Lesson 7 Spend Wisely
본문
Why We Buy What We Buy
우리는 우리가 사는 것을 왜 구매하는가
Have you ever wondered why you’ve bought things that you don’t even want or need?
여러분은 원하거나 필요로 하지도 않는 것들을 자신이 왜 구매했는지 궁금해한 적이 있는가?
Let’s consider what affects us when it comes to buying things.
물건들을 구매하는 것에 관하여 무엇이 우리에게 영향을 주는지 생각해 보자.
Why do I want to buy what my friends bought?
나는 왜 친구들이 산 것을 사고 싶은 걸까?
Jeff goes to the shopping center and sees a pair of soccer shoes on display.
Jeff는 쇼핑센터에 가서 진열되어 있는 축구화 한 켤레를 보게 된다.
He recognizes the shoes at a glance because more than half of the boys on his soccer team wear them.
그의 축구팀에 있는 소년들의 반 이상이 그 축구화를 신기 때문에 그는 그 신발을 한눈에 알아본다.
Although he already has many pairs of soccer shoes, he ends up buying another new pair.
이미 그에게는 축구화가 많이 있지만 결국 그는 또 새 켤레를 사 버리고 만다.
We can use the “bandwagon effect” to explain Jeff’s behavior.
우리는 Jeff의 행동을 설명하기 위해 ‘밴드 왜건 효과’를 이용할 수 있다.
A bandwagon is a wagon in a parade that encourages people to jump aboard and enjoy the music.
밴드 왜건(악대차)은 사람들이 올라타서 음악을 즐기게끔 부추기는 퍼레이드에 있는 사륜마차이다.
As more and more people get on the bandwagon, others are more likely to get on or follow it.
더 많은 사람들이 밴드 왜건에 올라탈수록 다른 사람들이 더욱 그것에 올라타거나 그것을 따라가려 한다.
In this way, people tend to buy something just because other people have bought it.
이런 식으로, 사람들은 단지 다른 사람들이 어떤 것을 샀다는 이유만으로 그것을 구매하는 경향이 있다.
Why do I buy a pair of pants and a bag after I have bought a new coat?
나는 왜 새 코트를 구입한 후에 바지와 가방을 사는 걸까?
Lisa buys a coat that she really loves.
Lisa는 정말 마음에 드는 코트를 산다.
Immediately, she realizes that her pants do not match her new coat.
그녀는 그녀의 바지가 새 코트와 어울리지 않는다는 것을 즉시 알아차린다.
So, she buys new pants that go perfectly with her new coat.
그래서 그녀는 새 코트와 완벽하게 어울리는 새 바지를 구입한다.
But she sees that none of her bags match her new clothes.
하지만 그녀는 자신의 가방 중 어느 것도 새로운 옷들과 어울리지 않는다는 것을 알게 된다.
So, she buys a new bag.
그래서 그녀는 새 가방을 산다.
Most of her money is spent on buying the new items to complete her new look.
그녀의 돈 대부분이 그녀의 새로운 모습을 완성하기 위하여 새로운 물품을 사는 데 쓰인다.
What made Lisa search for new items immediately after buying a new coat?
무엇이 Lisa로 하여금 새 코트를 산 후 즉시 새로운 물품을 찾게 했을까?
The “Diderot effect” may explain it.
‘디드로 효과’가 그것을 설명해 줄지도 모른다.
Denis Diderot, a French writer, received a new gown as a gift.
프랑스 작가인 Denis Diderot는 선물로 새 가운을 받았다.
Soon after receiving the gift, he noticed that all of his furniture did not go well with his new gown.
그 선물을 받은 후에 곧 그는 그의 모든 가구가 새로운 가운과 어울리지 않는다는 것을 알아챘다.
So, he ended up replacing most of it.
그래서 그는 결국 대부분의 가구를 바꾸고 말았다.
The Diderot effect, therefore, is the concept that purchasing a new item often leads to more unplanned purchases.
그러므로 디드로 효과는 새로운 물품을 구입하는 것이 흔히 계획에 없던 더 많은 구매로 이어진다는 개념이다.
Why do I buy things just because they are on sale?
나는 왜 단지 할인 중이라는 이유로 물건을 구입하는 걸까?
Nathan goes window shopping and sees a pair of headphones.
Nathan은 진열된 상품을 구경하러 가서 헤드폰을 하나 본다.
He checks the price and finds out that they are $200.
그는 가격을 확인하고 그것이 200달러임을 알게 된다.
He thinks that the headphones are too expensive.
그는 그 헤드폰이 너무 비싸다고 생각한다.
The sales person approaches him and says, “You can get a 20 percent discount on those headphones.”
점원이 그에게 다가와 “이 헤드폰에 20퍼센트 할인을 받을 수 있어요.”라고 말한다.
Even though the discounted price is still not very low, Nathan decides to buy the headphones.
비록 할인된 가격이 여전히 별로 낮지는 않지만 Nathan은 그 헤드폰을 사기로 결심한다.
The situation described above is an example of the “anchoring effect.”
위에 기술된 상황은 ‘앵커링 효과’의 한 예이다.
The price mentioned first affects our opinion of prices mentioned afterwards.
처음에 언급된 가격이 이후에 언급되는 가격에 대한 우리의 의견에 영향을 미친다.
For example, if we start with $200, then $160 will seem cheap in comparison.
예를 들어, 만약 우리가 200달러로 시작한다면, 비교해 볼 때 160달러는 저렴해 보일 것이다.
Furthermore, as the difference of the two prices becomes bigger, the effect will be more powerful.
그뿐만 아니라, 두 가격의 차이가 커질수록 그 효과는 더욱 강력해질 것이다.
As such, the price mentioned first acts as an “anchor” that fixes our thoughts about the price of an item.
이와 같이 처음에 언급된 가격이 물건의 가격에 대한 우리의 생각을 고정하는 ‘닻’으로서 작동한다.
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