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고등학교 기타/수능특강 영어

2023학년도 수능완성 영어영역 18강 장문의 이해 2

by ₯₺﷼₳
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18강 장문의 이해 2

 

Let's Check It Out

[01~03] 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.

(A)

All through the years, Claire’s bond with animals has remained strong, and has remained a major factor in her life. Once, Claire and her husband, Tony, were walking along the beach in Great Yarmouth, in Norfolk, when they noticed some sort of fuss going on a little way ahead of them. As they reached the spot they saw that (a) several young lads were standing in a circle, looking at something on the ground.

✽fuss: 소동

(B)

Claire asked why (b) they hadn’t taken it to a rescue centre, because apart from anything else it would soon give way to hypothermia with the oil all over it. The boys replied that they didn’t want to try and pick it up in case the bird bit them. It was a fearsome-looking bird, it’s true, about the size of a goose with a large, curved beak, and Claire didn’t blame (c) them for being wary, but the bird cried out to her for help.

✽hypothermia: 저체온증

✽✽wary: 경계하는

(C)

Claire looked at Tony, and with a ‘here we go again’ expression on his face he watched her walk up to the bird, pick it up and tuck it under her arm. She wasn’t being brave. She knew it wouldn’t bite because it had told her so, just as it had told her it wouldn’t run or struggle. (d) They took it to the coast guard station, and one of the officers phoned for a rescue centre to come and get it. At least the boys had cared, even if they hadn’t really known the best thing to do!

(D)

Being curious, they stopped to see what was going on. A big bird was standing on the sand. The boys were throwing it bits of bacon, which it was gobbling down greedily. That was nice of (e) them. The awful thing was that the bird was covered in oil. In that state it could neither swim, fly nor preen its feathers, and it certainly couldn’t get any more food or, more importantly, water for itself. The boys told Claire and Tony they’d been keeping it alive for two days by feeding it scraps.

✽gobble: 게걸스럽게 먹다

✽✽preen: (부리로) 다듬다

✽✽✽scraps: 남은 음식

1. 주어진 글 (A)에 이어질 내용을 순서에 맞게 배열한 것으로 가장 적절한 것은?

① (B)-(D)-(C)

② (C)-(B)-(D)

③ (C)-(D)-(B)

④ (D)-(B)-(C)

⑤ (D)-(C)-(B)

 

2. 밑줄 친 (a)~(e) 중에서 가리키는 대상이 나머지 넷과 다른 것은?

① (a) ② (b) ③ (c) ④ (d) ⑤ (e)

 

3. 윗글에 관한 내용으로 적절하지 않은 것은?

① Claire는 해변을 걷다 앞에서 소동이 벌어지는 것을 알아차렸다.

② 소년들은 자신들이 새에게 물렸다고 말했다.

③ Claire는 새를 들어 올려 겨드랑이에 꼈다.

④ 새는 기름에 뒤덮여 있었다.

⑤ 소년들은 자신들이 이틀간 새에게 먹이를 줬다고 말했다.

 

{해석}

(A) 수년 동안 줄곧, Claire는 동물과의 유대감이 강했고, 그녀의 삶에서 중요한 요소였다. 한번은 Claire와 그녀의 남편 Tony는 Norfolk에 있는 Great Yarmouth의 해변을 따라 걷던 중 그들보다 조금 앞선 지점에서 어떤 소동이 벌어지고 있는 것을 알아차렸다. 그들이 그 지점에 도착했을 때, 그들은 몇몇 어린 사내아이들이 둥그렇게 모여 서서 땅 위의 어떤 것을 주시하고 있는 것을 보았다.

(D) 호기심에 그들은 무슨 일이 일어나고 있는지 보려고 멈췄다. 큰 새 한 마리가 모래사장 위에 서 있었다. 그 소년들은 새에게 베이컨 조각들을 던지고 있었는데, 그 새는 그것들을 욕심껏 게걸스럽게 먹고 있었다. 그들은 마음씨가 고왔다. 끔찍한 것은 그 새가 기름에 뒤덮여 있었다는 것이었다. 그 상태에서 그것은 수영할 수도, 날 수도, 자신의 깃털을 다듬을 수도 없었고, 스스로 더 이상 어떤 먹이나, 더 중요한 것은 물도 구할 수 없었다는 것이 분명했다. 그 소년들은 Claire와 Tony에게 자신들이 그것에게 남은 음식을 먹여서 이틀 동안 그것을 살려 놓고 있었다고 말했다.

(B) Claire는 왜 그들이 그것을 구조 센터로 데리고 가지 않았는지 물었는데, 왜냐하면 다른 것은 차치하고서라도 그 새는 몸에 온통 기름이 뒤덮여 있었으므로 곧 저체온증을 이기지 못할 터였기 때문이었다. 그 소년들은 그 새가 그들을 물지도 모르니까 들어 올리고 싶지 않았다고 대답했다. 그것은 ‘정말’ 무시무시하게 생긴 새였고, 크고 구부러진 부리를 가진 대략 거위 크기라는 면에서는 사실이어서, Claire는 경계했다는 것으로 그들을 비난하지 않았지만, 그 새는 그녀에게 도움을 간절히 바랐다.

(C) Claire는 Tony를 바라보았고, 그는 얼굴에 ‘또 시작이네’라는 표정으로 그녀가 그 새에게 다가가 그것을 들어 올려 자신의 겨드랑이에 끼는 것을 지켜보았다. 그녀는 용기 있는 척하는 것이 아니었다. 그녀는 그것이 그녀에게 자기는 달아나거나 몸부림치지 않을 것이라고 말해 주었던 것처럼, 그녀에게 그렇게 말해 주었기 때문에 그것이 자신을 물지 않을 것을 알고 있었다. 그들은 그것을 해안 경비대 초소로 가져갔고, 경관 중 한 명이 구조 센터에 전화를 걸어, 와서 그것을 데려가 달라고 했다. 그 소년들은 비록 그들이 해야 할 최선의 일을 정말로 알지는 못했지만, 적어도 돌보기는 했다!

 

Exercises

[01~03] 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.

(A)

Once there was an aged vegetable vendor who began each day by arranging vegetables of the choicest quality on the racks. By evening, he would sell all the vegetables. As the vegetable vendor got on in years, his little grandson grew up too. The boy now wished to accompany his grandfather to work. So the vegetable vendor took (a) him along every day to sell vegetables. The grandchild was a sharp boy, quick in calculating and collecting the correct amount of money. But the grandchild soon noticed something very strange happening — some of the customers would pay them with counterfeit coins instead of genuine ones. The child brought this to his grandfather’s notice.

✽vendor: 행상인

✽✽counterfeit: 가짜의

(B)

Unable to contain his curiosity any more, the grandson asked the reason behind this strange act. After much persuasion, the grandfather finally explained the reason behind his actions. “I have been collecting these coins so that the number of counterfeit coins in circulation will reduce and then deceitful customers will have less scope to cheat innocent people. Perhaps one day, all the counterfeit coins will disappear from the market.” The young boy was satisfied with this answer and respected him for his reasoning. He did not question (b) his practice again.

(C)

But his grandfather still continued to readily accept the coins instead of refusing them. The young child always wondered why (c) he did not take any action against the particular customers who gave him counterfeit coins. What was even more surprising was that (d) he would not pass on any of the counterfeit coins. Instead, he kept each one of them and once he had collected a huge amount, he would dig a pit, and place them there.

(D)

Soon the vegetable vendor grew very old. Death seemed to loom large on the horizon. As (e) he lay in bed, the young grandson took good care of him, and was always by his side. He often heard the grandfather praying to God: “My gracious Father, kindly accept me as one more counterfeit coin amongst the many others.” From his grandfather’s prayers, the grandson realised that everyone’s life was just like a counterfeit coin, which would some day cease to be in circulation and be buried and forgotten.

✽loom: 다가오다, 나타나다

1. 주어진 글 (A)에 이어질 내용을 순서에 맞게 배열한 것으로 가장 적절한 것은?

① (B)-(D)-(C)

② (C)-(B)-(D)

③ (C)-(D)-(B)

④ (D)-(B)-(C)

⑤ (D)-(C)-(B)

 

2. 밑줄 친 (a)~(e) 중에서 가리키는 대상이 나머지 넷과 다른 것은?

① (a) ② (b) ③ (c) ④ (d) ⑤ (e)

 

3. 윗글에 관한 내용으로 적절하지 않은 것은?

① 손자는 정확한 액수의 돈을 계산해 받는 데 빨랐다.

② 할아버지는 가짜 돈의 유통을 줄이기 위해 그것을 모아 왔다고 말했다.

③ 손자는 할아버지의 대답에 만족했다.

④ 손자는 할아버지 몰래 가짜 돈을 구덩이에 묻었다.

⑤ 손자는 할아버지가 신에게 기도하는 것을 자주 들었다.

 

{해석}

A) 옛날에 선반에 최상급 품질의 채소를 정돈하는 것으로 매일을 시작하는 고령의 채소 행상인이 있었다. 저녁 무렵이면 그는 모든 채소를 팔곤 했다. 채소 행상인이 연로해질수록 그의 어린 손자도 성장했다. 소년은 이제 할아버지와 함께 일하러 가고 싶어 했다. 그래서 채소 행상인은 매일 그를 데리고 가서 채소를 팔았다. 손자는 총명한 소년으로 정확한 액수의 돈을 계산해 받는 데 빨랐다. 하지만 손자는 매우 이상한 일이 일어나고 있음을 곧 알아차렸는데, 일부 손님들이 진짜 동전 대신 가짜 동전으로 그들에게 지불하곤 했다. 아이는 이것을 할아버지에게 알렸다.

(C) 하지만 그의 할아버지는 그 동전을 거절하는 대신 그것을 여전히 계속 기꺼이 받았다. 그 어린아이는 그에게 가짜 동전을 주는 특정 손님들에 대해 그가 왜 어떠한 행동도 취하지 않는지 항상 궁금했다. 훨씬 더 놀라운 것은 그가 가짜 동전 중 어떠한 것도 (다른 사람에게는) 넘겨주려 하지 않는다는 점이었다. 대신에 그는 그것들 각각을 간직했고, 많은 양을 모으게 되면, 구덩이를 파서 거기에 그것들을 놓아 두곤 했다.

(B) 손자는 자신의 호기심을 더 이상 참을 수가 없어서 이러한 기이한 행동 이면의 이유를 물었다. 많은 설득 후에 할아버지는 자신의 행동 이면의 이유를 마침내 설명했다. “유통되는 가짜 동전의 수가 줄고 그래서 남을 속이는 손님들이 무고한 사람을 속일 범위를 줄일 수 있도록 하려고 나는 이 동전들을 모아 오고 있단다. 아마 언젠가 모든 가짜 동전은 시장에서 사라질 것이란다.” 그 어린 소년은 이 대답에 만족했고 그의 논리에 대해 그를 존경했다. 그는 다시는 그의 행위에 대해 의문을 제기하지 않았다.

(D) 이윽고 채소 행상인은 매우 늙게 되었다. 죽음이 수평선 위로 크게 다가오는 것처럼 보였다. 그가 병상에 누웠을 때, 어린 손자는 그를 잘 보살폈고 항상 그의 곁에 있었다. 그는 할아버지가 신에게 기도하는 것을 자주 들었다. “나의 자비로운 아버지, 저를 많은 가짜 동전 중에 또 하나의 가짜 동전으로 친히 받아 주소서.” 할아버지의 기도로부터 손자는 모두의 삶은 마치 꼭 가짜 동전과 같아서 언젠가 유통을 멈추고 묻혀서 잊힐 것이라는 것을 깨달았다.

 

[04~06] 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.

(A)

When Sarah was six years old, just before Christmas time, she was at the grocery store with her mother. At the checkout she saw the perfect gift for her little sister: a Mercer Meyer pop-up book. Sarah thought Amy, her little sister, would love it. So Sarah asked her mother to add the book to the groceries she was purchasing. On Christmas Eve, Sarah went to wrap up the book. But before (a) she did, she decided to look through the book and read the story.

(B)

On Christmas morning, Amy opened the gift from (b) her elder sister. As Amy did so, Sarah apologized in advance for the condition of the gift. Once it was fully opened, Sarah went to show Amy the page that was damaged. But to her shock, the cat was right there on the page! And Sarah could pull the lever and the cat would scurry across the page. It was a Christmas miracle! She was confused but very happy that (c) her gift for Amy was perfect.

✽scurry: 종종걸음을 치다

(C)

A few years later, Sarah was examining the pop-up book when she noticed that the cat wasn’t quite the same style as the rest of the book — it was drawn on slightly glossier paper than the rest of the book and the lines were a lot darker, almost as if they were drawn with a felt pen. Her mother, a gifted artist, had unwrapped the Christmas gift, hand-drawn and colored a replacement cat, and glued the newly-created cat into the book. Then, (d) she wrapped the gift up again and returned it to the Christmas tree without ever letting her heartbroken daughter know.

✽glossy: 광택 나는

✽✽felt pen: 사인펜

(D) That’s when Sarah discovered that one of the pages was damaged: the cat that was chasing the little mouse across the page had been torn from the book — all that remained was some ragged paper and glue where the cat once sat. Sarah was devastated, and with tears she told her mother the state of the book, knowing that there’d be no way to get a new book from the store before Christmas. Mother dried Sarah’s tears and encouraged (e) her to wrap the gift anyway.

✽ragged: 너덜너덜한

1. 주어진 글 (A)에 이어질 내용을 순서에 맞게 배열한 것으로 가장 적절한 것은?

① (B)-(D)-(C)

② (C)-(B)-(D)

③ (C)-(D)-(B)

④ (D)-(B)-(C)

⑤ (D)-(C)-(B)

 

2. 밑줄 친 (a)~(e) 중에서 가리키는 대상이 나머지 넷과 다른 것은?

① (a) ② (b) ③ (c) ④ (d) ⑤ (e)

 

3. 윗글의 Sarah에 관한 내용으로 적절하지 않은 것은?

① 식료품을 살 때 책도 같이 사 달라고 어머니에게 부탁했다.

② 선물의 상태에 대해 Amy에게 미리 사과했다.

③ 고양이가 그려진 종이가 책의 나머지와 다른 것을 몇 년 후에 알게 되었다.

④ 구입한 책의 한 페이지가 손상된 것을 발견했다.

⑤ 성탄절 전에 책을 새것으로 교환할 수 있다는 것을 알았다.

 

{해석}

(A) 여섯 살 때, 성탄절 기간 바로 직전에 Sarah는 어머니와 식료품 가게에 있었다. 계산대에서 그녀는 어린 동생을 위한 완벽한 선물을 보았는데, 그것은 Mercer Meyer 팝업 북이었다. Sarah는 동생인 Amy가 그것을 매우 좋아할 거라 생각했다. 그래서 그녀는 어머니에게 그 책을 그녀가 사고 있는 식료품에 추가해 달라고 부탁했다. 성탄절 전날 저녁, Sarah는 그 책을 포장하러 갔다. 그러나 그녀는 포장하기 전에 그 책을 훑어보고 그 이야기를 읽기로 했다.

(D) 바로 그때 Sarah는 페이지 중 한 장이 손상된 것을 발견했는데, 그 페이지를 가로질러 조그만 생쥐를 쫓아가고 있는 고양이가 그 책에서 찢겨 나가 있었고, 남아 있는 것이라고는 고양이가 한때 앉아 있었던 곳에 약간의 너덜너덜한 종이와 풀뿐이었다. Sarah는 망연자실했고, 성탄절 전에 그 가게에서 새로운 책을 받을 방법이 전혀 없을 거라는 것을 알고는 눈물을 흘리며 그 책의 상태를 어머니에게 말했다. 어머니는 Sarah의 눈물을 닦아 주었고 어쨌든 그 선물을 포장하라고 그녀를 격려했다.

(B) 성탄절 아침, Amy는 언니로부터 받은 선물을 열었다. Amy가 그렇게 할 때, Sarah는 선물의 상태에 대해 미리 사과했다. 그것이 완전히 개봉되자, Sarah는 손상된 페이지를 Amy에게 보여 주러 갔다. 그러나 놀랍게도, 고양이가 그 페이지의 바로 거기 있었다! 그리고 Sarah는 손잡이를 당길 수 있었고, 고양이는 페이지를 가로질러 종종걸음을 치게 되었다. 그것은 성탄절 기적이었다! 그녀는 혼란스러웠지만, Amy에게 주는 자신의 선물이 완벽해서 매우 행복했다.

(C) 몇 년 후, Sarah는 그 팝업 북을 자세히 살펴보다가 그 고양이가 책의 나머지와 완전히 같은 스타일은 아니라는 것을 알아차렸는데, 그것은 책의 나머지보다 약간 더 광택 나는 종이에 그려져 있었고 선은 훨씬 더 어두워 거의 마치 사인펜으로 그려진 것 같았다. 타고난 미술가였던 그녀의 어머니가 그 성탄절 선물을 풀어, 바꿔 놓을 고양이를 손으로 그려 색칠하고, 새로 만든 고양이를 책에 풀로 붙인 것이었다. 그런 다음 그녀는 마음이 몹시 상한 딸이 전혀 알지 못하게 그 선물을 다시 포장해 성탄절 나무에 다시 가져다 놓았던 것이다.

 

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