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고등학교 영어/영어 금성 최인철

고1 금성 최인철 7과 본문 한줄 해석 Money Talks? Culture Talks!

by ₯₺﷼₳
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Lesson 7 The Name of the Game in Creative Industries

본문

Money Talks? Culture Talks!

돈이 말한다(힘이다)? 문화가 말한다(힘이다)!

Do you know Frodo? He is a character from the movie The Lord of the Rings.

Frodo를 알고 있는가? 그는 영화 ‘반지의 제왕’의 등장인물이다. 

 

After the movie was released, a great number of people visited New Zealand, where the movie was filmed, reviving the nation’s economy.

영화가 개봉된 후, 많은 사람들이 뉴질랜드를 방문했는데, 그곳은 영화가 촬영된 장소였고, 그 나라의 경제를 되살렸다. 

 

It was so successful that this phenomenon got its own name―the “Frodo economy.”

이것은 너무 성공적이어서 이 현상은 자신만의 이름을 갖게 되었다.―‘Frodo 경제 효과’이다. 

 

The industries that involve this kind of cultural content are called “creative industries.”

이런 종류의 문화적 내용이 수반되는 산업은 ‘창조 산업’이라고 불린다. 

 

Creative industries are economic activities that are related to using human knowledge and imagination.

창조 산업이란 인간의 지식과 상상력을 사용하는 것과 관련된 경제적 활동이다.

 

U.K.

영국

The U.K.’s creative industries are largely based on its imaginative literature.

영국의 창조 산업은 대체로 영국의 창작 문학에 기반을 둔다. 

 

The very writer who gave life to Frodo was British, along with the icon of classic literature—Shakespeare.

Frodo에게 생명을 불어넣은 바로 그 작가가 영국인이었고, 고전 문학의 상징인 Shakespeare도 마찬가지이다. 

 

One of the most successful writers of all time is British as well.

전 시대의 가장 성공적인 작가들 중 한 명도 영국인이다. 

 

J.K. Rowling’s work has attracted millions of people to visit London to see the Harry Potter Studios, Platform 9 3/4 at King’s Cross Station, and the cafe where the series was written.

J.K. Rowling의 작품은 수백만의 사람들을 끌어들여 Harry Potter 스튜디오, 킹스크로스 역의 플랫폼 9 3/4과 그 시리즈가 쓰여진 카페를 구경하기 위해 런던을 방문하도록 했다. 

 

The Harry Potter series is known to have earned the U.K. a large amount of money so far.

Harry Potter 시리즈는 지금까지 영국에 많은 금액의 돈을 벌어들인 것으로 알려져 있다. 

 

One unique aspect of the U.K.’s culture is its storytelling clubs. In storytelling clubs, people gather to share interesting stories, feeding children’s imagination.

영국의 문화 중 한 가지 독특한 측면은 스토리텔링 클럽이다. 스토리텔링 클럽에서는, 사람들이 모여서 흥미로운 이야기를 나누고, 아이들의 상상력을 키운다. 

 

Combined with such creativity, some of these stories are beautifully translated into books, films, and the performing arts.

그러한 창의성과 결합되어, 이러한 몇몇의 이야기들이 책, 영화와 공연 예술로 아름답게 옮겨진다.

 

U.S.A.

미국

The United States of America is another country whose cultural attractions have earned major tourism dollars.

미국은 문화 명소가 주요 관광 달러를 벌고 있는 또 다른 나라이다. 

 

Its greatest strength lies in its glamor.

이것의 가장 큰 강점은 그것의 화려함에 있다. 

 

Hollywood studios create some of the most fantastic and dynamic movies in the world, making use of their fine computer graphics.

할리우드 스튜디오는 그들의 훌륭한 컴퓨터 그래픽을 사용하여 세계에서 가장 환상적이고 역동적인 몇몇의 영화를 창조해낸다. 

 

Not only that, people can enjoy Universal Studios, a theme park based on the famous movie industry.

그뿐만 아니라, 사람들은 유명한 영화 산업에 기반을 둔 테마파크인 유니버셜 스튜디오를 즐길 수 있다. 

 

Here, visitors can enjoy fun rides as well as fantastic shows based on real Hollywood movies such as Shrek.

여기에서는, 방문객들이 Shrek과 같은 진짜 할리우드 영화를 기반으로 둔 환상적인 쇼뿐만 아니라 재미있는 놀이 기구를 즐길 수 있다. 

 

Culturally, the U.S.A. also features Broadway in New York.

문화적으로, 미국은 뉴욕에 있는 브로드웨이도 특징으로 삼는다. 

 

If you had the chance to visit Broadway, you would be amazed by the glamor of the musicals.

브로드웨이를 방문할 기회가 있다면, 여러분은 뮤지컬의 화려함에 놀랄 것이다. 

 

You could enjoy the realistic make-up and costumes in The Lion King, the fun dance and music of Mamma Mia!, and the terrific songs and plot of The Phantom of the Opera.

‘라이언 킹’의 사실적인 분장과 의상, ‘맘마미아!’의 재미있는 춤과 음악, 그리고 ‘오페라의 유령’의 멋진 노래와 구성을 즐길 수 있다. 

 

Broadway shows are estimated to have gained more than 1.3 billion dollars in 2015-2016.

브로드웨이쇼는 2015-2016년도에 13억 달러 이상을 벌어들인 것으로 추정된다.

 

KOREA

한국

If you were asked to name one successful creative industry in Korea, what would you choose?

만일 여러분이 한국의 성공적인 창조 산업 하나를 대라고 요구받는다면, 무엇을 선택하겠는가? 

 

It would be a hard question because there are so many.

많은 것들이 있기 때문에 어려운 질문일 것이다. 

 

In fact, Korea’s creative industries are reported to have been internationally successful for more than a decade.

사실, 한국의 창조 산업은 10년 이상 국제적으로 성공적이라고 보도되어졌다. 

 

Nowadays, the economic impact of the “Korean Wave” is increasing by using new technology and good strategies.

오늘날, ‘한류’의 경제적 영향은 새로운 기술과 좋은 전략을 사용함으로써 증가하고 있다. 

 

In particular, K-pop is gaining large profits using advanced technologies.

특히, K-pop은 발전된 기술을 사용하여 큰 수익을 얻고 있다. 

 

A new type of concert, a combination of K-pop and hologram technology, is quite profitable.

새로운 유형의 콘서트인 K-pop과 홀로그램 기술의 결합은, 꽤 수익성이 있다. 

 

In this concert the audience feels as if the singer were actually on stage.

이 콘서트에서 관객은 가수가 실제로 무대 위에 있는 것처럼 느낀다. 

 

Attracted to its uniqueness, more and more K-pop fans flock to hologram concert halls.

이것의 독특성에 이끌려, 점점 더 많은 K-pop 팬들이 홀로그램 콘서트 홀로 모여든다.

 

Marketing strategies are another key to the success of the Korean Wave.

마케팅 전략이 한류의 또 다른 성공의 열쇠이다. 

 

In the character industry, some characters are first introduced in an animated series before they are made into toys, theme parks, and other products.

캐릭터 산업에서, 몇몇 캐릭터들은 장난감, 테마파크, 그리고 다른 제품들로 만들어지기 전에 우선 만화로 된 시리즈에 소개되어진다. 

 

This way, the characters can expand into other fields once they prove to be popular.

이렇게 하여, 그 캐릭터들은 일단 그것들이 인기가 있음이 드러나면 다른 분야로 확장될 수 있다. 

 

Many companies also use a marketing strategy called product placement for indirect advertising on TV shows.

많은 회사들이 텔레비전 쇼에서의 간접 광고를 위해 작품 속 광고라고 불리는 마케팅 전략을 활용한다. 

 

These companies take advantage of the fact that Korean Wave fans abroad pay close attention to what products Korean celebrities use on TV shows and try to purchase the same items as they do.

이 회사들은 해외의 한류 팬들이 텔레비전 쇼에서 한국 연예인들이 어떤 제품을 사용하는지에 주의를 기울이며 그들이 사는 같은 제품을 구입하려고 한다는 사실을 이용한다.

 

Other Countries

다른 나라들

Along with the U.K., the U.S.A., and Korea, many other countries around the world are promoting their creative industries.

영국, 미국, 그리고 한국과 마찬가지로, 세계의 많은 다른 나라들도 그들의 창조 산업을 홍보하고 있다. 

 

Bollywood in India, the largest movie industry in the world, is attracting more and more fans with its unique products.

세계에서 가장 큰 영화 산업인 인도의 볼리우드는, 자신의 독특한 제품으로 점점 더 많은 팬을 끌어들이고 있다. 

 

China, a country with rich cultural and historical resources, is introducing policies to support its creative industries.

다채로운 문화적 그리고 역사적 자원을 가진 나라인 중국은, 창조 산업을 지원하기 위해 정책을 내놓고 있다. 

 

Japan has launched its own brand “Cool Japan” to promote Japanese creative industries such as animation and J-pop.

일본은 애니메이션과 J-pop 같은 일본의 창조 산업을 홍보하기 위해 자신의 고유한 브랜드인 “Cool Japan”을 출시했다. 

 

As some scholars predict, creative industries may be the next global industry, just like farming or manufacturing was in the past.

몇몇의 학자들이 예측하는 것처럼, 과거에 농업 또는 제조업이 그러했듯이, 창조 산업은 다음의 글로벌 산업이 될 수도 있다. 

 

Who knows? The next generation’s leading CEOs may be imaginative daydreamers or romantic writers.

누가 알겠는가? 다음 세대의 선두적인 최고 경영자들이 창의적인 공상가들 또는 로맨틱한 작가들일 수도 있다.

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