중학교 영어를 학습하는 가장 좋은 방법은 매일 영어를 사용하는 것입니다. 영어로 읽기, 쓰기, 듣기, 말하기를 연습하면서 영어 실력을 향상시킬 수 있습니다.중학교 능률 김성곤 전단원 대화문 본문 알아봅니다.
중1 능률 김성곤 1과 2과 3과 4과 5과 6과 7과 8과
김성곤 작가의 교과서는 다양한 학습 방법을 제공한다. 교재는 문법, 어휘, 독해, 작문 등 영어 학습의 기본 요소를 모두 포함하고 있습니다. 학생들은 교재를 통해 실제 상황에서 사용되는 영어 표현을 학습할 수 있으며, 교재 내의 다양한 연습 문제를 통해 학습 내용을 체화할 수 있습니다. 또한, 예시 문장 등을 통해 문장 구조를 이해하는 데에 도움이 됩니다.
본문 리스트
Lesson 1 Welcome to My World
Lesson 2 Discover Your Culture
Lesson 3 Spend Smart, Save Smart
Lesson 4 The Power of Ideas
Lesson 5 Follow Your Dreams
Lesson 6 The Joy of Art
Lesson 7 Time for Stories
Lesson 8 The Best Way to Win
Lesson 1 Welcome to My World
My Friends on a World Map
Lesson 2 Discover Your Culture
A Gift Box from Korea
Lesson 3 Spend Smart, Save Smart
의사소통기능
■조언하기
A : You should keep a spending diary.
B: Okay, I’ll try.
■허락 요청하고 답하기
A : Can I try on this shirt?
B: Yes, of course. I’m sorry, but you can’t.
언어형식
■동사의 과거형
We sold many things at the flea market.
■동명사
People enjoyed looking at the items.
Lesson 4 The Power of Ideas
의사소통기능
■동의하기·이의 제기하기
A : The movie is boring.
B: I think so, too. / I don’t think so.
■이유 묻고 답하기
A : Why do you use this computer?
B: Because it’s fast.
언어형식
■목적어를 두 개 갖는 동사
This story teaches us an important lesson.
■동사의 목적어 역할을 하는 to부정사
Do you want to find out new things?
Lesson 5 Follow Your Dreams
의사소통기능
■소망 말하기
I want to be a scientist.
■격려하기
Don’t worry. You’ll do fine.
언어형식
■비교급과 최상급
The other team’s players ran faster than us.
■that절
Many people said that it was impossible.
Lesson 6 The Joy of Art
의사소통기능
■의견 묻고 답하기
A : What do you think of this painting?
B: I think it’s beautiful.
■금지하기
You must not take pictures here.
언어형식
■목적을 나타내는 to부정사
He went to college to study law.
■시간을 나타내는 접속사 when
When he was 30, an opera changed his life.
Lesson 7 Time for Stories
의사소통기능
■권유하기
Why don’t you try interesting books?
■확인 요청하기
A : The story is from Korea, isn’t it?
B: No, it isn’t. It’s from Germany.
언어형식
■감탄문
How kind these children are!
■make + 목적어 + 형용사
It makes them excited.
Lesson 8 The Best Way to Win
언어형식
■이유를 나타내는 접속사 because
Because he was so far ahead, Rabbit decided to rest under a tree.
■비교급 강조
At the start, Rabbit ran much faster than Turtle.
'중학교 1학년 > 1학년 능률 김성곤' 카테고리의 다른 글
중1 능률 김성곤 8과 본문 한줄 해석 The Best Way to Win (0) | 2022.12.28 |
---|---|
중1 능률 김성곤 7과 본문 한줄 해석 Who Brings the Gifts? (0) | 2022.12.28 |
중1 능률 김성곤 6과 본문 한줄 해석 Painting Sounds (1) | 2022.12.28 |
중1 능률 김성곤 5과 본문 한줄 해석 The Impossible Team (0) | 2022.12.28 |
중1 능률 김성곤 4과 본문 한줄 해석 Question the Obvious (0) | 2022.12.28 |
댓글