 천재 정사열 7과 본문 한줄 해석 Write Your Feelings (0) | 2022.12.26 |
중2 천재 정사열 6과 본문 한줄 해석 No Trash Challenge (0) | 2022.12.26 |
중2 천재 정사열 5과 본문 한줄 해석 Three Shape Spirits (0) | 2022.12.26 |
댓글