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고등학교 기타/수능특강 영어

2023학년도 수능완성 영어영역 3강 글의 주제

by ₯₺﷼₳
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3강 글의 주제

Let's Check It Out!

 

다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

Our reasoning has various biases and deficits. Numbers expose the most obvious deficits in our reasoning skills, especially numbers involving probabilities. We have a hard time judging probability without referring to past events. The best example of this is known as the gambler’s fallacy. The gambler’s fallacy, also known as the Monte Carlo fallacy, is the mistaken belief that, if something happens more frequently than normal during some period, it will happen less frequently in the future, or that, if something happens less frequently than normal during some period, it will happen more frequently in the future. Our brains are powerful engines of decision making, but probabilities throw a wrench in our cognitive gears. The reason is simple — for most of our evolutionary history, we didn’t have to think about probabilities. We existed in much simpler times. We followed much simpler equations like this: BEAR = “run as fast as humanly possible.”

① probabilities as a key cause of faulty reasoning

② evolutionary explanations of human social behavior

③ the mistaken view that humans are naturally reasonable

④ potential risks of simplifying cause-and-effect relationships

⑤ reasons why people’s biases are often unconscious or implicit

 

{해석}

우리의 추론은 다양한 편견과 결함을 가지고 있다. 숫자는 우리의 추론 기술의 가장 명백한 결함을 드러내는데, 특히 확률과 관련된 숫자가 그러하다. 우리는 과거의 사건들을 참조하지 않고는 확률을 판단하기가 어렵다. 이것의 가장 좋은 예는 도박사의 오류라고 알려져 있다. 몬테카를로의 오류라고도 알려진 도박사의 오류는, 어떤 일이 특정 기간 동안 정상보다 더 자주 일어나면 미래에는 덜 자주 일어날 것이라거나, 어떤 일이 특정 기간 동안 정상보다 덜 자주 일어나면 미래에는 더 자주 일어날 것이라는 잘못된 믿음이다. 우리의 뇌는 의사 결정의 강력한 엔진이지만, 확률은 우리의 인지적 장치를 방해한다. 그 이유는 간단하다. 진화 역사의 대부분 기간 동안 우리는 확률에 대해 생각할 필요가 없었다. 우리는 훨씬 더 단순한 시대에 존재했다. 우리는 다음과 같은 훨씬 더 간단한 방정식을 따랐다. ‘곰’ = “인간의 능력으로 할 수 있는 한 빨리 달려라.”

 

Exercises

1. 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

When a pesticide is applied to a population, it affects those individuals that are sensitive to its mode of action. But unless the target population is genetically uniform, individuals are likely to differ in their susceptibility to toxins. If a few individuals have the ability to break down the pesticide, they will be at an enormous selective advantage. These individuals will have a superior ability to survive and reproduce after being exposed to the pesticide, and they will therefore leave more offspring than susceptible individuals will leave. In the next generation, a higher proportion of individuals will be resistant to the pesticide. Thus, the application of a pesticide creates a strong selective pressure for resistance to it. When the process is repeated over several generations, a population in which all or most individuals are resistant to the pesticide can be created. This typically leads to a search for newer, even more toxic products.

✽pesticide: 살충제

✽✽susceptibility: 민감성

① growing dangers of pesticide poisoning in wild animals

② key factors affecting the resistance of plants to insect pests

③ ways to reduce potential health effects from pesticide exposure

④ evolutionary process in which pesticide resistance develops

⑤ difficulties of replacing chemical pesticides with biological alternatives

 

{해석}

어떤 살충제가 한 개체군에 살포될 때, 그것은 그것의 작용 방식에 민감한 개체에 영향을 미친다. 하지만 목표가 되는 그 개체군이 유전적으로 균일하지 않으면, 개체는 독소에 대한 민감성에서 다를 가능성이 있다. 만약 소수의 개체가 그 살충제를 분해할 능력을 지니고 있다면, 그것은 막대한 선택적 이익을 누릴 것이다. 이 개체는 그 살충제에 노출된 후에 생존하고 번식할 우월한 능력을 갖출 것이고, 그것은 따라서 (그 살충제에) 민감한 개체가 남길 것보다 더 많은 자손을 남길 것이다. 다음 세대에서는, 더 높은 비율의 개체가 그 살충제에 저항력이 있을 것이다. 그러므로 살충제 살포는 그것에 저항하려는 강한 선택압을 만들어 낸다. 그 과정이 여러 세대에 걸쳐 반복될 때, 모든 또는 대부분의 개체가 그 살충제에 저항력이 있는 개체군이 만들어질 수 있다. 이것은 보통 더 새롭고, 훨씬 더 독성이 강한 제품을 찾도록 유도한다.

 

2. 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

Social media have played a significant part in the move from “We” to “I.” In the world they create, I am on the stage, bidding for attention, while others form my audience. This is not how character is made, nor is it how we develop as moral agents. Morality is born when I focus on you, not me; when I discover that you, too, have emotions, desires, aspirations, and fears. I learn this by being present to you and allowing you to be present to me. It is this deeply subtle interaction that we learn slowly and patiently through ongoing conversations with family, friends, peers, teachers, mentors, and others. We develop empathy and sympathy. We learn what it is to receive acts of kindness and then to repay them. Morality is about engaging with the raw human vulnerabilities of others that lie beneath the carefully burnished image, and about our ability to heal some of the pain. I learn to be moral when I develop the capacity to put myself into your place, and that is a skill I only learn by engaging with you, face to face or side by side.

✽vulnerability: 취약성

✽✽burnished: 광을 낸, 닦은

① negative impacts of social media on building self-esteem

② the importance of accepting others as they are in relationships

③ effective ways to carry on deep and meaningful conversations

④ critical factors to consider in the determination of moral values

⑤ the need for direct engagement with others to develop morality

 

{해석}

소셜 미디어는 ‘우리’에서 ‘나’로 이동하는 데 중요한 역할을 해 왔다. 그것(소셜 미디어)이 창조하는 세상에서, 나는 무대에 서서 관심을 얻으려고 애쓰고 있는 반면에, 다른 사람들은 내 관객이 된다. 이것은 인격이 만들어지는 방식도 아니고, 우리가 도덕적 행위자로서 발달하는 방식도 아니다. 도덕성은 내가 아니라 상대방에게 초점을 맞출 때 생겨나며, 내가 상대방 역시 감정, 욕망, 열망, 그리고 두려움을 가지고 있다는 것을 발견할 때 생긴다. 나는 이 사실을 내가 상대방에게 존재하고, 상대방이 나에게 존재하게 함으로써 배운다. 우리가 가족, 친구, 동료, 교사, 멘토, 그리고 다른 사람들과의 계속되는 대화를 통해 천천히 그리고 인내심 있게 배우는 것이 바로 이 대단히 미묘한 상호 작용이다. 우리는 공감과 동정심을 발달시킨다. 우리는 친절한 행동을 받고 그런 다음 그에 보답하는 것이 무엇인지 배운다. 도덕성은 세심하게 광을 낸 이미지 아래 놓여 있는, 다른 사람들의 다듬지 않은 인간적인 취약성과 관계를 맺는 것, 그리고 그 고통의 일부를 치유하는 우리의 능력과 관계가 있다. 내가 나를 상대방의 입장에 둘 수 있는 능력을 개발할 때 도덕적으로 되는 것을 배우게 되며, 그것은 내가 상대방과 마주 보거나 나란히 관계를 맺음으로써 오직 배우는 기술이다.

 

3. 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은? 

Natural selection has favored systems that allow an animal to defend its rights without having to jeopardize its own life. In one system, animals divvy up the available space in a habitat into territories. Each territory holder advertises its claim with visual displays, scent marks, or sound and patrols the borders to guard against trespassers. Neighboring claim holders may face off at the “fence line” occasionally, but even then, they prefer to stay on their side. In areas where the habitat is in good shape, the system works beautifully; almost every animal has the privacy and space it needs to find food and shelter, court a mate, and, most importantly, pass on its genes. The territory system is also flexible; some animals defend an area only when breeding or when they want to keep an abundant source of food all to themselves. The same animals can turn off their security alarms to join a herd at the water hole or when migrating in search of food.

✽divvy: 나누다, 분배하다

✽✽trespasser: 침입자

① the ecological features of a sustainable habitat

② the way a food chain is constructed in a territory

③ territorial behaviors of animals to avoid predators

④ territory system by which animals keep their own rights

⑤ aggressiveness of animals as a way of claiming their territory

 

{해석}

자연 선택은 동물이 자신의 생명을 위태롭게 해야 할 필요 없이 자신의 권리를 방어할 수 있게 해 주는 시스템을 뒷받침해 왔다. 하나의 시스템에서 동물들은 서식지의 사용 가능한 공간을 영역으로 나눈다. 각 영역 소유자는 시각적 표시, 냄새 자취 또는 소리로 자신의 소유권을 알리고 침입자를 막기 위해 (영역의) 경계 지역을 순찰한다. 이웃하는 소유권 보유 동물이 가끔 ‘담장 라인’에서 대결할 준비를 할 수도 있지만, 그때에도 그것들은 자기 쪽에 머무는 것을 선호한다. 서식지의 상태가 좋은 지역에서는 그 시스템이 멋지게 작동하여, 거의 모든 동물이 먹이와 은신처를 찾고, 짝에 구애하며, 가장 중요하게는 자기의 유전자를 물려주는 데 필요한 사생활과 공간을 가지고 있다. 영역 시스템은 또한 유연하여, 어떤 동물들은 번식하거나 그것들이 풍부한 먹이 공급원을 독점하고 싶을 때만 구역을 지킨다. 그 동일한 동물들이 물웅덩이에 있는 무리와 합류하기 위해 또는 먹이를 찾아 이동할 때는 보안 경보 장치를 끌 수도 있다.

 

4. 다음 글의 주제로 가장 적절한 것은?

When sporting events are experienced as community events, the athletes are not seen as objects and the fans are not consumers of a good. Instead athletes and fans come together to experience a moment in time that connects them as part of a unique experience never to be duplicated. Experienced this way the emotions and the mythology of athletes performing superhuman feats are no less intense than if they were treated as entertainers and objects presented to fans for consumption. But this way the bonds are tighter between athletes and fans, and the memories are deeper. There is a reason the Brooklyn Dodgers are still cemented into the minds of Brooklynites even though the team left the borough fifty-two years ago, and there is a reason Jerry West, Sam Huff, Major Harris, Darryl Talley, and Pat White are legends in West Virginia. They are all part of a community, not a consumer, experience.

✽feat: (눈부신) 기량

✽✽borough: (New York 시의) 자치구

① effects of sports being perceived as a community event

② reasons why people prefer to go to live sporting events

③ efforts of communities to attract professional sports clubs

④ advantages of participating in a community sports league

⑤ influences of the increase of fans on the performance of athletes

 

{해석}

스포츠 경기가 지역 사회 행사로 경험될 때, 운동선수는 물건으로 여겨지지 않고 팬은 상품의 소비자가 아니다. 대신 운동선수와 팬은 결코 되풀이되지 않을 독특한 경험의 일부로 그들을 연결하는 시간상의 한 순간을 경험하기 위해 한데 모인다. 초인적인 눈부신 기량을 펼치는 선수들의 감정과 신화는, 이런 식으로 경험되면, 그들이 남을 즐겁게 해 주는 사람으로 대접받거나 소비를 위해 팬에게 선물되는 물건으로 대접받을 경우 못지않게 강렬하다. 그러나 이런 방식에서 선수와 팬 사이의 유대감은 더 단단해지고, 그 기억은 더 깊어진다. 52년 전 Brooklyn Dodgers가 자치구를 떠났음에도 불구하고, 여전히 Brooklyn 시민들의 마음속에 굳게 간직되어 있는 이유가 있고, Jerry West, Sam Huff, Major Harris, Darryl Talley, 그리고 Pat White가 West Virginia에서 전설인 이유가 있다. 그들은 모두 소비자 경험이 아니라 공동체 경험의 일부분이다.

 

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