본문 바로가기
중학교 3학년/3학년 동아 이병민

중3 동아 이병민 8과 본문 한줄 해석 How Will You Be Remembered?

by ₯₺﷼₳
반응형

Lesson 8 Up to You

본문

How Will You Be Remembered?

당신은 어떻게 기억될까요?

It was just a normal morning.

그저 평범한 아침이었다.

 

Alfred Nobel sat in his chair to read the newspaper.

Alfred Nobel은 신문을 읽으려고 의자에 앉았다.

 

While he was drinking his coffee, a headline caught his eye: The Merchant of Death, Alfred Nobel, Is Dead.

그가 커피를 마시는 동안 한 기사 제목이 그의 눈길을 끌었다. “죽음의 상인, Alfred Nobel 사망하다."

 

“What? What is this?” Reading the article, he dropped his cup in surprise.

“뭐라고? 이게 뭐지?” 기사를 읽으며 그는 놀라서 컵을 떨어뜨렸다.

 

His coffee spilled all over his clothes and desk, but he couldn’t take his eyes off the newspaper.

커피가 그의 옷과 책상 곳곳에 쏟아졌지만, 그는 신문에서 눈을 뗄 수 없었다.

 

The article was about his own death!

기사는 그 자신의 죽음에 관한 것이었다!

 

It said Nobel had died in France from a heart attack.

기사에는 Nobel이 심장 마비로 프랑스에서 죽었다고 쓰여 있었다.

 

“Oh my goodness! Am I dead?”

“오, 이럴 수가! 내가 죽었다고?”

 

Catching his breath, Nobel kept reading.

숨을 고른 후, Nobel은 계속 읽었다.

 

Soon, he became even more shocked.

곧, 그는 훨씬 더 충격을 받게 되었다.

 

The article described him as the inventor of dynamite and other dangerous objects for war.

기사는 그를 전쟁에 쓰이는 다이너마이트와 다른 위험한 물건의 발명가로 기술했다.

 

It said that he had become rich from the deaths of others.

기사에는 그가 다른 사람들의 죽음으로 인해 부유해졌다고 쓰여 있었다.

 

He couldn’t believe his eyes.

그는 자신의 눈을 믿을 수 없었다.

 

It was true that dynamite was one of his many inventions.

다이너마이트가 그의 많은 발명품 중 하나인 것은 사실이었다.

 

But he never imagined that the world would think of him as “the merchant of death.”

하지만 그는 세상이 그를 '죽음의 상인'으로 생각할 거라고는 결코 상상하지 못했다.

 

Nobel was deeply disappointed.

Nobel은 몹시 실망했다.

 

“How could this be? This is unbelievable!

"어떻게 이럴 수가 있지? 이건 믿을 수 없어!

 

I’m not a merchant of death.

나는 죽음의 상인이 아니야.

 

I want to be remembered in a different way.

나는 다르게 기억되고 싶어.

 

I want to be remembered as a person who made the world better.”

나는 세상을 더 좋게 만든 사람으로 기억되고 싶어.”

 

He decided to change people’s opinions about him.

그는 자신에 대한 사람들의 견해를 바꾸기로 결심했다.

 

In 1888, a French newspaper mistakenly reported Alfred Nobel’s death.

1888년에, 한 프랑스 신문이 실수로 Alfred Nobel의 죽음을 보도했다.

 

The person who had actually died was his brother, Ludvig.

실제로 죽은 사람은 Alfred Nobel의 형인 Ludvig였다.

 

Thanks to the report, however, Nobel decided to do something to contribute to the world.

하지만 그 보도 덕분에, Nobel은 세상에 공헌하기 위해 무언가를 하기로 결심했다.

 

In 1895, he decided to use his money to create the Nobel Prize.

1895년에, 그는 자신의 돈을 노벨상을 만드는 데 사용하기로 결정했다.

 

Originally, there were only five awards.

원래는 다섯 종류의 상만 있었다.

 

A sixth award was added in 1968.

여섯 번째 상은 1968년에 추가되었다.

 

Today, when we think of Alfred Nobel, we think of the Nobel Prize, rather than dynamite.

오늘날 우리가 Alfred Nobel을 생각할 때, 우리는 다이너마이트보다는 노벨상을 떠올린다.

반응형

댓글